15.11.2013

Fiiliksiä ja vinkkejä treenimotivaatioon

Voi tätä iloa - voin vihdoin ylpeänä sanoa saaneeni treenimotivaationi takaisin!  Koko alkusyksy mentiin niiiin vähäisellä liikunnalla: syyskuu meni lähinnä kavereita nähdessä ja bilettäessä, ja lokakuussakin liikuin taas ihan minimit, vähän kävin lenkeillä ja muutaman kerran jumppailin pikkuisen kotona. Nyt maanantaina sain viimein aikaiseksi hankkia salikortin jouluun asti ja voin rehelllisesti sanoa, että oon ihan innoissani! 


Aloitin nyt käymään sellaisella salilla, jonka kuukausikorttiin kuuluu siis sali, kaikki jumpat, uimahalli, kylpylä, spinningit, vesijumpat ja saunaosasto. Tämä takaa siis sen, että voin liikkua mahdollisimman monipuolisesti. Juuso tekikin mulle ohjelman, johon kuuluu 2 kertaa viikossa uintia ja 2 kertaa viikossa sali, ja jos aikaa ja moivaatiota riittää, niin vielä yksi jumppa/vesijumppa. 

Tällä viikolla olen ehtinyt urheilla tähän mennessä jo näin:
ma: 1h15min sali
ti: 1h uinti
ke: 1h20min sali
to: 1h uinti
Tän ja huomisen päivän aion pitää vapaapäivinä urheilusta, mutta sunnuntaina jos on fiiliksiä, niin aattelin kyllä mennä vielä jonkinlaisen treenin vetämään.



ASU
Neule Seppälä // Housut Serious Sally // Kengät NewYorker 

Oon huomannut, että monilla muillakin on ollut samoja fiiliksiä kuin mulla, että ei toi urheileminen oikein innosta. Siksi haluunkin jakaa teille muutaman vinkin, mitkä auttoi ainakin mua palauttamaan tän motivaation..

1. Tee urheilusta monipuolista. Olisin ihan hyvin voinut jatkaa mun vanhalla salilla, mutta se olis tarkottanut sitä samaa salitreeniä päivästä toiseen, siksi päätin nyt vaihtaa paikkaa, jossa voin treenata eri tavoin. Kannattaa päättää vaikka, että käy vaihtelevasti salilla, uimassa, jumpissa, lenkillä jne.
2. Hanki vaatteet, joissa on kiva treenata. Kyykkäily mun vanhoissa kuluneissa (läpinäkyvissä....) salitrikoissa ei oikein innostanut, joten ostin uudet. Tuntuu niin kivalta kun on uudet vermeet ja uusi sali, eikä tarvi pelätä että siellä pyllistellessä näkyy että minkäsväriset alusvaatteet mulla on sinä päivänä päällä. Mutta joo, ihan uskomatonta miten pelkkä vaatekappale voi antaa lisää intoa treenaukseen? :D
3. Sijoita treenaus lähelle muuta päivän ohjelmaa. Mä itse oon henkilökohtaisesti sellainen tyyppi, että jos tuun koulusta kotiin ja hengailen kotona hetkisen, niin mä en vaan saa itseäni raahattua enää tonne pimeeseen ja kylmään tallustelemaan salia kohti. Siksi yleensä meen salille ennen koulua ja sieltä suoraan kouluun, tai sitten suoraan koulusta salille. Sitä kautta ei tuu sitä houkutusta jäädä sinne mukavalle kotisohvalle esimerkiksi pitkän koulupäivän jälkeen.
4. Lataa hyvää musaa ja selaile motivoivia kuvia ja videoita. Weheartit.com aikalailla motivoinnin kiistaton ykkönen! 
5. Treenaa välillä myös kaverin kanssa. Me treenataan Juuson kanssa samalla salilla, mutta yleensä tehdään kyllä ihan omia juttujamme. Nyt parina kertana ollaan treenattu treenit ihan alusta loppuun yhdessä, esim keskiviikkona Juuso veti mulle kunnon tappo-vatsatreenit ja mä vedin sille jalkatreenin. Juuso on myös tehnyt mulle uintiohjelmat. 



Pakko myöntää, että on vielä yksi juttu, mikä on lisännyt mun treenimotivaatiota aika reilusti - nimittäin lähestyvä matka sinne Dominikaanisiin.. Tää tarkoittaa siis sitä, että mun pitäisi heilua tuolla bikineissä itseeni tyytyväisenä vajaan 40 päivän päästä. :D Tiedättehän, tuskinpa sitä nyt lomalla miettii jatkuvasti että miltä näyttää, mutta onhan se kiva fiilis tallustella siellä lämmössä ja tietää, ettei se koko syksy pelkäksi Mäkkäriksi mennyt. 

Urheilusta tulee - ja pitääkin tulla - hyvä fiilis. Mä en halua kuitenkaan tehä treenaamisesta itselleni mitään elämää suurempaa asiaa. Mun mielestä on tärkeä pitää itsestään huolta, mutta miksikään vastenmieliseksi puurtamiseksi liikunta ei saa mennä. Jos tavoitteena ei oo mitkään Bikini Fitness-kisat (tai mitä näitä kisoja nyt on), niin voi välillä ottaa myös rennommin. Jos tekee ihan hirveästi mieli suklaata, niin sitten syön suklaata. Jos on kiire koulujuttujen kanssa ja väsyttää IHAN liikaa, sitten skippaan treenit - as simple as that. Mä tiedän itteni: mitä jyrkemmin kiellän itseltäni jotain tai pakotan itseäni johonkin, sitä vastenmielisemmältä se juttu tuntuu. 

Onko siellä ruudun takana ketään, joka voi samaistua 
muhun tän höpötyksen jälkeen? :D Entä mitäs tykkäsitte asusta? :)

Nyt toivotan oikein ihanat viikonloput kaikille! <3


18 kommenttia:

  1. Voisitko tehdä sun salitreeniohjelmista postauksen? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisin kyllä, ainakin jossain vaiheessa (:

      Poista
  2. Ihana postaus!:) samoissa fiiliksissä täällä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 No hyvä, ollaan samiksia :P

      Poista
  3. Ihana asu!<3

    VastaaPoista
  4. Motivoiva postaus! :) Samanlaisia fiiliksiä mulla kans treenaamisesta, sen pitää olla itselle mielekästä eikä siitä saa tulla vastenmielistä ja pakonomaista. Rennolla mielellä vaan niin sillon todennäköisesti tulee treenattuakin enemmän! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jozella! :) <3 Oon täysin samaa mieltä sun kanssas! (:

      Poista
  5. Aika samanlaiset treenimotivaattorit toimii täälläkin :) Nytkin yksi kriteeri uudelle salille liittyessä oli se, että siellä käy pari kaveriakin joita voi aina pyytää treenikamuiksi. Ja aina kun ostaa uusia urheiluvaatteita on tietty pakko päästä heti käyttämään niitä -> pakko lähteä salille! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noniin, toihan kuulostaa hyvältä! (: Treenikamut on kyllä hyviä motivaattoreita!

      Poista
  6. Tosi hyvii vinkkei :) muutenki kiva postaus :)

    VastaaPoista
  7. Ihana asu!:)

    VastaaPoista
  8. ihana vilma, kiitos vinkeistä ja motivaatiosta! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos kovasti, oot ihana Mary <3! (:

      Poista

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...