30.10.2013

Vastaukset kysymyksiinne

Woah, oon vielkin ihan äimänä tosta kysymysten määrästä. Mietin ensiksi, että olisin tehnyt 2 tai 3 postausta näistä kysymyksistä, mutta ehkä kuitenkin parasta vastata näihin kaikkiin nyt samalla. Olen jakanut nämä kysymykset kolmeen eri osaan ja lisännyt hieman kuvia, jotta postaukseen tulisi vähän ryhtiä. Toivottavasti jaksatte lueskella loppuun asti! :) 

Minä, ulkonäköjutut, mielipiteet

Paljon sulla menee rahaa kuukaudessa vaatteisiin?
-       Hmm, riippuuhan se vähän. Viime kuussa tuntu et meni ihan sikana, kun ostin uudet talvikengät ja –takin. Sit taas edeltävänä kuuna meni joku 20 euroa. Eli sanoisin et vaihteluväli on about 20-120 euroa, todella harvoin kuitenkin yli satasta.
Mistä ostat yleensä sun vaatteet, ent kengät?
-       Mun lempikauppoja on H&M, Cubus ja Seppälä, Tallinnassa taas Mojito ja NewYorker on kivoja. Kenkiä ostan milloin mistäkin, en osaa oikein sanoa mitään tiettyä paikkaa nyt.
Kun käyt suomessa shoppailemassa nii missä shoppailet?
-       Just H&M, Cubuksen ja Ginan katsastan aina.
Onks jotain mitä et suostuis pistää päälles?
-        Ekana mietin et ”EI, oon niin kokeileva, oikea real life-Lady Gaga”, mutta onhan niitä. Valkoiset legginsit on iso nou, samoin ns. ”amis/Kerava-farkut”, ne jotka on siis muuten tummat mutta edessä ja takana on sellaiset jäätävät valkoiset läikät, ei vain sovi mun makuun. Napapaita + matalat farkut sais mut tuntemaan aikamoista epämukavuutta. Farkkuhame + legginsit = Vilma 15v, hyi. Valkoiset saappaat, liian kevyesti pukeutuminen kovilla pakkasilla – kiitos vaan mutta teini-Vilma on kokenut nämäkin jo.
Mitä vaatteita haluisit ostaa nyt tai tarvisisit?
-       Mitäh? Voinko oikeasti nyt rehellisesti sanoa, etten tarvitse enkä edes HALUA ostaa mitään tällä hetkellä?? Ai hitsi, mun pitäis kyl ostaa uusia sukkia ja sukkahousuja…
Jos katot jonkun tytön tyyliä niin mihin vaatteisiin kinnität huomios ekana?
-       Kenkiin. Mä en edes tiedä miksi, en oo ees niiiiin suuri kenkäfanaatikko.. Outoa! Rakastan kyllä kattoa tyttöjen asuja ja erilaisia tyylejä!:)
Voisitko tehdä meikkipostauksen? :)
-       Voisin. Onko toiveita miten sen toteuttaisin? Perus arkimeikki tms?
Mitä mieltä olet alaikäisten alkoholin ja tupakankäytöstä?
-       Toivoisin, että nuoret eivät kokisi näistä jutuista sosiaalista painetta, jotta päihteitä ei tarvisi käyttää kavereita miellyttääkseen. Jotenkin se on niin kummallista, että teininä oli niin tärkeää sulautua massaan, kun nykyään taas ”coolimpaa” on olla oma persoonallinen itsensä. Mä en ala kuitenkaan mitään tässä tekopyhänä saarnaamaan, sillä tiedostan kyllä, että olen itsekin ollut joskus tyhmä teini.
Millainen olit teininä?
-       Muistan, että mietin silloin paljon enemmän, että mitä muut (vanhemmat ja kaverini) ajattelivat minusta. Stressasin myös paljon enemmän. Nykyään stressaan todella harvoin ja mietin esimerkiksi kavereideni tunteita enemmän kuin sitä mitä he minusta ajattelevat. Olin kuitenkin vähän sellainen omissa oloissani pyörivä, soitin, lauloin, kirjoitin, piirsin.. Olin myös vähän sellainen tuuliviiri. Koulukaverilla oli kerran isot bileet joihin olin jo pyytänyt vanhemmilta lupaa mennä, mutta sitten bileiltana päätinkin, että ei huvita. Tunnin varoitusajalla sitten peruin ne ja ajattelin, että hyvä, huomenna on sitten pirteänä klo 12 laulutunnilla. Äiti oli ihan ihmeissään.
Millä 5 sanalla kuvailisit itseäsi?
-       Positiivinen, sympaattinen, utelias, periksiantamaton ja rento.
Millasista ihmisistä et tykkää? 
-       Itsekeskeisistä, negatiivisista valittajista, kateellisuudesta katkerista ja kieroista draamakuningattarista.
Lemppari paikka?
-       Oma koti Tallinnassa ja Helsingissä <3
Mistä sun blogin nimi tulee? 
-       Aika yksinkertainen selitys. Kun mietin, että minkälaista blogia halusin alkaa kirjoittaa, niin tiesin heti, että haluan sellaisen positiivisen hömppä-lifestyleblogin, josta tulee heti hyvä mieli kun sen linkkaa auki. Mulle Highway to Sun tarkoittaa just sitä. Mä saan aika usein kommentteja, joissa kerrotaan kuinka hyvä mieli mun blogista tulee, ja se tuntuu todella hyvältä, sillä se on just tän blogin tarkoitus.





