17.5.2013

Urheilusta ja edistyksestä

Heippa ihanat <3

Mulla on tällä hetkellä postausten aiheet hieman vähissä - on nimittäin pahemmanluokan tenttiviikko edessä ensi viikolla, eikä elämässäni tapahdu nyt sen kummallisempaa kuin kirjoja ja muistiinpanoja.. Ajattelin siis pitää nyt pienen lukubreikin ja tulla kertomaan teille asiasta, josta oonkin jo vähän aikaa halunnut teille (ja teidän kanssa) jutella.

Liikunta ja terveelliset elämäntavat oli aihe mun blogissa, jota käsittelin aika paljonkin viime keväänä. Oon huomannut, että blogimaailman ja itseasiassa oikeastaan koko sosiaalisen median on vallannut nyt aikamoinen fitness- ja urheilu-boomi, mikä onkin hieno asia. Mitä enemmän terveellisistä elämäntavoista puhutaan, sitä helpommin jengi lähtee mukaan muuttamaan huonoja ruokailu- ja liikuntatottumuksiaan. Itse olen vaan halunnut jättää nää jutut omasta blogistani pois tän kevään osalta. Liikuntaa, laihdutusta ja terveellisiä reseptejä tulee muutenkin jo niin paljon joka tuutista, enkä koe itse olevani mikään huippu-sali-mimmi tai personal trainer, että voisin täällä alkaa jaella neuvoja kaikille..

Tää ei tietenkään tarkoita sitä, ettenkö olisi tänä keväänä urheillut! :D Hankin salikortin helmikuun puolessavälissä, parin kuukauden tauon jälkeen, jonka aikana en tainnut urheilla oikein ollenkaan. Tammikuun vietin siis Suomessa vanhemmillani ja yhden viikon äitini kanssa Dubaissa, ja söinkin kuin hevonen (siis hevonen, joka tykkää syödä pussin, pari karkkia päivässä) ja vain röhnötin. Söin siis kieltämättä joka ikinen päivä karkkia, ainakin pari patukkaa suklaata, useimmiten kuitenkin pussillisen.. :D Mä en oo niin leivonnais-, keksi- tai jäätelöihmisiä, mutta se hemmetin KARKKI. Oon kertonut teille tästä ennenkin, että karkista on muodostunut mulle pahemmanluokan addiktio. Päätin helmikuussa sitten samalla salin aloittaessani, että mun on pakko alkaa irtaantua karkista. Olenkin saanut karkinhimoani kuriin vähentämällä pikkuhiljaa, enkä edes kaipaa sitä enää joka päivä. 

Salilla oon siis käynyt viikosta ja koulutöistä vaihdellen 2-5 kertaa viikossa. Yleensä oon salilla 1h-1h30min kerrallaan - puolet treenistä teen aerobista ja puolet lihaskuntoa. Saliohjelma mulla on edelleen sama kuin viime keväänä. Tässä esimerkki yhestä viikostani:
ma: vapaa
ti: salilla 40 min aerobista, 40 min kädet ja selkä
ke: salilla 30 min aerobista, 30 min vatsat
to: vapaa
pe: salilla 45min aerobista, 45min jalat
la: vapaa
su: pelkkä 45min aerobista

Ja nyt siihen edistykseen. Salilla käymisellä, karkin vähentämisellä, päivittäisellä hyötyliikunnalla ja kunnon ruualla oon saanut vatsan, reidet ja pepun näyttämään jo hieman erilaisemmalta. Ensimmäiset kuvat ovat helmikuulta (joku 16.-19. päivä helmikuuta otetut) ja toiset kuvat on otettu eilen. Eli kuvien välissä on melkeinpä tasan 3 kuukautta.

Näissä vatsakuvissa ton eron huomaa ehkä parhaiten. Jotain teistä saattaa nyt kiinnostaa, että paljon multa on pudonnut painoa. Multa siis on lähtenyt 1 kilo tässä kolmen kuukauden aikana. Toi kuulostaa ihan mitättömältä - mutta tässä sitä huomaa miten turhaa on vaakaan tuijottelu! :D Kilot eivät siis kerro mitään! Saattaa siis olla, että osa rasvasta vaihtui siis lihakseksi, tiedä sitä..

