25.11.2013

Miten sitä onkaan muuttunut..

Heippa ihanuudet! <3 Sain idean tähän postaukseen kun viikonloppuna tylsänä hetkenä selailin vanhoja kuvia. Tiedättekö sen tunteen kun selailee niitä pahimpia teini-iän kuvia, ja naurattaa niin kamalasti, että miten hemmetissä on voinut itsensä mielestä näyttää silloin hyvältä?? :D Pliis sanokaa, etten oo ainoa! Toisaalta on ihan normaalia, että ihminen käy tietyt vaiheet läpi löytääkseen sopivan tyylin ja lookin itselleen.

Mulla ei hirveästi löydy kuvia niistä pahimmista teini-vaiheista tältä koneelta, vuosille 2008-2009:kin sijoittuu ihan muutamia pahaisia kuvia.  Mua hihityttää jopa nuo 2009-2010 ajan kuvat, mutta ajattelin silti tehdä nyt postauksen siitä, kuinka mä ja mun tyyli on muuttunut viiden vuoden aikana. Pyrin aluksi tekemään tän niin, että laittaisin asukuvia vain marraskuilta 2009-2013, mutta vuoden 2009 marraskuusta en löytänyt yhtäkään kuvaa, joten sen vuoden kuvat sijoittuvat loppukesään ja alkusyksyyn, muiden vuosien asukuvat ovat sitten niiden vuosien marraskuilta. Mitä on muuttunut, mitä ei? Mikä oli kova juttu siihen aikaan?

Aloitetaan vuodesta 2009.
Voivoi :D 2009 olin 17, täytin loppuvuodesta 18. Hiukseni olivat hassut keltaiset blondit, joita tietenkin pidettiin reilulla sivujakauksella, ja alaosa hiuksista oli ruskeaa. Se mitä en todellakaan kaipaa noista hiuksista, oli jatkuva juurikasvun värjääminen piiloon, nyt on niin helppoa kun tukan väri on niin lähellä omaa luonnollista sävyä, ettei sitä tarvitse koko ajan olla värjäämässä piiloon.
Kova juttu silloin: Ed Hardy, revitty farkku, löysät pitkät topit, legginsit, farkkusortsit ja -hameet. 
Mitä on muuttunut, mitä ei? Thank God toi mun Ed Hardy-hypetys jäi aika lyhytaikaiseksi. Myönnän käyttäneeni legginssejä silloin joskus housuina, se on myös asia joka on jäänyt jo todellakin unholaan. Mutta edelleen tykkään löysistä pitkistä topeista ja farkkusortseista :)

Hiusten värjäämistä ruskeaksi mietin todella kauan, ja oon onnellinen, että päädyin siihen. Koen, että blondi ei sopinut mulle niin hyvin ja ruskea tuntui - ja tuntuu edelleen - enemmän omalta. 
Kova juttu: 2010 oli se vuosi kun löysin korkkarit oikeasti ensimmäistä kertaa ja opettelin kävelemään niillä. Korkkarit saivat jalat näyttämään niin hoikilta ja pitkiltä ja sain niiden avulla enemmän ryhtiä. Kova juttu oli myös kaikenmaailman eläinkuviot.
Mikä on muuttunut, mikä ei? Musta tuntuu, että 2010 oli se vuosi kun aloin pikkuhiljaa löytämään tyyliäni, ja tajuamaan sen mikä mulle sopii. Korkkarit ovat saaneet jäädä, leopardikuvio ei.

