24.2.2013

Little bit about fitness and food

Heippa ihanat <3

Ai vitsi mua jotenki niiiin paljon piristi kommenttinne
tuohon viimeisimpään postaukseen..! Ootte aivan mielettömän ihania <3
 Ihanaa, että vaikka tällä hetkellä mun elämässä
on sellainen vaihe käynnissä, ettei blogi valitettavasti ole ihan etusijalla, niin silti
ette lähde kelkasta pois ja aina jaksatte piristää kommenteillanne! 
Eli suuri KIITOS.<3

No nyt postauksen aiheeseen.
Mua on nyt pari kertaa pyydetty tekemään postausta
mun tämänhetkisestä treenailusta ja ruokavaliosta ym,
eli siitä miten pidän tän ruhkon siinä kunnossa kun se on.
Kuitenkin tällä hetkellä blogimaailmassa vallitsee ihan hirveä
treeni-, elämäntapamuutos-, terveellisyys- ja dieettibuumi,
ja näitä juttuja voi lukea 96% blogeista, ja tämä onkin yksi syy
miksi olen halunnut jättää nämä jutut blogistani nyt pois.
Viime keväänä treenasin paljon enemmän ja intohimoisesti,
ja treenijuttuja olikin blogissa enemmän. Tällä hetkellä
liikun enemmänkin omasta ilostani ja hyvinvointini vuoksi,
en niinkään tavoitteellisesti tai pakonomaisesti, joten
liikunta on minulle tällä hetkellä vain liikuntaa, enkä ole 
tahtonu asiaa sen enempää toitottaa täällä.
(HUOM. Arvostan ja luen kylläkin blogeja joissa liikunta- ja dieettipostauksia 
on, mutta koska en siis itse suhtaudu omaan liikuntaani sen verran intohimoisesti,
niin siksi omasta blogistani nämä ovat jääneet pois:)) 

Ajattelin nyt kuitenkin pyyntöjenkin vuoksi kertoa vähän
omasta tämän hetkisestä tilanteestani.
 TAVOITE JA TREENI

Mulla ei ole mitään erityistä tavoitetta ensi kesää varten,
ei painonpudotusta tai -nousua eikä varsinaisesti mitään muutakaan.
Oikeastaan tavoitteeni on, että pidän kuntoani yllä ja pysyn hoikkana.
Lihaksistakaan ei olisi tietenkään mitään haittaa.. ;
Liityin pari viikkoa sitten salille, joka on tässä ihan meidän lähellä,
ja mulla on sinne aamukortti, eli pystyn käydä siellä klo 7-15 
välisenä aikana, joka on tosi hyvä meidän koulun ja luentojen kannalta.
Tähän salikorttiin kuuluu myös jumpat.

Treenitavoitteeni ja suunnitelmani on, että
käyn 4 kertaa viikossa siellä urheilemassa.
Tämä tarkoittaa siis:
1. kerta: kädet ja vatsa
2. kerta: jalat ja selkä
3. kerta: joku jumppa
4. kerta: aerobinen treeni salilla.

Eli kerran viikossa käyn jumpassa, kerran viikossa
treenaan vain aerobisesti (esim pyörä, juoksumatto, stepper, crossi jne)
ja kaksi viime kertaa on enemmänkin niitä "punttikertoja", joissa
kuitenkin tehdään aerobisena alku- ja loppulämpät :)
Näiden lisäksi tietty jokapäiväiset hyötyliikunnat, kävelyt kouluun jne.








RUOKAVALIO

Ruuankaan suhteen en ole mikään diktaattori ;D
Pyrin syömään parin tunnin välein pieniä annoksia ja vältän
roskaruokaa. Yritän juoda paljon vettä, koska ihonikin voi
silloin paremmin. Suosin terveellisiä väli- ja iltapaloja, esim
hedelmiä, ja syön kunnon aamupalan ja kevyemmän, kasvispainotteisen
lounaan.

