17.2.2013

Postaustoive: Kaikki lomamatkani

Heippa ihanat! <3

Multa on nyt muutamaan otteeseen pyydetty
tekemään postausta kaupungeista tai maista jossa olen käynyt elämäni aikana.

Näiden seuraavien paikkojen lisäksi
olen myös käynyt esim Nizzassa, Tukholmassa, 
Prahassa, Norjassa, San Diegossa jne,
mutta näistä haluan erityisesti kertoa, sillä 
nämä seuraavat paikat ovat minulle jääneet
kaikista matkakohteista eniten mieleen..

New York
New York on ollut yksi mun lempimatkakohteista ikinä.
Olimme siellä perheeni kanssa muistaakseni 2004 tai 2005,
oltuamme ensiksi melkein pari viikkoa Los Angelesissa ja San Diegossa 
ja tulimme sieltä viideksi päiväksi Nykiin.
New Yorkissa pidän siitä, että se on niin monipuolinen ja
nopeatempoinen kaupunki. New Yorkista löytyy kaikki mitä toivoa saattaa.
Miinusta tulee siitä, että välillä väenpaljous ja meteli saattaa ahdistaa.
New Yorkista ehdottomasti kannattaa nähdä tietenkin Vapauden patsas, Central Park ja Empire State Building.

Los Angeles
Ennen Nykiä vierailimme siis Los Angelesissa.
Kaunis kaupunki, mukavia ihmisiä ja shoppailumahdollisuuksia
tietty löytyy, mutta itse näin tämän kaupunkin mielestäni melko tylsänä.
Siellä oli kiva käydä ja nähdä kyseinen kaupunki, mutta minulle ei ole
jäänyt mitään hinkua päästä paikkaan takaisin niin kuin esim Nykiin on.
Losiksesta ajoimme San Diegoon, ja siitä paikasta tykkäsin sitten taas tosi paljon!
Losiksessa kannattaa vierailla Hollywoodissa (joka oli minulle hieman pettymys kylläkin epähohdokkuutensa ja likaisuutensa takia) ja Disneylandissä! :D

Rooma
Ah mikä kaupunki!
Historiallisesti niin vakuuttava, siisti ja kaunis Rooma on yksi Euroopan
lempikohteistani. Olin siellä muistaakseni 3 vuotta sitten keväällä
noin viiden päivän ajan ja oli kyllä ihanaa. Rooma ei ole pelkälle
rantalomailijalle vaan historiasta ja arkkitehtuurista kannattaa
ottaa kaikki irti ja KÄVELLÄ Roomaa ympäri. Suosittelen
vierailemaan Colosseumissa, Trevin suihkulähteellä ja Vatikaanissa. 
Miinusta tulee siitä, että Roomassa on kesäisin tunnetusti kova turistitungos
ja TODELLA kuuma. Keskustan hotelleista ei välttämättä kannata
odottaa mitään viiden tähden luksussviittejä!

Egypti
Egyptissä, tarkalleen ottaen Hurghadassa ja Kairossa
kävin viikon reissulla joskus lukioaikana. 
Tämäkin on historiallisesti todella mielenkiintoinen paikka,
pyramidit olivat oikeasti niin vakuuttavia kuin odotinkin
ja halpaa oli. Miinusta siitä, että kaupustelijat saattavat
olla hyvinkin ahdistelevia tyttöjä kohtaan (eikä vain blondeja, kokemusta on...)
ja pitää olla varovainen taskuvarkaiden suhteen. Suosittelen käymään
pyramideillä, Egyptiläisessä museossa ja Kairossa, itseäni harmittaa ettemme vieraillut Luxorissa (siellä on muistaakseni se Tutankhamonin hauta) ja Niilin rannalla tai jokiristeilyllä.