Haluutko jossin vaiheessa lapsia? Kun saat lapsia, haluaisitko mieluummin tytön vai pojan?
-       Ehkä haluun, sen näkee sitten, nyt en osaa sanoa juuta taikka jaata :) Luulenpa, että kumpi vain sieltä tulisi niin kunhan terveenä tulisi niin se olisi tärkeintä.
Ootko saanut ilmaisia vaatteita tai jotai muut sun blogin kautta? 
-       Oon saanut.
Haluisiks koskaan lähteä BB:seen?
-       En missään tapauksessa.
Mikä puhelin sulla on?
-       AiFöne 5
Mitä aineita kirjoitit yokokeissa?
-       Äikän, enkun, psykan, pitkän matskun ja ruotsin.
Voitko tehä videon missä puhut englantia?..ja myös viroa edes vähän!! jos siis puhut viroa :-)
-       Katotaan, voisin kyllä ehkä :) Kiitos vinkistä!
Uskotko Jumalaan?
-       Uskon omalla tavallani :)
Lempieläin?
-       KOIRA!!!
Lempiherkku?
-       Kyllä karkki+suklaa voittaa :)
Voitko joskus laittaa videon missä laulat?:)
-       Vähän epäilen, mut never say never :)
Haluaisitko koskaan ottaa tatuointia? Jos haluaisit, millaisen?
-       Oon ottamassa tatuointia tammikuussa, mutten kerro siitä enempää täällä blogissa. :)
Mikä on kantasi turkistarhaukseen?
-       Erittäin negatiivinen. Ihmiset eivät tarvitse eläimen turkkia pysyäkseen lämpimänä.
Mitä mieltä olet eläinten suojelusta?
-       Todella hieno asia, mun mielestä on ihan mahtavaa, että tätä varten on perustettu organisaatioita ja jotkut tekevät tätä ihan työkseen. Haluaisin itsekin päästä joskus tekemään vapaaehtoistyötä eläinten suojelemiseksi.
Mitä ajattelet siitä että monet eläimet ovat kuolemassa sukupuuttoon sen takia että ihmiset tappavat niitä? Mitä ajatuksia sinussa herättää (http://wwf.fi/maapallomme/uhanalaiset/ulkomaiset/amurinleopardi/) se että esim. amurinleopardeja on luonnossa enää n. 40 yksilöä vain sen takia sillä ihmiset ovat tuhonneet yli 80% niiden luontaisesta elinympäristöstä. Mitä ajatuksia sinussa herättää ajatus että mahdollinen tuleva lapsesi ei ehkä kuule jääkarhuista, norsuista, tiikereistä ja leopardeista ihmisten tuhoamisvimman takia?
-       Ihan hirvittävän surullista. En edes tiennyt tuosta amurinleopardien tilanteesta. Se mikä näissä jutuissa on kaikkein inhottavinta, on, että yleensä tällaisen tuhoamisen takana ovat olleet yritykset, joidenka johdossa luulisi kuitenkin olevan fiksuja ihmisiä, jotka tietäisivät tälläisten päätösten seuraukset. Eläinten kuoleminen sukupuuttoon on tosi surullinen asia, varsinkin kun sen aiheuttajana on ihminen, ja nostankin hattua organisaatioille jotka jaksavat tehdä työtä näiden asioiden puolesta.
Jostain syystä mulle silti tulee ihan hirvittävän kaksinaismoralisti-olo kun puhutaan näistä asioista. Oon erittäin eläinrakas, vaikka esimerkiksi syön lihaa. Jotenkin tulee ihan sellainen tekopyhä olo, vaikka eihän se tietystikään tarkoita sitä etten arvostaisi eläimiä.
Tunnetko olevasi kaunis?
-       Silloin tällöin, ylipäätään pidän itseäni ihan ok näköisenä. Harmillista on kuitenkin, että pidän itseäni oikeasti ”kauniina” vasta kun mulla on meikkiä ja hiukset harjattuna. Toivottavasti jossain vaiheessa oikeasti oppisin sen, että olen kaunis myös ilman meikkiä ja luonnollisena. 
Noudatatko jonkinlaista dieettiä?
-       En. Mulla on maailman surkein ruokavalio, johon en kiinnitä minkäänlaista huomiota. :D
Millanen on sun unelma-auto?
-       Haha, realistinen unelma-auto vai unelma-unelma-auto? :D Bugatti Veyron matta-mustana on todellinen unelmien unelma.
Arvostatko suomea? Entä Viroa?
-       Arvostan molempia maita ihan hirveästi.
Kuuletko ikinä mitään ikävää sun ulkonäöstä?
-       Joo välillä.
Vilma on niin kiva nimi ja sopii sulle. Tykkäätkö ite sun nimestä? :)
-       No voi kiitos! Tykkään kyllä, vaikka tykkään monista muistakin nimistä, niin en osaa kuvitella itselleni mitän muuta nimeä.
Haluutko joskus jotain lemmikkejä?
-       Todellakin, koiria!
Oot joskus sanonu täällä tykkääväs koirista, nii mitkä koirarodut on eniten sun mielee?
-       Meillä on ollut walesin springespanieli, eli ne, cockerspanielit, huskyt ja labradorinnoutajat <3 Haluaisin tulevaisuudessa yhden jokaista rotua.
Mikä on tärkein opetus minkä oot elämässäs oppinu?
-       Se, että kannattaa oikeasti elää elämäänsä juuri silleen kuin itse haluaa, välittämättä muiden mielipiteistä. Ei kannata jättää jotain asioita tekemättä sen takia, ettei silloin joskus uskaltanut muiden mielipiteiden takia.