Reidet ja peppu. Näitä en tosiaankaan halunnut laihduttaa, vaan saada niihin ehkä enemmän lihasta.. Eli kyykkyjä kyykkyjä :D 

Miltä nää mun ennen ja jälkeen -kuvat näyttää? 
Onko siellä huomattavissa edistystä, vai kuvittelenko mä vaan? :DD haha



Liikunta ei oo mulle mitään pakkopullaa, enkä sellaista halua itselleni siitä tehdä. Jos kiehuvan tervan juominen sikalassakin tuntuu miellyttävämmältä vaihtoehdolta kuin salille meneminen, niin en mene. Jos kaverit haluaa mut niiden kanssa Heseen, niin mähän meen ja otan isoimman Superhyperbigcyber-aterian jos huvittaa. Ainoa asia, mikä mua hieman huolestuttaa tässä käsittämättömässä fitness-buumissa on se, että normaalipainoiset ihmiset alkavat pakolla vääntään 9 kertaa viikossa treeniä ja syövät naamat irvessä pelkkää maitorahkaa, koska "yhes fitness-blogis luki et siin on protskuu ja sit niinku laihtuu". Nyt älkää vetäkö äkkinäisiä johtopäätöksiä - toki kannustan terveellisiin elämäntapoihin :) Eihän kuitenkaan olla liian ankaria itsellemme?

Hei olis kiva saada keskustelua aikaiseksi! 
Miten te liikutte? Mitä olette tästä fitness-buumista itse mieltä?
Onko teillä joku dieetti meneillään vai millaista ruokavaliota noudatatte?

<3 Vilma
ps. Tässä muuten linkki mun pepun ja reisien kotitreeniin, KLIK!
pst. Muutama salikuva instagramista^^ (nick: highwaytosun)

70 kommenttia:

  1. selkeä edistys !:)

    VastaaPoista
  2. wau! :O Tosi hyvännäköiseksi olet saanut kroppasi. Ei tuo aiempikaan paha ollut mutta kyllähän toi timmi vatsa on kaunista katteltavaa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon <3 oon samaa mieltä! (:

      Poista
  3. Kyllä huomaa selkeää muutosta, hyvältä näyttää! :)

    Itse laitoin elämäntavat uusiksi vuodenvaihteessa. Mutta en mä aio väittää, että aina olis helppoa. Mä oon repsahdellu ja vetäny herkkua kaksin käsin naamariin, mut onneks se morkkiksen määrä on niin valtava, ettei niitä herkkuja montaa päivää putkeen vedetä :D Toki mä myös herkuttelen, yleensä kerran viikossa :) Mutta kun muuten syö terveellisesti, viikottainen herkuttelu lähinnä vaan laittaa buustia aineenvaihdunnalle :) Salilla/muuta urheilua tulee myös tehtyä 3-6 kertaa viikossa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Janski! (:
      Toi on ihan totta!! Kyllä kerran viikossa voi herranjestas sentään itselleen herkuttelut sallia! (:

      Poista
  4. Hei Vilma hyvä kirjoitus, oot oikeassa ettei saisi liikaa piiskaa itseään. sun maha on mun tavoite!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitti, kiva kun tykkäsit! (:

      Poista
  5. ihan selkee ero molemmissa kuvissa :-D iteki aloin tekee vatsatreenii himassa, jaksoin sitä about 3kk mut sit lopahti into ja tässä sitä vaan istun koneella ja syön sipsii ku yhtä hyvin voisin treenata... voivoi :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! (: No mut toi on ihan ymmärrettävää, että samaan treeniohjelmaan kyllästyy jo parissa kuukaudessa. Kantsii yrittää löytää joku uus tapa treenata, esimerkiks nyt kun säät on parantunu niin on jo mukavaa lenkkeillä ja juosta ulkosalla!