Thaimaa
Aaaaaaaa mun ehdoton lempparipaikka maailmassa IKINÄ <3
Rakastan Thaimaata! Olen käynyt siellä kaksi kertaa molemmilla kerroilla 2-3 viikon lomilla.
Olen ollut siis Bangkokissa, Hua Hinissä, Cha Amissa, Krabilla ja Khao Lakissa, joista viimeinen on ehdottomasti paras paikka. Bangkok on ihanan vauhdikas ja kiireinen suurkaupunki ja todella mielenkiintoinen paikka. Hua Hin, Cha Am, Krabi ja varsinkin Khao Lak ovat  täydellisiä paratiiseja viettää ihana rantaloma. Thaimaahan on tunnetusti halpa paikka ja kaikki hotellit joissa olen ollut ovat olleet täydellisiä. Ilmasto on ihanteellisin mahdollinen, thaimaalaiset ovat uskomattoman ystävällisiä ja tämän lisäksi siellä on turvallista. Mutta siis jos jotain negatiivista pitää sanoa, niin tottakai lennot on sinne pitkiä ja kalliita, ja jotkut ennen ihania olleet paikat ovat turstit täysin raiskanneet, kuten Phuketin ja Pattayan, ja nämä paikat kyllä todellakin näyttävät ne Thaimaan huonot puolet, eli sikamaiset turistit, prostituution jne..
Haluan ihan HIRVEÄSTI Juuson kanssa Thaimaahan joku päivä <3<3 enkä lähde sieltä pois!

Lontoo
Lontoossa olen viettänyt elämässäni ainoastaan neljä päivää,
joten en voi sanoa paikasta paljoakaan. Lontoon keskusta on jotenkin tosi kiva,
paikkoihin on helppo löytää ja monet tärkeät nähtävyydet ovat ihan vierekkäin, niin kuin esim London Eye ja Big Ben. Ostosmahdollisuudet ovat aivan ihanat!
Negatiivista sanottavaa mulla on paikan puhtaudesta, sillä
jotenkin minulle tuli tosi likainen kuva Lontoosta kun siellä silloin kävin!:(
Myöskin Lontoon ja muun Englannin ilmasto on aika niin ja näin,
monesti sataa ja ilmasto on aika arvaamaton. Olen vieraillut myös Etelä-Englannissa
Torquayssa, ja sielläkin satoi melkein joka toinen päivä, kun olin siellä yläasteella
kesällä noin 3 viikkoa. 

Dubai
Dubaissa olin viikon ajan tossa viime kuussa, ja se onkin viimeisin matkani,
ellei laivamatkaa Helsingistä Tallinnaan lasketa ;)
Dubai on erittäin vakuuttava kaupunki ja olenkin halunnut käydä siellä
elämäni aikana. Olen tehnyt matkasta postauksen, ja jos haluat,
voit lukea matkastamme ja Dubaista itsestään enemmän tästä.

Florida
Floridassa vierailin Juuson ja perheeni kanssa vuosien 2011-2012 vaihteessa.
Suurimman osan ajasta olimme West Palm Beachilla, mutta ajoimme myös Kissimmeehen ja Orlandoon Universal Studioille. Pidin Floridan tietynlaisesta epä-Jenkkimäisyydestä,
ja tietty lämmöstä ja hyvästä asiakaspalvelusta. 
Miinusta siitä, että joka paikkaan pitää mennä autolla ja tarjolla on ehkä
vähän liikaa vain niitä pikaruokapaikkoja.. Silti yksi parhaista lomista ikinä
ja tuonne haluan uudelleen! New Yorkin jälkeen kivoin paikka Jenkeissä.

Brasilia
Brasiliassa olen ollut lomalla noin viitisen vuotta sitten joululomalla.
Ilmasto oli täydellisen lämmin ja rannat olivat upeita. Olimme siis Fortalezassa
eräässä all-inclusive hotellissa, jossa oli upea yksityinen hiekkaranta,
ja sen puhtaampaa ja kauniimpaa rantaa en ole ikinä nähnyt, hiekka
oli nimittäin valehtelematta ihan puuteria.
Fortalezan keskusta oli myöskin hieno, ainoastaan hieman "likainen"
ja Brasilian oikea köyhyys tuli siellä hyvin ilmi. Ruoka ja shoppailu
oli halpaa ja ihmiset ystävällisiä, eli siitä plussaa. Haluaisin Brasiliaan
myöskin uudestaan, esim Rioon tai Sao Pauloon. 

Nämä seuraavat ovat paikkoja, joissa en ole ikinä käynyt,
mutta haluaisin käydä elämäni aikana:




Äh mikä matkakuume!!!!!!!