Onks sulla mitään kivaa muistoa lapsuudesta jonka haluisit jakaa?
-       Kun olimme siskoni kanssa ala-asteikäisiä, leikimme jatkuvasti barbeilla, vaikka silloin tuntui siltä ettei kukaan muu enää leikkinyt niillä. Mun barbin nimi oli Susanna ja pikkusiskoni barbin nimi oli Aamu. Tehtiin eräs kesä reissu perheen kanssa niin, että ajettiin Lapin kautta Ruotsiin ja Ruotsista Norjan vuonoille. Barbit kulkivat tietysti mukana koko matkan ajan, ja kuvasimme vaikka mitä videoita niistä videokamerallamme siellä auton takapenkillä. Itse barbeista löytyy varmaan hienompia kuvia siellä Norjan vuonoillakin kun meistä muista. Meidän barbit olivat ihan ihastuneita Haluatko miljonääriksi?-juontajaan, eli Lasse Lehtiseen (joka oli siis silloin jo joku 50v), ja äiti pitikin tätä aina vähän hieman pervona outona, kun kaikki muut meidän ikäiset tytöt fanitti tyyliin joitain Backstreet boysseja.
Oletko mielestäsi turhamainen tai pinnallinen?
-       Tottakai oon, tietyllä tasolla. Meikkaan ja laitan hiuksia melkein joka päivä, enkä ikinä sais shoppailusta tarpeekseni. Toisaalta pukeudun aika usein kunnon lötköily-vaatteisiin ja en ikinä arvostele muiden ihmisten ulkonäköä.
Mitä feikkiä sussa on?
-       Ripsienpidennykset. Mulla ei oo hiustenpidennyksii, feikkikynsii tms.
Voisko tän esimerkiks selventää nyt kerralla ku sitä sulta aina kysytään: onko sulla silikonit?! :D
-       Mä en ymmärrä ollenkaan mistä tää harhaluulo on lähtenyt. Eli mulla EI OLE silikoneja!
Kummat on kauniimpii, virolaiset vai suomalaiset naiset? entäs miehissä?
-       Ei tietenkään voi yleistää kumpaakaan, mutta.. Sanoisin, että oma mielipiteeni on, että yleisesti naisilla täällä Tallinnassa on treenatummat, mutta naiselliset kropat, mutta Suomessa naisilla on kauniimmat kasvot ja parempi pukeutumistyyli. Miehissä taas suomalaiset kaksilahkeiset jyrää virolaiset. Ja ennen kuin kukaan vetää kokonaista hernekeittoa nenäänsä, niin tämä on siis vain mun mielipide.
Kerro mitä sie normaalisti syöt päivän aikana kun sie urheilet ja kun sie et urheile :)
-       Taisinkin sanoa tuolla jossain, että mulla on maailman surkein ruokavalio ja mä en suosittele ketään ottamaan musta oppia. :D
Onks sulla kalenteria?
-       On (:
Mitä teet joka aamu?
-       Pesen hampaat, syön aamupalan, juon lasin vettä ja hengailen puhelimella.
Mitä kauneustuotteita käytät joka päivä?
-       Vichyn meikinpuhdistusainetta ja Lumenen kasvorasvaa.
Lempparivaatteesi tällä hetkellä?
-       Vaaleanpunainen neule, joka mulla on itse asiassa nyt päällä, DrDenimin mustat farkut ja nilkkurit.
Minkälaisista blogeista tykkäät?
-       Mä luen tosi erilaisia blogeja. Ehkä eniten tykkään kuitenkin lifestyle-blogeista, vaikka luenkin muotiblogeja, hauskoja läppäblogeja, lemmikki- ja kauneusblogeja.
Kerro 5 asiaa, joissa olet lahjakas/hyvä?
-       Oon hyvä soittamaan pianoa, ottamaan rennosti ja nukkumaan, oon hyvä ystävä ja kuuntelija.
Kerro myös 5 sellaista asiaa, joissa olet todella huono?
-       Aloittamaan isoja projekteja, matemaattiset aineet, aikaisin aamulla herääminen, pikkuasioiden ja esim. nimien muistaminen, vaatekriiseily…
Sun 3 lempiruokaa, joilla voisit elää vaikka koko loppu elämän?
-       Sushi, tortillat, keitot (tomaatti/pinaattikeitto).
Suurin haaveesi?
-       Muuttaa johonkin kauas lämpimään maahan opiskelemaan ja aloittaa siellä myöhemmin työt, ja hankkia 5 koiraa ja talo jossa on iso piha.
Montako kenkäparia omistat?
-       Kaikki kengät niin kesäkengistä talvikenkiin, sandaaleista saappaisiin.. Noin 25 paria.
Tärkein esine jonka omistat?
-       Varmaan arvokkain on toi puhelin, mutta mulla on myös hirveästi kaikkia esim kavereiden lahjoja ja muistoesineitä, joihin mulla on kehittynyt tunneside enkä vois ikinä luopua niistä. Esimerkiksi yksi valkokulta-kaulakoru jonka sain Juusolta ja eräs synttärilahja jonka sain ystävältä ovat mulle tosi tärkeitä.
Millaiset ihmiset ovat mielestäsi kauniita? 
-       Terveet, iloiset ja onnelliset ihmiset.
Tuomitsetko ulkonäön perusteella? 
-       En todellakaan.
Onko sinulla joku erityisen tärkeä paikka jos kotia ei lasketa?
-       Rakastan Thaimaata, ja sinne haluan matkustaa aina uudelleen ja uudelleen. Thaimaassa meillä on ollut parhaat lomamatkat perheen kanssa, joten se on mulle maana tosi tärkeä. Meidän mökki on tietty myös tärkeä paikka.
Onko sulla hyvä itsetunto?
-       On mulla ihan hyvä.
Koska oot käyny viimeksi hammaslääkärissä?
-       Elokuussa.
Minkälaisia kirjoja luet vapaa-ajalla?
-       Valitettavasti tosi harvoin tulee koulukirjojen lisäksi luettua mitään kirjallisuutta, mutta kun luen, niin luen yleensä psykologisia kirjoja.
Kun sulla on vaatehuone, niin onko se helppo pitää siistinä?
-       On itse asiassa! Välillä kovassa kiireessä oon tehnyt niin, että vien viikkaamattomat vaatteet vaatehuoneeseen ja asettelen ne sitten kun siihen on paremmin aikaa. Ennen kun mulla ei vielä ollut vaatehuonetta, tuntui, että vaatteita oli mytyissä joka puolella.
Missä olet ollut töissä elämäsi aikana?
-       Lehdessä, YLEllä, ruokakaupassa, rakennusfirmassa, järjestössä, virastossa ja lakifirmassa.
Ootko joskus ollu lihavampi tai laihempi?
-       No totta kai oon joskus ollut laihempi, kun olin nuorempi. Oon joskus painanut enemmän kuin nyt, mutta en oo ikinä ollut ylipainoinen.