      Poista
  6. Kyllähän tosta näkee, et oot saanut ittes sohvalta ylös ja useammin kun joka toinen viikko :D Näyttää hyvältä, ei mee todellakaan liian yli, "tässä on mun luut!", tollaseenhan vois itekin pyrkiä :) Toi ekan kuvan vatsakaan ei oo paha, se on ihan söpö kun se on pieni pehmoinen masu, ei mikään sellanen "vuoden jenkkakahvat" :D

    Liiallinen laihuus ei oo todellakaan kaunista, tosi hyvä ettet pyrikään sellaseen :) Painoin lukion alussa 3 vuotta sitten 41 kiloa(oon 165cm) ja se ei kyllä ollut kovin kaunista :) Nyt painan 52kg ja on ihanaa kattoa itteään peilistä kun ei näy luut, ja tissit kasvoi :D Pääsin normaalipainoon nimenomaan terveellisellä ruokavaliolla ja oon saanut sen nyt pysymään tässä ilman että tarvitsee tehdä kauheesti mitään. Yläasteella söin pelkkää pizzaa, se saattoi olla päivän ainut ateria. Tietty joku saattaa ajatella et siitä just nimenomaan lihoo, mut jos se tosiaan on se päivän ainut ateria niin ei siitä kyllä paino nouse yhtään, vaikka olis toinenkin ateria :D Sama juttu herkkujen kanssa. Kyllä siitä lihomisesta saa syyttää jotain muuta kun sitä yhtä suklaapatukkaa, vaikka sellasen söis joka päivä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Riikka kovasti! (: Jep, just sellainen sopiva keskivaihe on hyvä. Pelkät luut ei oo hirveen seksikkäät :D Joillakin se vaan menee niiin, että aina on reilusti alipainoinen vaikka kuinka hyvin söisi.
      Haha toi on niin hassua toi ruokavalio silloin yläasteella, mäkin saatoin syödä päivässä joku 4 pullaa ja juoda pullon kokista ja thats it.. :D Nyt tulis jo varmaa huono olo noin ykspuolisesta ruuasta. Ja oon samaa mieltä tosta suklaapatukasta. Jos muuten ruokavalio on tosi terveellinen ja liikkuu päivittäin, mutta syö suklaapatukan aina iltaisin, niin siitä ei kyllä lihoa. :D

      Poista
  7. toi on niin totta, että tää fitness-hype on siinä mielessä loistojuttu, että se herättää ihmiset tajuumaan edes simppeleitä ruokafaktoja, ja muuttamaa ruokavalioitaan. Varsinki aina enemmän ja enemmän ylipainoiseen suuntaan menevässä yhteiskunnassa se on tosi tarvittu muutos!

    Mut totta sekin että semmosesta ei saa kehittää tavallaan "sallittua syömishäiriötä". On ihan okei että mitataan ne maitorahkat grammantarkasti ja sinne sekaan menevät gojimarjazingzonpung -sekotukset joka ikisen aterian kohdalla ja jos vähän erehtyy hommassa niin se on kauhea häpeä ? Ei hyvää päivää. Itellä on ollut syömisasiat kuralla jo useemman vuoden, joten ei voi muuta kun kauhistella oman kokemuksen kautta että eikö noi ihmiset tajua mihin toi voi pahimmillaan viedä.

    Muttamuttta, tosi hyvältä näyttää noi sun muutokset, ja ihana kuulla just että meet hyvällä fiilispohjalla noiden liikuntojen ja muiden suhteen, tommonen terve käsitys on tarvittua! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. AAA en vois yhtää enempää allekirjottaa tätä sun kommenttia!! :D
      Just näinhän se menee. Mun mielestä syömisestä ei sais tehä sellasta suurta numeroa, niin että koko elämä ja ajatukset pyörii vaan siinä. Mä oon aina ollut normaalipainoinen, enkä oo ikinä miettinyt syömistä sen suuremmin, kuin syönyt about lautasmallin mukaan ja herkutellut jonkun verran..

      Kiitos kovasti, kivasti sanottu! (: Sullakin näyttää olevan kyllä niin oikealla linjalla nää ruoka- ja liikuntajutut.