Kuitenkin välillä tulee niitä viiden tunnin taukoja ruokailujen välillä 
ja sitten syön nälkääni kuin hevonen. Ja jos menen vaikka leffaan, niin
en kiellä itseltäni sipsipussia koska "siinä nyt on niin ja näin paljon kaloreita".
Mulla on omasta mielestäni terveellinen suhde ruokaan enkä halua
tehdä siitä itselleni mitään pakkomiellettä, jolloin miettisen koko ajan mitä syön.
Yksi tavoite mulla kuitenkin on, ja se liittyy karkinsyöntiin.
Oon täällä blogissakin varmaan joskus maininnut, että 
oon ihan täysin addiktoitunut karkkeihin, ja yritän päästä
niistä hiljalleen irti :D Mun karkinsyönti onkin jo pikkusen
vähentynyt, mutta tavoite olisi ensi kesäksi se, että söisin karkkia
vain kerran viikossa.



Toivottavasti ette nyt hirveesti pettyneet jos luulitte
että tästä tulisi kunnon treenimotivaatio/inspiraatiopostaus! :D <3

Mun vinkki on vaan, että älkää tekään ottako mitään hirveää stressiä tai paineita
että nyt on pakko juosta 20 km päivässä ja syödä pelkkiä porkkanoita että
pääsisi kesäkuntoon. Mä oon sitä mieltä, että jos salille lähtö tuntuu vastenmielisemmältä
kuin ripuloivan lehmän navetan pesu, niin turha sinne on sitten mennä itkeskelemään.
Sama juttu ruuan kanssa. Jos lauantai-iltana tekee mieli suklaata niin sallikaa se itsellenne!
Ja mä oon ainakin sellainen, että jos iteltäni jonkun herkun kokonaan kiellän,
niin ai hitsi sittenpähän sitä alkaa just tehä mieli!
Tottakai välillä pitää ottaa itsestään niskasta kiinni, varsinkin jos pikkaisen
vaan laiskottaa, niin kyllä se hyvä fiilis syntyy siellä salilla sitten, tai ainakin sen jälkeen.
Mutta ei piiskata itseämme liikaa ja yritetään myös jollain tavalla hyväksyä
kroppamme sellaisena kuin se on, eikä ainakaan liikkua vihasta sitä kohtaan
(toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan? :))
Jos jutut ovat yleisesti kunnossa, niin ei muutamat luistamiset pitäisi haitata.

Mites teidän tilanne? 
Chillailua vai kovat tavoitteet kesäksi? :)

Mä kävin tänään aamupäivällä salilla ja nyt illalla on luvassa
leffan katsomista ja hieman herkuttelua! ;)



Ihanaa viikon alkua kaikille! <3 

34 kommenttia:

  1. tää oli hyvä postaus, kiitos ku toteutit=)!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mitään, kiva kun tykkäsit! <3

      Poista
  2. Tykkäsin kauheesti tästä postauksesta! :) Sun treeniohjelma kuulostaa hyvältä, ja kyllä itselleen voi sen yhden herkkupäivän viikkoa kohden suoda, se ei ole pahasta!! :) Oon sanonut tän monta kertaa aiemminkin mutta silti, oot Vilma ehdottomasti mun lempibloggaaja ja rakastan sun blogia, näitä kaikkia postauksia ja sun tyyliä kirjoittaa!! <3 Aina tuun hyvälle tuulelle sun blogista!! <3 Oikein ihanaa alkavaa kevättä sinulle Vilma, olet ihana!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ääääääwww mikä kommentti!! <3 olet aivan ihana. Kiitos ihan hirveästi, mulla on ollut iha hirvee ilta ja sä piristit mun iltaa niin kovasti ettet uskoiskaan :)! ihanaa kevättä sulle kilttimys <3

      Poista
  3. äh oot ihana^^ sulla on jotenki niii terve suhtautuminen ittees eikä sellanen että vihaat jotain osaa itessäs jne^^
    tää postaus oli munkin toive, kiitos<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että kiitos paljon <3!

      Poista
  4. Mahtava postaus! Kiitos paljon tästä! :))

    VastaaPoista
  5. olipa kiva postaus, oon samoilla linjoilla sun kanssa :) kyllä niitä herkkuja pitää välillä itselleen sallia ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Mary! (: no todellakin pitää!