Millä ohjelmalla oot tehny ton sun bannerin?
-       PhotoFiltrellä.
Kumpi on kivempaa, hiustenlaitto vai meikkaaminen?
-       Meikkaaminen ehdottomasti. Hiustenlaitto on vaikeaa!
Minkälaisista asunnoista sä tykkäät?
-       Tykkään sellaisista kotoisista, vaaleilla pehmeillä sävyillä sisustetuista lämpimistä asunnoista. Sitten kun ostan oman asunnon, haluan sisustaa sen pehmeästi: iso pehmeä sohva, paksut pörröiset matot ja kynttilöitä..
Kuka on maailman seksikkäin mies (ei saa sanoa Juusoa :D)?
-       Vastaan tälleen melko ennalta-arvattavasti Channing Tatum ja Vin Diesel.
Minkälaisista miehistä tykkäisit jos olisit sinkku, ja minkälaisista taas et?
-       Hmm. Hirveen vaikee kysymys! Tykkäisin varmaan sellaisista isoista, pitkistä ja luonnollisista miehistä. En tykkää miehistä jotka on liian laihoja tai laittautuvat liikaa. Perushygieniasta ja –kunnosta pitää huolehtia, mutta ite en oo vaan ikinä tykännyt jos mies on sellainen överi-peilin edessä keikkuja.
Käytkö solkussa?
-       En. Epäterveellistä!
Onks sulla hiustenpidennykset?
-       Ei.
Miten ystäväsi kuvailevat sinua?
-       Hassu, rento hömppä, temperamenttinen ja tunteellinen.
Onko sinulla outoja tapoja?
-       Mä en tiedä onks nää niin outoja, mutta esim. joka ilta ennen nukkumaanmenoa  kun laitan herätyskellon, lasken kuinka monta tuntia tuun saamaan unta. Pidän kalenteria mun päiväkirjana ja kirjoitan sinne jälkeenpäin siis kaikki jutut että missä oon ollut jne. Jätän papereita ihan joka puolelle. Saan tosi usein myöhään illalla/yöllä hirveen siivousinnon, yleensä päivisin oon ihan saamaton. Pidän kännykkää melkein koko ajan äänettömällä/värinähälytyksellä, jotenkin inhoon kaikkia pimpom-ääniä puhelimessa. Oon ihan addiktoitunut Investigation Discovery –kanavan yhteen ”On the case with Paula Zahn” –ohjelmaan, joka siis kertoo oikeista murhakeisseistä, jotka tää toimittaja Paula Zahn kertoo. Mua ei jotenkaan ikinä oo kiinnostanu nää kuvitteelliset C.S.I:t ja Criminal Mindsit, tää Investigation Discovery on ihan paras rikoskanava kun ne kaikki keissit on ihan oikeita.
Loukkaannutko ikävistä kommenteista, joita saat? Mitä tunteita ne ylipäätään herättävät?
-       En oo tainnut ikinä loukkaantua. Eniten mua huvittaa ne, varsinkin kun joistain tulee sellainen fiiis, että kommentoija vaan trollaa, ei kukaan voi olla noin typerä pelle. :D
Paljonko saat kuussa rahaa, ja miten raha riittää vaatteisiin, ruokaan jne opiskelijana?
-       Saan KELAn opinto- ja asumistuen :)
Tulevaisuuden suunnitelmat?
-       Hakea opiskelemaan maisterin opinnot ja työskennellä sitten sen jälkeen juristina jossain yrityksessä.
Minkä ikäinen sun sisko on?
-       17.
Mikset kerro blogissas sun tai Juuson sukunimiä?
-       En koe siihen mitään tarvetta.
Mitä aattelet läskeistä ihmisistä?
-       Mitä lihavista, laihoista tai normaalipainoisista nyt pitäisi ajatella? :D Ihmisiähän me kaikki ollaan, kiloihin katsomatta.
Mitkä asiat ovat elämässä tärkeitä?
-       Perhe, Juuso, ystävyyssuhteet, koti ja opiskelu.
Mikä saa sinut onnelliseksi?
-       Nuo äskeisessä kysymyksessä mainitut asiat.
Onko sinun helppo tutustua uusiin ihmisiin?
-       On, mutten päästä enää niin lähelle ihmisiä kuin ennen ehkä päästin. Oon kuitenkin aina avoin uusille ystävyyssuhteille, vaikka saatankin alussa vaikuttaa hieman varaukselliselta.
Katsotko zombi-leffoja?
-       En, mutta oon kattonut nyt monta jaksoa Walking dead-sarjaa, se on ihan sairaan hyvä ja koukuttava!
Lempi kirosana?
-       Kyllä se v***u vaan niin mukavasti sieltä kielen päältä sujahtaa, että oksat pois.
Mitä haluisit joululahjaksi?
-       Mun suurin joululahja on matka Dominikaaniseen, eikä mulla oo oikein mitään joululahjatoiveita. Kaikki mitä tarviin voin ostaa ite :)
Miten hoidat hiuksiasi ja onko ruskea sun oikee väri? :D
-       Mulla sähköistyy helposti hiukset, joten käytän paljon hoitoainetta ja hiuksiin suihkutettavaa hoitsikkaa. Pari kertaa viikossa käytän myös hiusöljyä latvoihin. Mun oikea väri on enemmänkin semmoinen haalean ruskea, sellainen ei oikein minkään värinen.
Onks laivalla matkustaminen kivaa ku teet sitä aika usein? :D
-       Se on maailman tylsintä puuhaa :DD Oon ehkä tylsistynyt just sen takia kun teen sitä aika usein.
Mä oon sua 6 vuotta nuorempi, eli 15w. Onks sulla mitään vinkkejä elämään tälleen "teini-ikäiselle?"
Sanoisin sellaisen vinkin, että älä tee mitään mitä sä et itse halua tehdä. Muiden ihmisten mielipiteillä ei ihan oikeasti ole niin paljoa väliä. Älä myöskään stressaa liikaa ihmissuhteista, mieti tiettyjen ihmisten kohdalla, että onko tällä ihmisellä todellisuudessa väliä tossa 10 vuoden päästä? Mä muistan silloin stressanneeni asioista joilla ei oo enää mitään merkitystä. Ja vaikka koulu tuntuu välillä sikatylsältä, tee silti parhaasi sen eteen.