      Poista
  8. selkeä edistys! mäkin oon pudottanu yli 40 kg painoa mut ankara kiinteytys on vielä edessä :D tää helvetin maha, reidet, kädet ja ennen kaikkea jenkkakahvat haluun pois. välillä sitä ei vaan jaksa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Öö 40 kg? Ja missäköhän ajassa

      Poista
    2. On tässä nyt vuosi ja 4 kk menny :) Nopeemminkin olis tippunu mut oon ollu aika laiska nyt puolen vuoden ajan. :D

      Poista
    3. VAU Maryanneh, ihan mahtavaa!!<3 Hitsi miten hieno homma! Haha ollaan me naiset kyllä, ei me taideta ikinä olla ihan kokonaan tyytyväisiä itseemme :D

      Poista
    4. Anonyymi 21:11
      No voi helvetti, ihmisethän EIVÄT kykene pudottamaan painoaan vaikkapa sataa kiloa.. :DDD Ihanaa kun osaat olla noin kannustava toista kohtaan (:

      Poista
  9. hei mä oon aloittanut tekemään vähä saman tyylistä postausta. tai no ainakin urheikustani ja mua harmittaa hulluna etten oo ottanuta ennen ja jälkeen kuvia. oon marraskuusta asti liikkunut ja musta tuntuu että tuloksia ei näy yhtään missään :(( mut muru sun ero on selkee, vauu<333 ja ollaan niin samanlaisia tuon karkkihimon kanssa,hahha : D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan varmasti on tullut tuloksia, itsehän niitä on kaikkein vaikein nähä, kun itseään näkee joka päivä joten sellaista isoa muutostakaan on vaikea huomata.. <3
      Voi kiitti paljon <3 jep, hiton karkit :DD

      Poista
  10. Mahtava edistys! :) oot upea <3

    VastaaPoista
  11. selkeesti huomaa et muutoksia on tapahtunu! hitsi haluisin sun mahan :D ja mun mielestä on ihan totta toi mitä sanoit, et herkkuja pitää syyä tai sillee et sen ei pitäs olla nii tarkkaa!! :) jatka samaan malliin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi isot kiitokset <3 haha ihanasti sanottu (: näinhän se on!!

      Poista
  12. Sulla on kyllä ihan samanlainen ajatusmaailma tässä asiassa kun mulla :) mä ainakin ite teen just niinkun hyvältä tuntuu ja tottakai välillä käydään siellä mukavuusalueen ulkopuolellakin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No just näin! Ja täydensit un ajatukset vielä tällä mukavuusalueella - on tosi tärkeetä että välillä tekee myös asioita jotka ei ehkä oo niin hehheh-hauskoja, siks että saa vähän tulosta (:

      Poista
  13. Hyi mikä toi ekan kuvan möhömaha :DD huh ei ihme et laihdutit

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kurppalutka! Mitä vittuu sää teini pelle tuut arvostelee vilmaa! Itelläs varmaa nii paska itsetunto ja iso maha et yrität nostattaa sitä kommentoimal anonyymistä ku ei oo muut keinoo ku sun peilist tuijottaa aina laski horo taikaisin...

      Poista
    2. Hyi hyi, älkää puhuko rumasti :) En kyllä tiedä miten joku tosta saa möhömahan. Onko sulla joku leventävä näyttö? Käy ostamassa uus, saat samalla liikuntaa ettei tuu itelles samanlaista möhömahaa ;)

      Poista
    3. Vouuuuuu okei chillatkaa! ;D <3
      Anonyymi 21:50 möhömahalta kunnon möhöttely terkut sinne sulle<3!! ;)

      Poista
    4. haha oonks mä ainoo joka otti ton ekan anonyymin kommentin sarkasmina :D

      Poista
  14. Huh vautsi!<3 Selkeää muutosta, oot kyllä timmissä kunnossa! :)

    VastaaPoista
  15. On kyl tosi huomattava ero! Mäkin oon joskus vuoden alussa tehny blogiin saman tyylisen postauksen. Alotin marraskuussa salilla käymisen (sitä ennen en ollu harrastanu liikuntaa juuri ollenkaa) ja jo helmikuussa näky muutosta vatsassa! Nyt tää salilla käyminen on jääny ihan totaallisesti! Oon käyny n. parin viikon välein kun ei oo vaan löytyny aikaa ja sen kyllä taas huomaa :D mutta en aijo ottaa mitään stressiä, koska mulla ei mub vartalon kanssa ole mitään ongelmaa. Oon kuitenkin laiha ja painokäyrät näyttää hyvältä. Ainoo vaan kun nuo lihakset alkaa häviimään ja jenkkikset näkymään :D mutta onhan tässä koko elämä aikaa käydä salilla, eikä mun tarvii hävetä vartaloani :) love my body<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitti <3
      Kiva et kirjotit vähän omista fiiliksistä tän aiheen suhteen. Sulla on todellakin terve itsekuva, ettei sitä liikuntaa tarvii harrastaa veren maku suussa. Keep it up!:)