Mut hei nyt haluun tietää, ootteko TE olleet
jossain näistä mun esille nostamista matkakohteistani??
Entä mitkä on teidän unelmamatkakohteet jossa AINAKIN
haluatte käydä elämänne aikana?? :)

<3 Vilma

kuvat: weheartit.com

38 kommenttia:

  1. mikä matkakuume nousi!!!:) ja miten sun raha riittää tähän kaikkeen?:o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kohteet joissa on käynyt 2000-luvun alussa ei varmaankaan oo Vilman ala-asteen työpaikasta, joten aika selvää? ;D ainakin mun lomamatkat peruskoulussa meni ihan vanhempien lompakosta, kuten varmaan kaikkien muidenkin :)

      Poista
    2. Hihi! ;D

      Joo pakko sanoa että nää matkat on toteutettu ihan pappa betalar -meiningillä! Ainoastaan pari viimeisintä matkaani ja yläasteen kielimatkastani olen maksanut itse osan (: Olen ollut tässä suhtessa tosi onnellinen, että vanhempani ovat pystyneet tarjota mulle nää matkat.

      Poista
  2. Toi mitä kirjotit Lontoosta, on niin totta! Ihana kaupunki mut hirveen likanen =/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! ;/ Ei varmasti ihan koko Lontoo mutta tälläinen vaikutelma vaan syntyi ;(

      Poista
  3. oon täysin samaa mieltä thaimaasta! paras paikka maailmassa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi no niin on!! (: Toivotaan vain, että se pysyisi sellaisena paritiisina kuin se vielä on.. :S

      Poista
  4. Jeee :) Sieltähän löytykin paljon paikkoja ja muutakin kun Turkkia ja Espanjaa!
    Muistan kun ala-asteella äiti kysyi, haluanko lähteä Miamiin sen ja isosiskon kanssa.. pelkäsin sillon lentämistä joten vastasin ei. Nyyh. :D
    Joten on tullut käytyä vaan naapurimaat, Espanja ja Kreikka ym. peruskohteet. Harmittaa kun on liian nuorena ollut monessa paikassa, niin ei siitä oikeen oo saanut irti mitään :/ En muista joistakin matkoista yhtään mitään.. välillä katon kuvia "ai oonko ollut tuollakin?" :D
    Olis kivaa päästä käymään joskus tuolla Mauritiuksella :) Tai siinä viereisellä saarella, Reunionilla. Ja sitten se jännittävin: Tsernobyl! Mikäs on sulla seuraavaks suunnitelmissa? Jos Tallinnaa ei lasketa ;D
    -riikka

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joo mäkin oon ollut tyylillä pottaikäisenä jossain Etelä-Euroopassa mutten muista siis yhtäääään mitään. Äiti kertoi että olen kerran melkein tukehtunut johonkin karkkiin Kyproksella, mutta joo ei kyllä tule tätä tragediaa mieleen! ;D
      Oh, mäkin oisin halunnut käydä Tsernobylissä, mutta kun näin just vähä aikaa sitten sen siitä kertovan leffan, Tsernobyl Diaries'in, niin en kyllä uskalla mennä sinne enää ;D
      Hmm mulla ei oo mitään tietoa mikä seuraava matkakohde on.. Ollaan puhuttu että Floridaan tai Thaimaahan olisi ihana mennä taas. Tai sitten johonkin uuteen mestaan!
      Onks sulla mitään matkasuunnitelmia? (:

      Poista
    2. Oho, traaginen Kyproksen reissu, mut hengissä näköjään selvisit ! :D Mäki katoin sen leffan :D Älä huoli, se oli vähän liioteltu ;D Myönnän silti, et se olis tavallaan vähän pelottavaakin mennä sinne, mut ehkä se on se pieni lisämauste siihen reissuun ;)
      Ja niin, töitä pitäis saada ennen ku alkaa miettii mitään reissua :) Opintolainatkin menee ruokaan ja asumiseen, eipä kauheesti Tallinnaa pidemmälle pääse :( Ikävä kyllä viime syksynä kun kävin töissä, oli rahaa, muttei ollut kavereita joilla olis tarpeeks rahaa :D -riikka

      Poista
    3. Joo onneks ei oikeasti perustu tositapahtumiin!;)
      Mutta joo, tekis kyllä nii mieli nähä se paikka.. Siellä on varmasti sellaista neuvostoliittolaista tunnelmaa! :D
      Mulla on sama tilanne, tällä hetkellä ei voi ees miettiä mitään matkaa tän taloudellisen tilanteen kanssa :D
      Tosi harmillista, että viime syksynä jäi matka välistä :( mutta niihä se vaa menee, on paljo kivempi mennä matkalle ku kaikilla on rahaa eikä ainakaan siellä matkalla tarvii sitten laskee koko ajan senttejä..