Ihmissuhteet

Hengaatko enemmän poikien vai tyttöjen kanssa? 
-       Mun parhaat kaverit on tyttöjä, mutta koulussa hengaan enemmän poikien kanssa.
Ketkä on sun parhaat kaverit?
-       Oon pitänyt kavereiden nimet täältä aina poissa, mutta H, M, H, S ja A <3
Onks sulla siellä tallinnassa ollessas ikävä sun suomen kavereita?
-       Noita mun viittä parasta kaveria mulla on itse asiassa melkeimpä jatkuvasti ihan kamala ikävä, oli se sitten että nähtäisiin viikon välein tai 3 kuukauden välein. Parhaita kavereita haluaisi nähdä koko ajan<3
Koska suutelit ekan kerran?
-       Joskus kun olin 12. (suutelu .. enemmänkin pusu)
Kauan ootte ollu Juuson kanssa yhdessä?
-       4½ vuotta.
Monta kertaa oot seurustellut ennen Juusoa?
-       Mä en pidä oikein noita teini-iän muutamien kuukausien juttuja oikein minään, eli sanottakoon nyt näin etten oo ennen seurustellut vakavasti ennen Juusoa.
Mikä on sun ja Juuson suurin eroavaisuus?
-       Oikeastaan se, että Juusolla on paljon ahkerampi ja stressaavampi luonne kuin mulla. :D
Onko sulla jotain tapaa, jota Juuso ei vaan kertakaikkiaan voi ymmärtää?
-       Varmaan se kun jätän papereita joka puolelle.
Mikä on Juuson paras puoli? 
-       Teki heti mieli sanoa että kokonaisuus. Mutta varmaan se kun se on vaan niin hyvä poikaystävä, luotettava ja kiltti.
Entäs ärsyttävin tapa?
-       Se kun se välillä stressaa (mun mielestä) turhista.
Nolottaaks sua ikin juuso?;Dd ku mua nolottaa mun poikkis aik usein. Ku se ei oo mikää erikoine, feimi, rikas tai mitää
-       Ei tosiaankaan nolota :D Juuso ei tee tyyliin ikinä mitään noloa. Juuso on erikoinen mulle, enkä missään nimessä haluaisi että hän olisi feimi tai rikas :D
Mikä on sun ja Juuson keino päästä yli isommista erimielisyyksistä ja riidoista?
-       Ollaan molemmat välillä aika temperamenttisia toisillemme, joten yleensä puhutaan asioista sitten vasta kun ollaan vähän rauhoituttu. Me ei tietenkään haluta loukata toisiamme, mutta jos niin vahingossa käy, niin sitten pyydetään anteeksi.
Onks sulla ikinä menny poikki jonkun kaverin kanssa?
-       On.
Kannatko kaunaa kenellekään entiselle kamullesi?
-       En. Välitän vain mun oikeista kavereista joten en paljoa mitään vanhoja ystävyyssuhteita mieti. :D
Luuletko että tuolla jossain on ihminen tai ihmisiä jotka vihaa sua?
-       Hmm. Mä oon sitä mieltä, että jotta jotain ihmistä voi oikeasti vihata, hänet täytyy tuntea. Viha on aika vahva tunne, enkä jotenkaan jaksa uskoa, että joku joka mut oikeasti tuntee voisi ihan totta vihata mua.
Onko sinulla ja poikaystävälläsi myös eri sukupuolta olevia kavereita?
-       Tottakai on.
Kuinka usein näätte?
-       Täällä Tallinnassa ollessa joka päivä, Helsingissä harvemmin.
Mitkä ovat toistenne parhaimmat puolet ulkonäöllisesti?
-       Juuson hartiat ja Juuson mielestä mun kasvot.
Pystyttekö olemaan toistenne kanssa ihan täysin rennosti?
-       Joo tosiaankin pystytään :D Välillä ihan naurattaa kun maataan täällä sohvalla kuin pienet porsaat ja kommunikoidaan toistemme kanssa lähinnä murahdellen. ”Ruoka?” .. ”oke”.. ”Vaiha kanava” .. ”E”
Haaveiletteko kihloista vai haluaisitko viettää vielä sinkkuilua ennen isoa sitoutumista?
-       Ollaan puhuttu kihloista, eikä mulla ole haaveissa viettää mitään sinkkuiluja (:
Voisitko kuvitella ystävystyväsi jonkun lukijasi kanssa?
-       Voin kuvitella, ja oon niin tehnytkin :)