      Poista
  16. Woω! I'm really enjoying the style and design of your website. Are you using a custom made template or is this freely available to all individuals? If you really don't ωаnt
    to sау the name of іt οut іn the public, please maκe
    sure to еmaіl me аt: rhοnda_rhoden@gmail.
    com. I'd really enjoy to get my hands on this template! Many thanks.

    Also visit my weblog; Extreme Making Love

    VastaaPoista
  17. Moikka :)
    Mulla ei ole ihan vielä ikää salille ku oon vasta 14, ni oisko sulla jtn vinkkejä tohon timmiin vatsaan iha kotikonstein :) en kasva enää joten voin käyttää painojakin :) kiitti jo nyt :)
    Ps oot super kaunis ja eron kyllä huomaa :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heips (: Hmm silloin ku ite olin 14v (siitä on jo joku 7 vuotta herrajestas oon vanha), niin harrastin tanssia ja lenkkeilin. Omasta kokemuksestani vatsa pysyy parhaimmassa kunnossa aerobisella treenillä (joka siis polttaa rasvaa). Mut jokaisenhan kroppa on erilainen, mutta tää on mulla toiminut.. (:
      Kiitos kovasti! <3 Mulle tuli mieleen tästä kommentista että oon lupaillu tehä sellaista koti-vatsa-keskivartalotreeniä tänne blogiin (:

      Poista
    2. Juu tee se ois hyvä! :):) ja kuinka usein lenkkeilit viikossa yms :)

      Poista
  18. Ihan selkeetä muutosta :) Sulla on hyvä kroppa!

    ♥ jenninvuodatus.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitti paljon Jenni <3!

      Poista
  19. Kyllä huoma selkeen muutoksn ! :) tää oli tosi kiva postaus muutenkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitti kovasti Kizz (:!

      Poista
  20. mahtavaa ! keep going ihana ♥

    VastaaPoista
  21. Wautsi mikä edistys! hyvältä näyttää :)

    VastaaPoista
  22. oi mikä peppu sulla! kehityksen todellakin huomaa!! :)

    VastaaPoista
  23. http://itislukio.wordpress.com/2013/05/20/opiskelemaan-etelanaapuriin-2/#more-4617

    Tässä nyt tää linkki tohon lehtijuttuun! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noni kiitti, siitähän tuli hyvä (:

      Poista
  24. Oon niin kade kun sulla on noin täydelliset rinnat, juuri sopivan kokoset ja toi kroppa vielä, ah.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äwww, kiitos paljon <3 (: ihanasti sanottu!

      Poista
  25. Tosi selkee muutos hyvä vilma! :) itekki pitäs saada jotai aikaseks mut lenkille lähteminenkin on mulle niin iso kynnys, aina se on mielessä et pitäis mennä mut sit se vaan jää :/ mut toi sun kroppa tuo kyllä iha sikana motivaatioo! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitti paljon <3 Niinpä, lenkille lähtemisessä pahinta on just se lähteminen, ei se itse lenkillä oleminen oo ees paha! (:

      Poista
  26. Moikkamoi :)
    Mitä aattelet käyn viikossa 4-5 kertaa lenkillä juosten ja harrastan koripalloa hikitreenejä nyt 3kertaa viikossa ja käyn uimassa kerran viikossa niin laihtuuko tuolla vai pitäsikö lisätä jotakin :) haluaisin sixpäckin alun ja timmin pepun ja reidet!! :) lisäksi aloitin juuri terveelliset elämän tavat mutta muutosta ei näy ehkä siksi että vasta toinen healthy viikko menossa! :)? Kiittiii