Värjäsin hiuksiani vielä tummemmiksi, loppuvuodesta 2011 ne olivat jo melkein mustat. Vaikka mun mielestä ruskeat ja tummat hiukset sopii mulle, en enää haluaisi noin tummia hiuksia. Jotenkin sitä on alkanut pyrkiä luonnollisempaan väriin.
Kova juttu: Inhosin kiristäviä farkkuja, joten käytin paljon legginssejä (huoh..), hameita ja sortseja mustien sukkiksien kanssa. Käytin usein myös värikkäitä toppeja, ostin H&Mltä niitä kaikissa sateenkaaren väreissä varmaan 10 kappaletta.
Mikä on muuttunut, mikä ei? Tota legginsit + sortsit yhdistelmää en kyllä enää pistäis päälle, vaikka ei toi nyt niin kamalalta edes näytä. Noi korkosaappaat ja toi takki mulla edelleen on, eli ne ovat saaneet jäädä (:

Liukuvärivuosi! Halusin ehdottomasti hiuksiini liukuvärjäyksen, ja sehän sitten hankittiin. Vaalennettiin latvoja, joka tietty vaikutti niihin niin, että niistä tuli todella huonokuntoiset ja kuivat. Latvat ohuntuivat ja mä (tyhmänä) kuvittelin, että ne olivat liian ohuet, ja ostin aivan kammottavat, kahdet klipsi-muovipidennyssuikaleet, joita silloin tällöin pidin päässäni jotta latvaosa näyttäisi tuuheammalta. ONNEKSI tajusin parin kuukauden päästä, että ne olivat huonoin päätös ikinä, ja ne oikeasti näkyivät surkean laatunsa takia kilometrin päähän... :D Nyt mulla ei oo vuoteen ollut minkäänlaisia lisukkeita päässäni.
Kova juttu: Ihastuin peplumiin ihan täysin, ja kaikki peplum-helmalla varustetut topit ja mekot piti saada. Tykästyin myös uusiin väreihin, joista en oo ennen niin pitänyt, löysin armyn vihreän ja burgundyn, ne sopivat mielestäni hyvin syyssävyiksi.
Mikä on muuttunut, mikä ei? Huomaa, että nämä kuvat ovat vasta viime vuodelta, sillä voisin kumpaakin asua käyttää ihan mielelläni vaikka huomenna. Peplum ja nuo värit ovat jääneet viime vuodesta edelleen tosi kovana juttuna. Aloin käyttämään myös itseruskettavaa, ja vaikka en tuolloinkaan "itsaria" käyttänyt kuin vain silloin tällöin, kyllästyin sen epäluonnollisuuteen ja ärsyttäviin rajoihin nopeasti, ja noh, nykyään en voi sietää sillä lotraamista enää ollenkaan..

Ja nyt päästäänkin tähän vuoteen, ja viimeisimpiin asukuviin täällä blogissa. Tuntuu et oon viimein löytänyt ainakin sen sopivimman hiusvärin mulle. Se on tää vaalean ruskea, ei enää keltaista tai mustaa. 
Vaatetuksen suhteen oon myös oivaltanut jotain, eli sen, että mä voin pukeutua just niinkuin mä itse haluan. Se tuntuu upealta, että oon viimein niin sinut itseni kanssa, että voin ihan rehellisesti sanoa tämän: mä voin mennä ihan jäätävän slummi-mimmin näköisenä kouluun tai salille, mulla ei aina tarvitse olla meikkiä tai hiukset harjattuna, ostan mieluummin koon liian isoja kuin liian pieniä vaatteita, mukavuus tulee arkena aina tyylikkyyden edelle, isot pehmeät neuleet on se mun juttu - ei ne vartaloa nuolevat kireät paidat, Juuson mielestä oon maailman söpöin hänen isoissa verkkareissa ja hupparissa hiukset sekaisin, muotoja ei tarvitse jatkuvasti korostaa ja voi olla seksikäs vaikka iho peittyisikin kaulasta varpaisiin asti. 

Haluaisin haastaa teidät kaikki tekemään tämän saman. Bloggarit, kaivakaa asukuvia viimeiseltä 3-5 vuodelta ja kertokaa mikä on muuttunut, mitä ootte itestänne ja tyylistänne oppineet. Jos sulla ei ole blogia, mieti, miltä sitä tuli näytettyä 3, 5 tai jopa 10 vuotta sitten. 