Koulu, opiskelu, Tallinna

Paljon sulla on opintopisteitä täl hetkel?
-       141.
Mont suomalaist teidä luokal o?
-       6 mä mukaan lukien.
Sano pari kurssii jotka o ollu tosi mielenkiintosii ja pari jotka ei niinkää?
-       Sopimusoikeuden kurssit oli mielenkiintoisia, Roman law-kurssi taas ei :D
Mä oon ymmärtäny et sä oot jossain lakijärjestössä siel tallinnassa?
-       Joo, oon jäsensihteerinä International Law Guildissä (ILG), joka on siis järjestö kaikille kansainvälisen lain opiskelijoille. Tsekatkaa International Law Guild facebookista niin siellä on enemmän tietoa :)
Osasitko yhtää viroa ku muutit sinne ja osaatko nyt? 
-       En silloin osannu yhtään mut osaan nyt.
Onko opiskelu enkuks vaikeeta, mietin vaa ku ite kans aattelin tulla tallinnan yliopistoo mut pelkään et kusen sit opiskelun vaikka enkku on aina ollu 9 ja käytän sitä joka päivä.. 
-       Jos sulla on enkku ollu 9 ja käytät sitä joka päivä, sulla ei tulis oleen mitään ongelmia opiskelun kanssa täällä! Mulla oli enkku 8 enkä ees tyyliin ikinä käyttänyt sitä, mut silti mul on menny opiskelut tosi hyvin (: Enkuks opiskeluun tottuu niin nopeasti.
Saatko niin paljon tukia et pärjäät niil elää hyvin esim shoppailla? 
-       No siis sanoisko niin et saan sen verran hyvin tukia, että pystyn maksaa vuokran, laskut ja ruuan. Jonkun pikkujutun pystyn ostaa vielä tuista riittävillä rahoilla, mutta jos oikeasti shoppailla haluaa, täytyy käyttää siihen esim. kesätöistä säästyneitä rahoja.
Onks sul paljon Tallinnalaisia kavereita? 
-       Siis tarkoitatko, että onko mulla virolaisia kavereita täällä Tallinnassa? On mulla muutamia.
Parasta englannin kielellä opiskelussa ja huonointa? 
-       Parasta on se kun oppii kielen parhaalla mahdollisella tavalla. En oikein edes keksi mitään huonoja puolia englanniks opiskelusta.
Miten hait kouluu ja kestääks se tosiaa vuoden siis hakuprosessi? ja onko pääsykokeita?
-       Hain sellaisen firman kuin Veridiumin kautta, ja hain 2 kuukautta ennen koulun alkua. Pääsykokeita ei ollut.
Miten Tallinnan yliopistossa suhtaudutaan suomalaisiin opiskelijoihin?
-       Tosi hyvin!
Onko suomalaisia opiskelijoita paljon? Entä muita ulkomaalaisia?
-       On täällä ihan hyvin suomalaisia opiskelijoita, niin kuin ulkomaalaisiakin.
Opiskelevatko monet virolaiset englanniksi?
-       Suurin osa virolaisista opiskelee viroksi. Meidän luokalla on kuitenkin virolaisia, jotka opiskelevat kanssamme englanniksi.
Ovatko opettajat/professorit virolaisia? Miten he suhtautuvat ulkomaalaisiin opiskelijoihin?
-       Meillä on ollut virolaisia, suomalaisia, jenkkejä ja brittiläisiä professoreita, ja kaikki ovat suhtautuneet meihin kaikkiin täysin samalla tavalla.






Kiitos ihan hirveästi kaikille teille jotka lähettivät näitä kysymyksiä mulle! :) <3 
Ja kiitos myös niille jotka jaksoivat lukea tän postauksen loppuun :D
Jos teillä jäi näistä vastauksista jokin mietityttämään, niin kysykää ihmeessä. 

