10.12.2012

Urpo ja maanantai.

... eivät ole hyvä yhdistelmä.
Ja ihan selvennykseksi siis: urpo=minä ja maanantai=tämä päivä.



Voi maanantai. Tän päivän tapahtumat eivät taida kuulua ihan mun elämäni tähtihetkiin.
Olin huonolla päällä, johtuen koulustressistä: läksyistä ja lukemisesta, väsymyksestä ja kiireestä. Lähdin koulusta ja tajusin että minun on mentävä kauppaan, koska olemme olleet juuri viikon Suomessa ja jääkaappi on tyhjänä. Menin täälläpäin olevaan Prismaan, johon otin bussin. Bussihan olikin sitten väärä ja jouduin kävelemään noin 8 kertaa enemmän kuin olisin joutunut jos olisin ottanut oikean bussin. 
Matkalla kävellessäni kaadun, ja siskoltani lainaamani lapaset menevät aivan loskap*skaan ja toinen lapanen repeää sisäpuolelta. 

Kun pääsen kauppaan, tajuan, että siellä on jokin alennushulabaloomummelimarkkinat, joka
siis tarkoittaa sitä että kauppa on täpöten täynnä ja varsinkin vanhuksia alennuskuponkejen kanssa ja tarjousten perässä. Huomaan, että jonot ovat noin 50 metriä pitkät, koska jostain syystä valtavassa Prismassa on auki ainoastaan 6 kassaa(?).
Jaahas. Otan korin ja yritän todella vauhdikkaasti tehdä ostokset. Sinkoilen ympäriämpärikauppaa ja yhtäkkiä mietin että hei, missä kainalossani ollut huivini on??
Ja KOKO reitti uudestaan läpi ja löydän huivini maasta pakasteosaston vierestä.
Menen jonoon, ja jonotan noin 5-10 minuuttia kunnes tajuan että ei hitto enhän mä muistanut hakea LEIPÄÄ, sitä tärkeintä (ja parasta leipää) mitä tulin hakemaan ja mitä saa Tallinnasta AINOASTAAN Prismasta... Noooooo ei mutta leipäosastolle ja ilmeeni varmasti
erittäin aurinkoinen:) Hitto mikä URPO!!?????



Ja nyt tulee se paras. Tulen uudestaan jonoon ja seison ostokset sylissäni 20 minuuttia.
Tässä vaiheessa kismittää ihan kauheasti: on kuuma, nälkä, väsy ja KIIRE. 
Tää ärsyyntyneisyys on pakko päästää ulos, ja sen sijaan että alkaisin raivota kenellekään siellä kaupassa tai huokailemaan kovaan ääneen tai saamaan hyperventilointikohtauksia, päätän kirjoittaa Juusolle tekstiviestin asiasta. (me tehdään tätä usein kun ärsyttää... :D)
Tekstari on erittäin kirjavalla kielenkäytöllä kirjoitettu puolikkaan romaanin pituinen pissis-rageeminen. 
Ja minä, Vilma. Mä lähetän sen. Mun pomolle.



:))))))))) Pääsen about seuraavana VUOTENA pois kaupasta ja bussiin, ja katon onko
Juuso vastannut. Siis hetkonen, enhän mä ees lähettänyt sitä sille....
Mä lähetin sen.......... EI "¤###&#&&&!=#%%!!!!
Viestissä luki mm. näin:
"Voi *** oon ollut täällä *** Prismassa nyt jo varmaan tunnin! Tääl on jonot mitkä ylettyy *** vihannesosastolle asti... Jonotin eka 5min ja huomasin että aaa leivät puuttuu, noeimutta kun hakemaan:))) Ei *** 6 kassaa ja kauheet ruuhkat!??!?!?"
Sitten vielä oikein hienosti improvisoin kassan ja erään vanhemman naisen kassakeskustelua: "Onko teillä s-etukorttia?" ja mummo "No odotas kun minä katson minun lompakon, seitsemät taskut ja pari muuta kassia vielä ja kengänpohjat...No eipä ole!!"
... Tunnen itseni maailman itsekkäimmäksi lissu-urpoksi. 