Olisi tosi kiva tietää, että mitä tykkäsitte tästä postauksesta? :)
Ihanaa viikonalkua kaikille! <3

<3Vilma

38 kommenttia:

  1. Mun mielest toi sun 2009 vuoden lookki on ihana! Näkisin mieluusti jos yrittäisit lähtee tuomaan sitä takas? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Satu :DDD Joo Ed Hardy-topit ja -lippikset takas.... Noooot

      Poista
  2. en käsitä miten voit olla kuitenkin niin nätti noissa ekoissakin kuvissa!! odota ku saan aikaseksi oman postauksen tehtyä....... :DD
    tää oli kiva idea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voii kiitos kaimaseni <3 Tee oikeesti, ois nii kiva nähä tää postaus sunkin blogissa!(:

      Poista
  3. Heheheh, hauska postaus! :D

    VastaaPoista
  4. Hahah mulla oli 15 vuotiaana -05 vuonna tommonen et hiukset päältä vaaleet ja alhaalta ruskeet sillon ne oli niin in :D en tajua, tuntu et silloin oli mitä epäluonnollisemman näköinen pää niin sitä kivempi välillä oli myös punainen päältä ja alhaalta musta :D nykysin mennään ihan tumman ruskeella linjalla mikä on oma luonnollinen värikin.. Noita vaate kammotus kokeiluja on senkin edestä, ed hardy, kunnon jersey shoren snookin tyyliset bile mekot 2009-2010 hyiiiii helv.. niin mauttomia, unohtamatta jäätävän pituista jatko tukkaa josta paistoi kilsan päähän ettei ne ollu omaa tukkaa mut se oli silloin "niin hyvännäköstä" :D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahah voi eii :D Jersey Shore oli kova juttu kyl silloin baari-lookissa.. Aivan kammottavaa! Toivottavasti ei katota 10 vuoden päästä että hyi miltä näytettiin silloin 2013 :D!

      Poista
  5. No ei sulla mitään ihan kamalia tyylimokia sentään oo ollut! :D Hyvältä näyttää kaikissa kuvissa. Oot kyllä oikeessa, et noi sun nykyset hiukset sopii parhaiten, oot hirmu nätti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos kovasti Neea, ihana kommentti! :) <3

      Poista
  6. Mun mielestä sulla on ollu tosi kiva tyyli 2010-2013, ei mitää hävettävää :)

    VastaaPoista
  7. Voi, oot vaan kaunistunu vuos vuodelta :)

    VastaaPoista
  8. Aww ihana vilma<3

    VastaaPoista
  9. Tulee kyllä aina välillä selailtua vanhoja kuvia, tarpeeksi kauas mennessä yleensä häveten mutta saahan sillä ainakin naurua aikaseks :D suurin läpimurto tais olla kun tajusin, että vaatteita kannattaa käyttää & ostaa ihan asukokonaisuuksia ajatellen eikä vaan ostaa kivannäkösiä vaatteita :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta! Mitä kauemmas menee, sitä nolompaa se on. Ehkä pahin on ollut kuitenkin se 13-15v. vaihe :DD
      Toi on kyllä niin hyvä oivallus, oon monesti sortunut ostamaan vaatteita jotka eivät sit käykään minkään mun toisen vaatteen kanssa. :D fail!

      Poista
  10. ihania kuvia!:) ja näytät tällähetkellä siltä että oot oman tyylis kyllä löytänyt..!:) ja sulle sopii mun mielestä paljon paremmin toi sun nykyinen vähän luonnollisempi meikki verrattuna noihin joihinkin vanhempiin kuviin:) oot kyllä niin kaunis nainen, ja vaikutat ihanan jalat maassa-tyypiltä!:)

    ite oon vasta 16-v, hauska nähdä miten tästä itekin vielä mahtaa muuttua..:) nyt tuntuu että alle vuoden vanhoissa kuvissakin näyttää aivan erilaiselta kuin nyt!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ihanasta kommentista, tuli ihan superhyvä fiilis tästä <3
      Siis se on just siinä 15-20 vuotiaana, kun tuntuu että puolen vuoden sisälläkin saattaa tapahtua aikamoisia tyylimuutoksia. Muistan kun olin 15 vuotias, niin olin alkuvuodesta sellainen rock-tyylinen, mutta sitten aloin kuunnella yhtäkkiä enemmän räppiä ja musta tuli sitten kunnon hiphoppari-mimmi. Vuoden sisällä!! :D Sä oot just siinä vaiheessa, että voit kokeilla vaik mitä tyylejä ja lookkeja, nauti siitä <3