      Poista
  6. Kiitos kivasta postauksesta ♥ pystyn samaistua tähän tekstiin aika hyvin. Jotenkin niin ihana lueka ja tajuta kuinka terve ja kunnollinen itseajattelu sulla on.♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon Emilia<3! voi hitsi kuinka kiva fiilis mulle nyt tuli! (: oot kyllä aivan ihana. <3

      Poista
  7. ihanat noi vaaleenpunaset pökät<3 :) nyt on kyl hirmunene fitnessvillitys joka blogissa.. hmm mistäköhän johtuu :p ehkäpä se on ihan hyvä vaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos!! <3 No niin on, eikä se kyllä huonokaan juttu oo, motivoivaa tietty vaan! (:

      Poista
  8. Kiva postaus, vähän erilainen mitä muualta on lukenut kun itteään rääkätään 8 kertaa viikossa ja kaikki herkut on kokonaan kielletty :) Onneks yks suklaapatukka ei lihota viittä kiloa ;D
    Mä en oo ikinä käynyt salilla, ja pelkään et näyttäisin siellä ihan hirveen tyhmältä amatööritreenaajalta (mitä olisinkin) joten oon suosiolla jättänyt sen väliin.. Onneks ei oo liikakiloja, mut kukapa ei silti haluis treenattua peppua tms :)
    Apuaaaaa alkanut jännittää pääsykokeet/haastattelu sinne kouluun Viroon..! Pakko päästä sinne!! :D Taas kateellisena täällä, olisin nyt niiiiiin mielelläni Tallinnassa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi kiitos paljon taas Riikka (:
      Joo sali ei oo kaikkien juttu, ja mitä turhaan sinne sitten mennä jos se ei itellään toimi, sit kantsii vaan miettii jotain muuta liikuntamuotoa. Tsemppiä ihan sikana niihi pääsykokeisii (: hyvi ne menee, oot vaan itsevarmana!! Ihan varmasti pääset sisää (:

      Poista
    2. Kiitos kannustuksesta, toivotaan parasta, vielä heinäkuuhun asti pitää jännittää! Ne laitto mulle s-postia ettei haittaa jos kielitaito ei oo niin hyvä (tosin mielestäni puhun jo ihan hyvin) et sit pitää vaan osottaa et on motivaatioo oppii sitä :) (viroa siis,ei enkkua;D) Motivaatiota ainakin siis löytyy (:
      Hakeeks muuten moni suomalainen sinne oikeustieteelliseen? Ja miten helposti sinne on porukka päässyt? :) Jotain Studia-messuilla sillon juteltiin ja muistaakseni sanoit et melkein kaikki/kaikki pääsee? :D
      Sentään Virossa annetaan mahdollisuus kaikille opiskella, ei mitään puolimahdottomia pääsykokeita mihin pitää päntätä ikuisuus :)

      Poista
    3. Sä pääset ihan varmasti sisään, älä huoli! (:
      sä puhut varmasti jo tosi hyvää viroa, ja se kyllä paranee siitä vielä tooosi nopee ku opiskelut alkaa (:
      Mä en osaa oikein sanoa paljon täällä on suomalaisia oikeustieteellisen opiskelijoita, mutta kyllä tänne suurin osa pääsee sisään! (:
      Munkin mielestä se on täällä kyllä hyvä että kaikille annetaan opiskelumahdollisuus, ainakin helpommin kuin Suomessa (:

      Poista
  9. Hyvä postaus! hyvä,että sulla on terveellinen suhde ruokaan ja liikuntaan.Eikä se kesäkunto välttämättä tarkoita kaikille samaa asiaa.Nyt on tosiaan kovasti pinnalla kaiken maailman fitness jutut monissakin blogeissa. Ymmärrän kyllä jos oikeesti treenaa johonkin kisoihin.Sillon se ruokavalio on tosi tarkka,kaikki pitää punnita yms.
    Oot ihan oikeessa tuossa,että aivan turhaan sitä painoa stressaa.Siis jos ei oikeesti satu olemaan sairaalloisen ylipainoinen.
    Luen mielelläni jatkossakin sulta treenauspostauksia! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon samaa mieltä sun kanssa. Kaikkien pitää itse määrittää mikä on se oma juttu, et kuinka paljon ja miten treenaa ja mitä syö jne. Kaikille ei toimi tietenkään kaikki asiat (:
      Kiitos paljon Melinda kommentistasi! (:

      Poista
  10. haha thank god =DD luulin et tää olis ollu just sellanen perus "nyt 20 kiloa rasvaa poies ja juoskaa läskimahanne irti" tyylinen postaus mut huh ei ollut! :D
    Tykkään sun suhtautumisest liikuntaan, must tuntuu et saat tosi hyvii tuloksii just tollasel asenteel =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha no onneks oli positiivinen yllätys! ;D
      Kiitos paljon kommentistas!(: <3