Ihanaa loppuviikkoa kaikille! <3

34 kommenttia:

  1. Oi oot niin kaunis. Tykkään näistä postauksista missä sulla on vanhenpiikin kuvia mukana.

    VastaaPoista
  2. Vaikutat kyllä niin ihanan symppikseltä tytöltä<3 !!

    VastaaPoista
  3. Sun blogi on niin paras!! Sulla on niin mielenkiintonen elämä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kommentti, kiitos kovasti <3 (:

      Poista
  4. Onko se tavallista Suomessa, että sä oot ollut Juuson kanssa 4,5 vuotta ja ei ole kihloinut? Virossa se on ihan tavallista, mutta mielestäni suomalaisille on se outo. Ainakin aikaisemmin oli niin.

    Tosi kivat vastaukset!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vilmasta tullut oikea virolainen nainen, ei kannata kihlautua jos mies ei rikas tai pysty tarjoamaan hyvä elämäntyyli ;) Sanoisin siis että fiksua, kannattaa naisen odottaa kun tällä tavalla tilanne on.

      Poista
    2. Voiskohan kyseessä olla ihan yhteinen päätös :D ja voiskohan sekin, ettö kihloihin ei olle menty, olla ihan yhteinen päätös. Nykyaikaiset ihmiset keskustelevat ehkä enemmän kun vanhankunnan suomailaiset taikka eivät ole niin rahanperään kuin virolaiset naiset, jotka hakevat vaan sitä rahaa ja elämäntyyliä eivätkä rakkautta. Ehkä kyseessä on terve tyyli katsoa minkälaista arki on ennenkuin kihlaudutaan.

      Suomalaiset menevät hirveellä vauhdilla kihloihin ja suhde päättyy 50% ajasta eroon, syynä se että ei pystytäkkään tottumaan siihen minkälaista arki todellisuudessa on. Kun taas virolaisten kanssa suhde päättyy kun varakas ukko saa akkansa kiinni pettämässä nuoren komeemman kundin kanssa.

      Poista
    3. hahahah ''kannatta nainen odottaa kun tällä tavalla tilanne on'' :DD luuletko tosiaan et se päätös on pelkästään naisella? :D ja mistä tiedät minkälainen on Juuson rahatilanne? :D selkeesti paistaa Ano 00:15 kommentista, että hän on rahanahne virolainen akka.

      Poista
    4. Kyllä Virosta aitoa rakkauttakin löytyy, vaikka rahan perässä juoksijoita olisikin enemmän kuin Suomessa!
      Nää on tietysti parin omia asioita, mutta mun mielestä ei oo ainakaan negatiivisella tavalla erikoista, ettei 4,5v yhdessä ollut pari oo kihlautunut. Kihlauksenkin ihmiset käsittää niin eri tavalla - joillekin se on lupaus avioliitosta ja joillekin jotain muuta. Toiset haluavat olla 10 vuotta kihloissa ennen häitä/eivät halua naimisiin ollenkaan ja toiset taas haluavat häät vuoden sisään kihlautumisesta. :)

      Poista
    5. Anonyymi 22:50:

      Hyvä kysymys! Jos on ollut muutaman vuoden yhdessä, niin Suomessa se on ihan normaalia jos on kihloissa tai jos ei, eli ihan kumminpäin vaan, niin ei sitä kukaan Suomessa ihmettele :)

      Poista
    6. Anonyymi 00:02,

      tämä ei ole syy miksi emme ole kihloissa :) Niinkuin sanoin tuossa yhdessä vastauksessa: en haluaisi missään nimessä, että Juuso olisi rikas :D

      Poista
    7. Anonyymi 00:15, 00:19

      Juuri näin, yhteinen päätöshän tämä on :)

      Poista
    8. Riikka,

      no näinpä! :) Kaikki parit on erilaisia, joten ulkopuolisten on mahdotonta arvostella tai arvailla miksi jotkut on kihloissa tai eivät (:

      Poista
  5. Vaikutat niin nöyrältä ja aidosta ihanalta ja mukavalta ihmiseltä ! <3 Ja mistä toi sun vaalea veluuriasu on??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana, kiitos ihan hirveästi!! <3 Ihana että ajattalet noin. Mä en valitettavasti nyt yhtään muista mistä toi on! :/

      Poista
  6. Kiitos vastauksista, eipä tarvi enään miettiä mitä mieltä oot mistäkin asiasta :D oot super kaunis ja ihanaa ku oot noi positiivinen ihminen, tollasia ihmisiä ku sinä ei tunnu kauheesti olevan. Ihmiset tuomitsee toisia nykyään hirvittävän paljon ulkonäön perusteella, onneksi et ole sellainen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi sua, aivan ihana kommentti, piristit sateista päivääni ihan hirveästi. Niin ihana kuulla, että ajattelet musta noin, oon yrittänyt täällä blogissa raottaa oikeaa "minua", ja niin kiva että joku näkee sen. Kiitos ihan hirveästi <3