Kersantti Vilma hoitaa homman kotiin!!!!!:)

Soitan tälle mun pomolle, joka ei pysty pidättämään nauruaan puhelun aikana (onneksi..).
Pyydän todella vuolaasti anteeksi ja vannon etten oikeasti puhu näin :D Pyydän vielä noin 8 kertaa anteeksi ja että "no me ei tässä varmaan tulla enää näkemään että hyvää loppuelämää sitten vain"... Hän ONNEKSI vain nauraa ja sanoo että toivottavasti pääsen vielä duuniin tammikuussa... Thank god!??

Tulin kotiin, pesin meikit, nukuin päikkärit ja nyt istun sohvalla. Enkä halua enää ikinä lähteä täältä.

No, nyt jo kuitenkin naurattaa :DDDDD Mun on vaan pakko jakaa mun urpoilut teidän kanssa. Siis oikeest nainen, sä jonotat muutaman minuutin kassalla ja lähetät vihasen viestin sun POMOLLE??! :D
En edes yleensä kiroile, mutta tottakai sitä kun kerran kiroilee niin käy näin.
Älkää ottako musta mallia.. :DDD



Ja älkää ajatelko että olen oikeasti joka päivä tuollainen raivohullu joka lähettää vihaviestejä pomolle jos jokin asia nyt pikkuisen vatuttaa. Ja minulla ei sitten ole oikeasti YHTÄÄN_MITÄÄN_ vanhuksia tai kassahenkilöitä (been there, done that) vastaan.
Minun pienessä elämässäni nyt oli vain huono päivä ja minullahan on silloin oikeus olla täysi
douchebag. Juupajuu. 

Toivottavasti teillä oli parempi päivä, ja jos ei, niin jakakaa ihmeessä kokemuksenne! ;D
Ja toivottavasti tämän postauksen voimin pystyin tekemään Teillekin näin... 
->


Maanantaihalit sinne <3 
Huomenna paremmalla fiiliksellä ja henkisellä kypsyydellä!!


peace!:)

65 kommenttia:

  1. hahahaha :DD mitä ihmettä?! :DDD ihan loistava postaus kylläkin :DDD

    VastaaPoista
  2. haha eikä apua miten voikin käydä noin huono tuuri et viestikin menee vielä väärälle :D onneksi sun pomo otti sen kuitenkin noin huumorilla! :DD en voi lopettaa nauramista, vaikka ei tää oo kyllä yhtään kivaa sun puolesta ajatellen..
    koitahan pärjätä loppupäivä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yep ei oo tunarilla helppoa ;D
      Mutta hei ihana et nauratti koska kyllä mäkin nii hirveesti itelleni nauroin ku pääsin kotiin! ;D

      Poista
  3. hahah voi sua xd ! no onneks sun pomo oli ymmärtäväinen (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih! (: Nojoo, se on iteki tämmönen höpsö (:

      Poista
  4. Voi ei, ei voi olla noin huono tuuri! :DD Noh mutta onneksi välillä on niitä parempiakin päiviä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihh jep, no on onneksi joo!! ;D

      Poista
  5. Tiedän tunteen ku lähetää just jonku hirveen viestin ihan väärään numeroon :D kauheeta, onneks sulla oli näköjään aika rento pomo ja kaikki käänty ihan hyvin päin viä (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. JOO se tunne vatsan pohjalla... sillee tää ei VOI olla totta ;D
      No niinpä!!(:

      Poista
  6. Kuulostaa mun perinteiseltä maanantailta :DD tuntuu että kun yks asia menee pieleen niin sitten menee koko loppupäivä alamäkeä :DD

    Sympatiat sulle ja toivottavasti sun maanantai-ILTA sujuisi ees vähän paremmin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mulla ihan sama :D yleensä kaikki lähtee siitä yhdestä pikkujutusta ja huono tuuri seuraa sitten koko päivän.. (:

      Kiitos paljon Tiia, ja onneksi sujui!!(:

      Poista
  7. Haha oot paras :D

    VastaaPoista
  8. Voi Vilma :D

    Käännetään asiat positiivisiksi.

    a) menit väärään bussiin, sait hyötyliikuntaa ja fresh air 8)

    b) lapaset voi aina pestä ja fiksata kuntoon takaisin

    c) olipa hyvä ettet muistanut vasta kotona että se leipä jäi ostamatta vaan kassajonossa, ei se vienyt kuin muutaman minuutin lisää sun elämästä

    ja d) sun pomo tajuaa ja otti tuonkin huumorilla vissiinkin, säkin olet vain inhimillinen ihminen, et mikään kone ja pelkkä luku palkkalistoilla 8)

    e) oot kyrpiintyneenäkin ja ilmeisesti meikittä (?:D) aivan üüüüber suuuuper bella!