      Poista
  11. No eipä kuule vaan pari kertaa viikossa salilla istuskelu paljoa auta jos on se 30 kg ylipainoa. Sitten pitää oikeasti tehä töitä että edes gramman laihtuis viikossa. Että nää sun vinkkisi kelpaavat oikeastaan vaan normaalipainosille nuorille muijille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuskinpa kovin moni rupeaakaan antamaan vinkkejä 30kg ylipainoa omaaville ihmisille, jos itse ovat vartaloltaan aivan toisenlaisia :D (poislukien tietty personal trainerit sun muut ammattilaiset, sekä ylipainoiset, joilla oikeita vinkkejä olisi) Ei tässä kukaan varmaan aatellut blogin pitäjän antavan jokaiselle painoluokalle omia vinkkejä laihtumista varten. Itse ymmärsin tarkotuksena olleen kertoa Vilman omaa tapaa kuntoilla, ei tehdä treeni- ja ruokaohjelmaa ylipainoisia varten.

      Poista
    2. En usko että Vilmalla on kokemusta 30kg ylipainosta? Paha antaa vinkkejä asioista joista ei mitään tiedä (: Kannattaa kääntyä jonkun ammattilaisen puoleen jos on ylipainoa noin paljon, on todella hyvä jos bloggaajat eivät jaa vinkkejä tollasiin!! :D
      Mutta kyllä Vilmakin jotain tekee ja ruokavalio on kunnossa, kun ei oo 30kg tullut sitä ylipainoa :p

      Poista
    3. Kannattaisko sun sit tehä jotai muut ku istuskella siel salilla ja sit tull blogiin valittaan et ei paino ala putoamaan :DDD

      Poista
    4. Hihihihi ;D

      Joo nää ei ollut vinkkejä oikeastaan kenellekään, oikeastaan omia mielipiteitäni ja kerroin vain päällisin puolin että miten itse nämä treenailut ja syömiset hoidan (:

      Poista
  12. kiitos,kerranki tällänen normaali postaus liikunnasta ja syömisestä.. tuntuu et ihan joka paikassa toitotetaan nyt vaan sitä kuinka pitää olla laiha kun tikku ja olla syömättä ja käydä joka välissä salilla ja tällänen oikeesti helposti vaikuttaa myös siihen miten alkaa suhtautuu omaan kroppaan, vaikka ei mikään ylipainoinen olisikaan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsi, tosi kiva et tykkäsit tästä (: Oon ihan täysin samaa mieltä sun kanssas. Tärkeintä on vaan oikeasti hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, ja sitten vasta miettiä, että pitääkö tässä oikeasti lähteä jotain muuttamaan (:

      Poista
  13. Sä oot tosi ihana tyttö, ja tiedän itekin miten vaikeeta painon nousemaan saaminen on, mutta näyttäisit niiin paljon paremmalta, jos et olisi ihan noin laiha... :( sirous on kivaa, mutta sulla ei oikeen oo lihaksia missään, esim jaloissa, mikä korostaa laihuutta. Toivon, ettet pahoita tästä mieltäsi, vaan saisit ajateltavaa toiselta kantilta. :) Muutenhan sulla on ihan dream body.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vilmahan käy salilla kuitenkin 4 kertaa viikossa, eiköhän lihaksia ala tulemaan, vaikka mun mielestä niitä Vilmalla kyllä jo on enemmän kun tavallisesti hoikilla ihmisillä (:

      Poista
    2. Voi kiitos molemmille ihanista kommenteista <3!
      ja joo niinkuin sanoinkin tässä postauksessa, niin lihaksia olisi ihan kiva saada tuomaan vähän muotoa (: en pahoittanut mieltä, kiitos! (:

      Poista
  14. Mä olin kans ennen häämatkaa aivan koukussa karkkeihin, enkä voinut olla kun päivän syömättä, ja ratkesin taas. Kolmen viikon reissu onneksi auttoi, ja nyt päätin etten päästä takaisin samaan tilaan itseäni. On tää aikamoista :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahaa :D voi ei! Joo en vaan TAJUA mikä niissä hemmetin karkeissa on!! :D

      Poista

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!

Tietoa, vinkkejä ja useiten kysyttyjä kysymyksiä liittyen Tallinnaan ja Lontooseen löydät koottuna bannerin alapuolelta About Tallinn- ja About London -kohdista.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...