      Poista
  7. Moikka! Mulla pisti silmään toi kun sanoit että saat Kelalta asumis- ja opiskelutukea, joten ajattelin jos voisin sulta kysyä neuvoa tähän asiaan :D itse asun poikaystäväni kanssa Ranskassa, ja opiskelen täällä ranskan kieltä koulussa. Kun muutin poikaystäväni luokse, yritin saada kelalta nuo tuet, mutta jotenkin en osannut täyttää papereita näköjään oikein, sillä hakemukseni hylättiin saman tien kun en osannut antaa tarvittavia tietoja :D. Ja kun netistä luin, niin ulkomaille noita tukia saisi vain vuoden siitä lähtien kun on Suomesta muuttanut pois. Eli kun sä hait noita tukia, niin kävitkö ihan Kelan toimistossa vai täytitkö paperit netissä tms.? Oon ihan pulassa tän asian kanssa ja ajattelin kysyä neuvoa joltain joka asuu myös muualla kuin Suomessa ja on saanut nuo kyseiset tuet. Kiitos jo etukäteen, ja kiitos myös ihanasta blogista, tämä on todella positiivinen ja iloinen blogi ja samalla mielenkiintoinen lukea. :) - Jenna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo Vilma, mutta onko opiskelusi sellaista, että se johtaa johonkin tutkintoon? Jos ei, et voi saada opintotukea ulkomaille. Jos kuitenkin oot tukeen oikeutettu, laita vaan hakemus menemään uudestaan tarvittavien papereiden kanssa. Syy hylkäämiselle lukee opintotukipäätöksessä ja jos papereita puuttuu, niin siinä mainitaan, että mitkä :)

      Poista
    2. Kiitos paljon Jenna kauniista sanoistasi tuossa kommenttisi lopussa <3
      Mä en valitettavasti osaa auttaa tässä hirveästi.. Mä oon käynyt Kelan toimistossa hoitamassa kaikki asiani, ja jos jotain häikkää on ollut, niin olen soittanut heidän opintotukipuolelle ja saanut nopeasti palvelua. Niinkuin Anonyymi 12:47kin kommentoi, onko ranskan opiskelusi tutkintoon johtavaa? Tosissaan jos ei, niin et saa tukea. Kannattaa lukea ne hylkäyspaperit uudestaan, soittaa KELAlle ja selvittää miksi et ole saanut opintotukea :)

      Poista
    3. Kiitos vastauksistanne, pitääkin perehtyä tähän asiaan vielä kunnolla ja varasin just lennot Suomeen käymään joulukuulle joten yritän sillon keretä piipahtaan siellä Kelan toimistolla. :) Ja Vilma, mun on todella jotenkin mukava ja helpottava lukea sun blogia, koska asut myös muualla kuin Suomessa poikaystäväsi kanssa joten kiva lukea jonkun toisen juttuja tästä joka on ns samassa tilanteessa. :)

      Poista
    4. Voi kiitos, ihana kuulla että tykkäät mun blogista! :)

      Poista
  8. Munkin mielestä Vilma vaikuttaa niin symppikseltä! Ja tuo kihlausjuttu, on mullaki monet kaverit ollee monta vuotta yhdessä muttei ole kihloissa (mm. yks kaveri ollu poikakaverinsa kanssa n.5v eivbätkä ole kihloissa, ja aikuinen pariskunta oli yhdessä about 20v ennen ku meni kihloihin). Mikä kiire? Monille kihlaus on lupaus avioliitosta ja mielummin lupailee myöhemmin kun esim. 17-18v. On ihmisillä kummallisia ajatuksia että kaikkien pitäisi tehdä kaikki asiat samalla tavalla kuin muut.
    -Miia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos kovasti Miia <3
      Mä oon kanssa samaa mieltä, sitten vasta kihloihin kun naimisiinmeno on suunnitelmissa lähivuosina (: Näinhän se on, kaikki parit on niin erilaisia, että muiden on mahdotonta arvostella toisten valintoja (:

      Poista
  9. Jep en kyllä oo kenestäkään bloggarista ikinä näin mukavaa ja fiksua kuvaa saanut :) oot ihana Vilma!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Awwww, kiitos kovasti, itse olet ihana!! (: <3

      Poista
  10. Moikka! Ihanalta kuulostaa teidän matkasuunnitelmat ja vielä uutta vuotta viettämässä ulkomailla palmujen alla oi että :) Kysyisinkin että mitä teidän matka maksaa Dominikaanisiin? Otitteko äkkilähdön vai jonkun tarjouksen suoraan matkanjärjestäjän sivuilta? Ihanaa matkaa ja joulun odotusta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa! Joo odotan eniten just tuota uuttavuotta, tulee varmaan tosi special uv (:
      Mä en sitä tarkkaa summaa täällä sano, kun siitä tulee aina kaikkea juttua täällä blogissa, mutta suoraan matkatoimistolta ostettiin tämä matka! (: Aivan ihanaa syystalvea ja joulun odotusta sullekin! <3

      Poista
  11. AAAA miten viisas ja kypsä voi nuori nainen olla! :))) niin kypsästi ja viisaasti vastattu kaikkiin kysymyksiin Vilma ihanuuuus :))) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Awwww kuinka ihana kommentti!! Kiitos ihan hirveästi! <3 <3 :)

      Poista
  12. Kerta oot turkiksia vastaan, niin mites sit nahasta tehdyt kengät, laukut, takit jne ...?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En omista aidosta nahasta tehtyjä vaatteita. Kannattaa kuitenkin muistaa, että turkistarhaus on eri asia kun nahkavaatteiden valmistus. Turkikset tehdään usein niin, että eläin kasvatetaan vain turkkiansa varten, siltä otetaan turkki pois ja se kuolee. Nahkavaatteet tehdään todella harvoin niin, että eläintä kasvatettaisiin vain nahkansa takia, vaan sen nahka on ruokateollisuuden "jäämiä".

      Poista

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...