    Kaikessa ikävyydessään siis HEY GIRL, GIVE ME A HIGH FIVE! Tykkään niin sun asenteesta ottaa asiat aina kuitenkin loppujen lopuksi tolla hauskalla tavalla :) Oot super! <3

    Koita jaksaa niiden tenttien kanssa!

    Ps: Haluaisin kovasti tietää Tarton yliopistosta ja lääketieteellisestä tiedekunnasta? Tiedän että se on siellä arvostettu ja merkittävin korkeakoulu. Mutta jos olisi innostusta lukea siellä, niin osaatko kerto mitään Tarton yliopistosta? Sinne on kuitenkin himpun verran helpompiko(?) päästä lääkikseen kuin Suomessa. Itse koitin pari kertaa Suomen lääkikseen päästä Helsingissä, mutta tyhjä arpa ja nyt opiskelen ravitsemustiedettä Kuopiossa, mutta halu on siltikin lääkikseen jonkinmoinen, niin olen miettinyt tuota Tartoa, mitä mieltä olet? Ja ei, en todellakaan pidä sinua opona ja kyllä, olen lukenut postauksesi siellä opiskelusta, mutta jos osaisit heittää jotain inside-juttua Tarton yliopistosta? Oon sitä vakavasti alkanut harkita. Wannabe-lekuri.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. miten hyvä pointti! :-)))
      reppana oot välillä <33

      Poista
    2. HAHAH kiitos tästä!!!!!!! ;D
      Vitsi kun kommentista voisi TYKÄTÄ niin tykkäisin tästä!!
      Hitsi tossa oli hyviä juttui, hei mullahan oli oikeastaan ihan super päivä (; Hyötyliikuntaa ja vihdoin tulee pestyä noi lapaset.. Mahtavaa että käänsit tämän näin!(:

      Tuosta Tarton yliopistosta. En tiedä siitä yliopistosta paljoakaan, paitsi nyt mitä olen sieltä päin ihmisiltä kuullut. Tartohan on todella arvostettu niin Virossa kuin Suomessakin - monet suomalaiset lääkärithän ovat opiskelleen Tartossa, varsinkin eläinlääkärit (:
      Olen kuullut että opiskelu on haastavaa mutta myös palkitsevaa. Haastettahan tuo se, että käsittääkseni opiskelu tapahtuu viroksi. Sisään on kyllä paljon helpompi päästä kuin Suomeen ja Tarton opiskelijaelämähän on aika tunnettua täällä Tallinnassa asti :D
      Eli näiden asioiden perusteella mitä olen kuullut, suosittelen kyllä Tartoa Sinulle! (:

      Poista
  9. Ootko horoskoopilta oinas?:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ;D ? Viittaako käyttäytymiseni oinaaseen? hihi;D
      Olen skorpioni eli kuulemma temperamenttinen ja itsepäinen.. Sisäinen skorppionini pääsi kyllä valloilleen eilen :D

      Poista
  10. ahahhaahah en kestä!!!! oon ite prisman kanssa (jipiii.........) ja ei hitto noi mummelit ottaa kyllä hermoon aina ku ne yrittää kaikintavoin sniikkailla itelleen esim. kahvitarjouksen aikaan joku 100 pakettia käyden sekunnin välein ostamassa uuden vaikka se on se 2pkt per talous ja just noi s-etukortti mummelit mitkä tajuu vasta ku on pakannu että "ainiin mulla on tää vihree kortti täällä!" noei se nyt enää auta voi huhhuh, love my job <3 sori avautuminen hahha :DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. HAHAHHAHAAA vitsi tää oli mahtava lukea ;D
      Oon itse tehnyt samoja hommia ja tiedän tasan tarkkaan mitä tarkoitat :DDD
      Perus toi s-etukortti... Hei ei joka euron ostoksesta nyt tarvii sitä s-etukorttia vilauttaa ja ettiä sitä joka hemmetin paikasta ku jono vaan kasvaa ja kasvaa ;DDD
      Haha ihan mahtava kommentti oikeesti (:!