      Poista
  5. Voi vitsit, oot päässy käymään ihan mahtavissa paikoissa! :) Tosi mielenkiintonen postaus, mua houkuttais lähteä piakkoin just Roomaan tai Pariisiin, ne on kuitenkin inhimillisen lentomatkan päässä tämmöselle lentopelkoselle... Oon lentänyt elämäni aikana vain kaksi reissua, joten ei ihan vielä tee mieli lähteä järisyttävän pitkille lennolle! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äh toi lentopelko on ärsyttävä juttu! :/ Mä kanssa kärsin vähän lentopelosta, mutta yritän vain olla miettimättä sitä. Pariisi olisi munkin mielestä ihana ja helppo kohde, sinne ollaan ajateltu tässä jossain vaiheessa Juuson kanssa menevämme (:

      Poista
  6. thaimaa on oma lemppari kohde kanssa.
    tosin thaimaa sen takia, että olen ehkä saattanut ihastua tykästyä rakastua paikalliseen poikaan.
    ihan kamalaa olla niin korvia myöten ihastunut johonkin joka asuu niin kaukana ja lennot sinne ei ole mitään ilmaisia ja voidaan nähdä tosi harvoin, koska en voi oikein startata pysyvästi sinne, koska koulu ja no vähän muukin elämä täällä jarruttelee.
    thaimaassa asuu tän ihanimman pojan lisäksi myös ihan huippu ystäviä ja kavereita.

    thaimaata rakastan koska siellä on niin hirvittävän paljon rakkautta ja onnellisuutta. vaikka asiat ois tosi kurjasti niin silti jaksetaan olla kiitollisia ja onnellisia. siellä on niin paljon lämpöä ihmisillä ja siellä naamalle syntyy väkisin hölmö virne koska on niin pirun onnellinen. toki plussana vielä upeiden ihmisten lisäksi täydellinen lämpö ja mahtavat rannat ja sukellus mahollisuudet.

    ...sekavin teksti ehkä koskaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi eiii mikä tarina <3
      Yritä jaksaa. Monet ihmiset elää kaukosuhteessa ja teillä on sitten kahta kertaa ihanempaa nähä kun sitten näette! Kannattaa vaan säästää rahaa ja suunnitella matkaa (;

      Ja toi miten kuvailit Thaimaata on niin totta, se on vaan paras paikka ikinä! <3

      Poista
  7. Minne haluisit esim häämatkalle? :>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm.. Varmaan Malediiveille, Bora Boralle tai Bahamalle.. AHHH!

      Poista
  8. Oletpas käynyt ihanissa paikoissa. Itsekkin lähtisin noihin vaikka heti !:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo pakko myöntää kyllä.. (:

      Poista
  9. Kiva postaus Vilma!:) Ootpas ollu kivoilla lomilla! Mä oon käyny samoissa kun sä, paitsi Brasiliassa, Losissa, Prahassa, Norjassa, San Diegossa ja siellä Dubaissa. Oispa kiva käydä noissakin paikoissa!:D Noista minne haluisit mennä niin oon käyny Intiassa ja Pariisissa, ja molemmat ollu ihan lemppari kohteita, joten menepä ihmeessä niihin haha!!!:)) Mä haluisin kans käydä Ausseissa, Etelä-Afrikassa ja niiden lisäks jossain päin Etelä-Amerikkaa. Euroopassa haluisin viel nähdä ainakin Barcelonan, Amsterdamin, Berliinin ja ton Prahan... Sit Latvian kun se on meidän Tallinnasta niin helpon matkan päässä, ja Norjan, ihan vaan siksi, kun on Suomen naapuri maa ;D Ja lista on loputon.. Ahh kunnon matkakuume!!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kelpais mulle nuo kaikki joo! ;D
      Aussit kiinnostaisi varmaan eniten ja taas Eurooppa vähiten.. Kauhee kuume päästä jonnekin kaaaaaaauas!
      Joo Latviassa pitää käydä nyt täällä Tallinnassa ollessa, sinne on niin helppo junalla töräyttää.
      Miksei voisi vain voittaa lotossa ja matkustella koko elämäänsä! :D