      Poista
    2. hihi, oot ihana:)<3 et arvaakkaan kuin paljon mä ja muutkin lukijat arvostaa noita sun tosi lämpimiä vastauksia kommentteihin!!:)
      mulle tuli äsken sellanen fiilis että vitsi, oisitpa sä mun isosisko tai jotain!:D

      Poista
    3. Voi sinua, niin ihanasti sanottu <3 iso hali sinne!!!

      Poista
  11. vähä hauska tää :D

    VastaaPoista
  12. Älä yhtään pelkää vanhenemista, sä vaan paranet vuos vuodelta :D ihan uskomatonta miten oot vaan kaunistunut ja kaunistunut ja kroppa kehittynyt erittäin positiiviseen suuntaan!;)

    VastaaPoista
  13. Ruskeat hiukset tosiaankin sopivat sulle tosi paljon paremmin kuin vaaleat. Omista teiniajoista ei ole kuvia koneella, lähinnä vain "oikeita" valokuvia. Onhan se tyyli muuttunut siitä tosi paljonkin, mutta en sitten tiedä ajattelenko kymmenen vuoden kuluttua blogiani selaillessa että olipa järkyttävää tyyli :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! (: No just tota mäki oon miettiny, toivottavasti ei käy niin :D Tottakai muoti muuttuu, mutta toivottavasti ei nyt niin rajusti että oisin vuonna 2013 näyttänyt itseni mielestä ihan kamalalle. :D

      Poista
  14. Oot kyllä vaan kaunistunut vuosi vuodelta :)

    Hei asiaan liittymätön kysymys: Onko Tallinnassa jo lunta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! <3
      Maanantaina tuli ensilumi! Kevyt puoli senttiä, joka sulaa koko ajan pois ;D Ehkä tänne saadaan kuitenkin ensi kuun puolella jo vähän paremmin lunta.

      Poista
  15. miksi sä mutristat sun huulia kuvissa niin usein? se ei oo kauheen kivan näköstä, oot paljon nätimpi kun et tee niin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti vinkistä! (: Hmm "usein?" Huomasit varmaan, että tässä postauksessa on 13 kuvaa, joista kahdessa mulla on joku muu ilme kuin hymy. (:
      Haha, tää on kyl niin perus kommenttii bloggareille, "miks sä teet aina noin?/mikset sä tee ikinä näin?/ miks sul on aina toi asento?/miks sul ei oo ikinä tämmönen ilme?" :D Oon ottanut sellasen kannan, että oon täällä blogissani ihan juuri kuin itse haluan, ihan siksi koska ikinä ei voi miellyttää kaikkia :)

      Poista
  16. Ihana postaus! :D <3 kyllä sitä itekkin välillä kattoo sormien välistä ja hihitellen/häveten vanhoja kuvia mut toisaalta, onpahan kokeiltu mahdollisimman montaa ja todettu että ei oo oma juttu. :D huippukivaa päivää kaunotar<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos <3 No niinpä! :D Mä oon kans samaa mieltä, että toisaalta niin hyvä juttu että nää kokeilut on tultu kokeiltuu (: Nyt tietää mikä omalle kropalle toimii, ainakin toistaiseksi (:

      Poista
  17. Better, better and better! :)

    VastaaPoista
  18. Voi harmi, tekisin tän heti jos mulla olisi kuvia teini vuosistani :( Harmi että niitä on vain muutama, eikä niissä oikein asuja näy. Toisaalta ehkä ihan hyväkin juttu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo haha, vaikken kyl usko että sulla niin pahoja kokeiluja oo ollu ;D!

      Poista

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!

Tietoa, vinkkejä ja useiten kysyttyjä kysymyksiä liittyen Tallinnaan ja Lontooseen löydät koottuna bannerin alapuolelta About Tallinn- ja About London -kohdista.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...