      Poista
  11. Hahaha eikää, miten voi käydä noin hahah :D mulla tulee kanssa yleensä maanantaisin kauhee vihapurkaus ja tekis mieli itkeä koska joka maanantai on melkeen aina yhtä kauhea... :DD tsemppiä sinne päin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha kiitos <33
      Joo tiiän tunteen.. Tuntuu et kaikki vaan kaatuu päälle ja kaikki on huonosti ;D haha! ihan hullua!

      Poista
  12. hahahahHAHAHAHAHAHAHahahahahahahaha voi vilma ihanuus oot paras :DDDDDDD nauroin ääneen! onneks tolla viestillä ei ollu mitään sun kannalta pahoja seurauksia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihihihi ihana että nauratti <3
      Njoooo, onneksi on tollainen pomo eikä mikään diktaattori ;D

      Poista
  13. ahahhaaha paras :DD rakastan sun juttuja : D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihiii anskis kiitoksia<3 ;D

      Poista
  14. Eikä :D Noh, toinen urpo ilmottautuu täälä.. Juurikin urpoilupäivä ollut täälä myös (vajoan maan alle..):D
    -j

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voieiiiiii mitä tapahtu?;D
      Ihan kiva tietää että kaikki muut eivät ole täydellisiä bisnessnaisia ja mä toilailen kuin känninen kirahvi;DD

      Poista
  15. voi apua.. :D mul jäi salkkarien kattominen nyt ihan ohi ku luin tätä ja vähä nauroin.. :D onneks pomo otti noi hyvin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahah jep ;DD
      No joo kiitttelin kyllä pitkään että onneks on tommoinen ihminen..!
      ihanaa et sua nauratti <3!

      Poista
  16. ahhahah ihan paras! :D voi sua! :)

    VastaaPoista
  17. OIKIASTI, voi ei mikä maanantai!:D Alko niin huvittamaan, vaikka tuosa tilanteesa ei varmaan paljo kyllä naurattas.:D Onneksi sun pomoki otti vaan tuon huumorilla.:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha JEP ;DD kaikki asiat tapahtu sitte samana päivänä.
      Joo voin myöntää et sillo ei naurattanu mutta nyt naurattaa jo tosi paljon ;DD!

      Poista
  18. Ounou voi sua! :D Joskus vaan on tuollasia päiviä,että ei sitten mikään mee putkeen.:) Mutta selvisit siitä! Näytät kauniilta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä.. Mutta ainakin sitten arvostaa sellaisia päiviä jotka on hyviä (:
      Kiitos muru <3

      Poista
  19. haha kuulostaa ihan tutulta noi rageviestit :D eihän sitä ny oikeesti oo niin vihanen vaikka kiroo joka lauseessa pariin kertaan, mutta sehän on vaan hyvä tapa purkaa oloaan ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha no niinpä, ja varsinkin jos sen viestin lähettää (tai olis tarkoitus lähettää...) jollekin joka tietäää ettei sitä pidä ottaa pahalla ;D

      Poista
  20. wautsi oot ihan super kaunis ilman meikkiä ;o<3

    VastaaPoista
  21. Vooi ei vilma siun kanssas ! Noo kaikille sattuu ja tapahtuu! et uskokkaan kuinka iloiseksi tulin kun kommentoit miun blogiin hymyilen täällä vaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha no niinpä! ;D
      No tottakai kommentoin, säkin aina piristät mua aivan parhailla kommenteillasi <3