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa (:
      Huh aika paljon urheilet, kuulostaa ainakin mun korvaan tosi paljolta (: Kyllä mä näin uskoisin että jos syöminen on kondiksessa ja ton verran urheilee, niin jos tolla ei laihdu nii ei millään! :D Muista kuitenkin, että jos pitkään jatkat noin isolla määrällä urheilua ja syöt kulutukseesi nähden liian vähän, voi kehosi mennä ns. "säästöliekille", ja se alkaa rasvan sijasta polttamaan lihasta.. Ja oo ton muutoksen suhteen kärsivällinen, nää jutut ei tapahdu parissa yössä.
      Mutta muista, että mä en todellakaan oo mikään personal trainer ja tiedän näistä jutuista TOSI VÄHÄN. (:

      Poista
  27. Ekaks kiitokset inspiroivasta blogistasi! Kiva kun jaksat kaiken kiireen keskellä näinkin usein päivitellä :)

    Mutta nyt asiaan. Oon alkanut treenata punttien kanssa (mulla on ihan kunnon ohjelmat jne.) ja sen lisäks teen aina samalla harjoituskerralla muuta lihaskuntoa (vatsoja, selkiä, pakarat jne.).

    Oon miettinyt, että mitä eroa näillä on (siis onko joku toista parempi tai tehokkaampi ja miks), jos teen vaikka tavallisia hauiskääntöjä

    a) niin että teen ensin 25x vasemmalla kädellä ja sitten 25x oikealla kädellä
    b) teen liikkeet vuorotellen (1 vasemmalla, 1 oikealla jne. se 25 x)
    c) teen liikkeet samaan aikaan molemmilla käsillä?

    Ja vähän samanlainen kysymys liittyen tohon puntti- ja lihaskuntotreeneihin. Mitä eroa (toinen toista tehokkaampi jne.), jos

    a) teen ensin 3x koko punttisarjan läpi ja sitten 3x koko muun lihaskuntotreenin läpi
    b) teen vuorotellen (1 kierros punttitreeniä, 1 kierros lihaskuntoa jne.)?

    Entä onko sulla vielä vinkkejä antaa sellaiseen, kun mulla on vasen käsi huomattavasti oikeaa vahvempi. Miten mun kannattais huomioida tää treenatessa? Tällä hetkellä siis ihan paljaalla silmälläkin näkee, et vasen puoli esim. selästä on ”pulleampi” kuin oikea… Haluisin tietty olla mahd. symmetrinen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti itsellesi! (:

      Auch, aika vaikeita kysymyksiä pistit mulle! Oma mielipiteeni on, että se on ihan sama että teetkö noi hauiskäännöt tolla a, b vai c-tavalla. Treenaat kuitenkin kahta eri lihasta. Tota tokaa kysymystä en oikein ymmärtänyt, enkä osaa siihen valitettavasti vastata.
      Kantsii vierailla pakkotoiston sivuilla, siellä on paljon kaikkia vinkkejä ja keskusteluita ton puntteilun suhteen :) Mä en oo personal trainer tai fitness bloggaaja, joten en oo perehtyny näihi juttuihin oikee tän tarkemmi :D

      Poista
  28. Näyttää hyvältä kaunotar ja hei toi booty! Näkee et on kyykkäilty! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha ihana, kiitos murunen!!! <33 ;))

      Poista
  29. mikset vastaa edellisen postauksen kaikkiin kommentteihin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ollut tässä tenttiviikko meneillään (niinkuin tässä postauksessa kerroinkin) enkä ole ehtinyt blogin puolelle.

      Poista
  30. Voi mikä kaunokainen oot ♥!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. awws kiitos kovasti!! ^^ <3

      Poista
  31. Oot kyllä edistyny, mun mielestä oot jo nyt sopivan kokoinen :> Löysin sun blogin vasta äsken ja täytyy kyllä sanoa että tää on tosi kiva blogi ♥ Ja oot ÿber kaunis :D♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voivoi, ihanasti sanottu kiitos paljon!! <3

      Poista
  32. MOikka toivottavasti vastaat! Mutta siis mitä liikkeitä oot oikein tehny ja minkä verran? Joku pika selostus/listaus olis kiva :) kun haluisin ittekkin pepun ja reidet :)) KIITOS JOS VASTAAT! Ps. kiva bebbu ;)

    VastaaPoista
  33. Anonyymi5/2/17 21:31

    Tää postaus saa itelle kyllä treeni-inspiksen takasin! Ihan mahtava muutos noin lyhyessä ajassa!

    VastaaPoista

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...