      Poista
  10. Tosi ihania paikkoja, ja Thaimaan tekstistä löydän niin paljon itseäni!:-) Tosiaan mäkin oon ollut Khao Lakissa kaksi kertaa ja Krabilla kahdesti pakko myöntää että sinne kun sydän jää niin ei mikään auta! Ois huippukiva nähdä sun itse ottamia lomakuvia kyseisiltä matkoilta!:)
    http://a-2-girl-story.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on kyllä niin totta! En ole kuullut, että joku EI olisi pitänyt Thaimaasta :D On se vaan niin ihana, ja sinne haluaa aina uudelleen.

      Poista
  11. Hei voitko tehä postauksen sun treenaamisesta ja ruokavaliosta?:)

    VastaaPoista
  12. oiii otpa sä käyny ihanis paikois ! mä en oo käyny noissa missään =( ehkä vielä joskus..=)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) No sulla on onneks vuosikymmeniä vielä aikaa! (:

      Poista
  13. Oon käynyt Tukholmassa ja Lontoossa. Sen lisäksi Turkissa, Portugalissa, Itävallassa, Kreikassa, Belgiassa, Tanskassa, Latviassa, Liettuassa. Huhtikuussa olen menossa Pariisiin:) Odotan jo hirveästi sitä matkaa:) Eniten haluisin johonkin Asiaan tai Amerikkaan:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, Pariisiin! Ja vielä huhtikuussa, siellä on varmaan tosi lämmin jo silloin, ainakin lämpimämpi kuin täällä.. (:
      Mäkin haluaisin Aasiaan, jonnekin oikeasti tosi kauas!

      Poista
  14. Lontoossa oon käynyt näistä kohteista! Mun haave on Miami. Muutenkin olisi kiva matkustaa välillä pidemmälle, mut jenkkeihin ois kiva lähtee pidemmäksi aikaa kun viikooksi ja ei ole ollut viime vuosina mahdollisuutta irrota kahdeksi viikoksi. Joku kerta vielä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oh joo Miami on ihana (: jep jenkit on semmone paikka et ei sinne iha viikoks vaa viitti lähtee!

      Poista
  15. aaah mä niin haluisin käydä jenkeissä!! oon aina halunnu :) se tuntuu ja näyttää niin upeelta paikalta...

    ite oon käyny noista niin lontoossa pari kertaa, ausseissa, pariisissa ja tokyossa oon asunukkin :D mut vitsi, haluun niin jenkkeihi! :D ja thaimaa ois kans ihan kiva...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi oot ollu ausseissa ja tokiossa, oon kade!
      No jenkit on kylllä kiva lomakohde (:

      Poista
  16. Ootpas käynyt monissa paikoissa! Ite oon käyny Pariisissa, Lontoossa, Prahassa, Kanarian saarilla muutamaan kertaan ja sitten useemmassa paikassa Portugalissa ja Espanjassa, sieltä jäi mieleen ehdottomasti Barcelona! Brasilia, New York, Australia ja Islanti kiinnostais paljon, Pariisiin, Lontooseen ja Barcelonaan on pakko päästä vielä joskus takasin :). Nizzan reissu on tiedossa syksylle.

    Ensi kertaa blogiasi tutkailen ja tosi mielenkiintoselta vaikuttaa, pitääkin lisätä kirjanmerkkeihin... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi Nizzassa mäkin oon ollu, ihana paikka, oli ainakin silloin kun mä siellä kävin (:

      Kiitos paljon, kiva jos jäät seurailemaan (:

      Poista
  17. Anonyymi6/3/13 12:57

    Ihana postaus <3

    VastaaPoista
  18. Anonyymi6/3/13 12:59

    Ihana postaus <3

    VastaaPoista
  19. Wow, marvelous blog structure! How long have you ever been blogging for?
    you make running a blog glance easy. The entire glance of
    your website is great, as neatly as the content material!


    Feel free to visit my webpage: soccer jersey (yellow)

    VastaaPoista

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!

Tietoa, vinkkejä ja useiten kysyttyjä kysymyksiä liittyen Tallinnaan ja Lontooseen löydät koottuna bannerin alapuolelta About Tallinn- ja About London -kohdista.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...