      Poista
  22. Voi ei :/ Hei ihan aiheesta poikkeevaa. Mut käytän kans sitä doven ruskettavaa rasvaa, ja aattelin vaan et kuoritko usein ihoo? vai miten pidät sen noin hyväs kunnos ettei tuu sellasii paikkoi mist se kuoriutuu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo! Siis mä käytän sitä Dovee niin, että laitan sitä kahdesti viikossa, yleensä 3 päivän välein. Joka kerta ku tuun suihkusta, niin rasvaan mun ihon, ja niinä päivinä kun laitan Dovea niin kuorin mun ihon ekana suihkussa. Sit saan aika tasasen ja pysyvän rusketuksen..
      Mä tein ennen niin etten käyttäny mitään muuta rasvaa Doven lisäksi. Joka kerta ku tulin suihkusta, niin laitoin vaan uuden kerroksen sitä lisää KUORIMATTA ihoa ikinä. Mun iho näytti oikeasti siltä että mulla olis joku sairaus. :D
      Eli suosittelen kuorimaan JOKA kerta ennen Doven laittoa, ja rasvata ihan perusrasvalla sitten välipäivinä!(:

      Poista
    2. Mä täl hetkel oon just sen näkönen et on joku sairaus.. :D Kiitos tosi paljon <3 pitää alkaa tehä noin !

      Poista
    3. Hahahah :DDD kiitos itelles <3

      Poista
  23. Hahhahhaa! Sain kyllä päivän naurut tästä :D miten voi samalle ihmiselle käydä samana päivänä kaikki noi! Ihana postaus kyllä ja kiva kun jaat kanssamme nämä ei niin iloiset asiat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hhihi jep ;D
      Hei ihana että nauroit, tosi kivaa että piristin <3
      Ja kiitos, tälläiset suntapaiset kommentit on just ne tän jutun suola, miks tälläisistä on kiva teille tännne avautua (: <3

      Poista
  24. Olin juuri lähdössä ruokaostoksille tohon Prismaan mutta taidanki mennä muualle:D Satuinpa lukee tän sopivasti!

    VastaaPoista
  25. Käyppäs kurkkaamassa blogiini, siellä olis yks kiva juttu sulle ;)

    VastaaPoista
  26. oot niin paras vilma : DDDDDDDDD <3

    VastaaPoista
  27. Kuulostaa ihanalta maanantailta <3 Alotin just ite tänään kassalla
    ja oon ihan paniikissa ku oon vähän hidas vielä :D Sit tulee kauheet jonot.. jouluaattoa odotellessa!
    Heei en tiedä ootko lukenut sun s-postin, ku laitoin sinne jo viime viikolla viestin? :D Tosin asia on nyt vähän vanhentunut, mut näin tulevaisuutta ajatellen (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa! Tsemppiä ihan sikana <3 (: hyvin se tulee menee! Tiiän et se tuntuu aluks vaikeelta mut helpottaa kyllä!
      Joo aaaaa mul meni se ihan ohi!!! vastaan mahd. pian!

      Poista
  28. Tä oli kyllä iha huippu hyvä ! :D haha

    VastaaPoista
  29. mua vaan ihmetyttää miksi sun pitää niin paljo selittää itteessi? eihän kukaan luulis sua ton jutun perusteella joksikin hulluksi vaan on iha normii et joskus ketuttaa!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei oot Tallinnalainen miss x, siistiä! (;

      Hmm ehkä siksi kun mulla on jotain salailtavaa ;) noei!
      Ei varmasti luuliskaan, en pelännytkään sitä ;D Mutta jotenkin tuntui itelläkin niin absurdilta että olin ollut noin raivona ja ärsyyntyneenä ihan perus pikku asioista. ;D

      Poista
  30. Haha hyvä vilma :D:D oon määki lähettänyt vahingossa mun hoitolapsen esilouluopettajalle viestin missä yritin selvittää kaverini ja sen miehen riitaa xD taisin vaan pahentaa asiaa :DD

    VastaaPoista
  31. heii mistä toi ihana valkonen mekko on tos alotus jutus :DD ja sit mistä se ihana valkonen pitsi tuupi toppi on ? sul on niin ihania vaatteita !! <3 ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on hersecret.fi:n :)
      ja se on gina tricotin:)! kiitos suuresti <3

      Poista

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!

Tietoa, vinkkejä ja useiten kysyttyjä kysymyksiä liittyen Tallinnaan ja Lontooseen löydät koottuna bannerin alapuolelta About Tallinn- ja About London -kohdista.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...