5.2.2014

Heippa ihanat <3 Oon ihan fiiliksissä tällä hetkellä! Tultiin just Suomeen yli viikon "hiihtolomalle" ;D Aaa kaikkea kivaa tiedossa, esimerkiksi huomenna ollaan lähössä Turkuun Pikkulaskiaiseen! Onko siellä ruudun takana muita tähän tapahtumaan osallistujia? Perjantai menee aikalailla varmaan toipuessa ja viikonloppuna onkin tiedossa perushommien lisäksi ystävien näkemistä. Ensi viikolla mun täytyy paneutua ihan kunnolla thesis-hommiin taas. 

Ensi viikolla mulla pitäisi olla tiedossa myös viisaudenhampaiden leikkaus.. Mulla on siis puhjennut nyt 4 visuria jotka pitäisi luultavasti kaikki leikata, kiskominen kun ei riitä kun näiden visureiden juuret ovat päättäneet pureutua oikein syvälle ja röntgenissäkin nämä näyttivät... no aika mielenkiintoisilta ainakin. Mä en oo ikinä ollut mikään lääkäri/hammaslääkäripelkoinen ihminen, mutta nyt vähä jännää! Te joilta viisaudenhampaat on leikattu, miten sujui? :D Onneksi kaikkien mun kavereiden kokemukset on jo rauhoittaneet aika paljon, kaikki on sanonut että tosi helppo juttu. Haha ihan lapsellista toisaalta jännittää tälläistä asiaa, ihmisiä leikataan jatkuvasti miljoona kertaa vakavimmista syistä ja täällä mä tärisen jostain pikku rutiini-visurileikkauksesta?! :D

Farkut Tiger of Sweden, Neule H&M, kengät Bullboxer


Mutta asiasta viidenteen: mikä siinä muuten on, että jos jotain itseltään systemaattisesti kieltää, niin sitä on miljoona kertaa vaikeampi vastustaa? Muilla on herkuton helmikuu, mulla on shoppailuton helmikuu  :D (joo toi herkuton helmikuu ei tulis kuuloonkaan) Helmikuuta on mennyt nyt ruhtinaalliset 5 päivää, ja meinasin eilen ratketa Zaran aleihin (joissa oon käynyt jo varmaan 3 kertaa?!). Mulla on ollut moniakin viikkoja ja kuukausiakin kun en ole ostanut MITÄÄN, mutta nyt kun ei oikeasti saisi ostaa mitään, niin se tuntuu 100 kertaa vaikeammalta?! Tätä mä just tarkoitan! :D Oon lukenut monesta paikasta, että pieni tälläinen lakko/vieroitus voi auttaa tulevaisuudessa siihen, että tätä vieroitettavaa juttua kohtaan ei ole enää samanlaista "tarvetta". Mun äidille kävi näin karkin kanssa, hän piti parin kuukauden karkkilakon ja kun lakko päättyi, karkki ei maistunutkaan enää yhtään niin hyvältä ja sitä kautta himo sitä kohtaan katosi melkein kokonaan. Toivoisin, että tää kävisi mulle shoppailun kanssa myös! :D Ja joo tiedän, ihan normaalia että nainen shoppailee, mutta näin opiskelijina pitää vähän ottaa järki - ja kohtuus - käteen.. 

Se mikä tälläisessä lakossa on hyvä on se, että löytää vanhoja kivoja vaatteita, jotka on jostain syystä päässeet unohtumaan. Esimerkiksi löysin nää kuvissakin näkyvät Tiger of Swedenin farkut, jotka onnekseni mahtuivat päälle ja vielä tosi hyvinkin jopa. Ja mä typerys mietin pari viikkoa sitten, että tarvisin uudet vaaleammat farkut kevääksi?! Suosittelen oikeasti omien vaatteiden läpikäymistä, käyttämättä jäävien kierrätystä ja kivojen vaatteiden uudelleen käyttöönottoa. Tästä tulikin mieleen, oon siis lisäillyt muutaman vaatteet blogikirppikselle, joka sulkeutuu sunnuntaina. Voit tsekata kirppiksen tästä linkistä! :)

Nyt mä katoan tästä koneelta, aivan ihanaa loppuviikkoa kaikille!! :) <3


26 kommenttia:

  1. Hahha toi on mulla niin perus! :D Nyt kun koitan säästää pariin ulkomaanmatkaa varten käyttörahaa niin kaupoissa sitä tuntuukin löytävän kaikkea kivaa ihan täällä Suomessakin! Ja nettikaupat vasta pirullisia onkin :D Välillä mietin miks niissä kaupoissa ees pyörii, kun ei voi kuitenkaan ostaa mitään ? :D Niin ärsyttävää, mutta ei sille oikeen mitään voi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha voin niin sanoa sulle että I feel you :DD joku psykologinen juttu tässä on pakko olla takana, ihan varmasti...

      Poista
  2. Multa leikattiin vuosi-kaks sitten viisaudenhammas/ laitettiin tikit ikeneen, ei sattunut missään vaiheessa kun ne puuduttaa niin hyvin :) ärsyttävin vaihe on sen jälkeen kun poskessa oli viikon golf pallon kokoinen patti :D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kun jaoit kokemuksesi! Joo näin oon vähä kuullu :D Kaveri anto just vinkkiä et jos heti pistää paljo jäätä poskeen ja pitää n. tunnin nii se laskee sitä turvotusta ihan kunnolla :)

      Poista
  3. Anonyymi5/2/14 20:42

    Voi oot niin kaunis :)

    VastaaPoista
  4. Anonyymi5/2/14 21:00

    Hyvin se leikkaus menee!! Mullaki meni, leikattii viime keväänä :)

    VastaaPoista
  5. Moikka! En tiiä ootko tietonen että hersecretin nettisivuilla käytetään sun kuvaa?

    http://www.hersecret.fi/141-oloasut

    VastaaPoista
  6. Anonyymi5/2/14 21:31

    varaudu ainakin siihen että posket turpoavat paljon. itse näytin kuin olisi pieni golfpallo suussa. ja leukaluu oli ihan sairaan kipeä pitkään. hammas oli myös sen verran kiinni luussa että leikkauksen jälkeen luun pinta oli tullut esiin ja siihen ei auttanut mikään särkylääke, en saanut edes nukuttua kivun takia. mutta joillain ei tapahdu mitään ja toivotaan että sulla menee kaikki ihan superisti ja tervehdyt nopee. ainakin saa mättää jätskiä hirveesti! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi eii, kuulostaa tosi kurjalta toi sun kokemukses <3 Kiitos kuitenkin kun jaoit tämän, nyt ainakin tiiän mihin kantsii varautua! (:

      Poista
  7. Sun postauksia on kyllä aina jotenkin ihana lukea! :) kuulostat niin symppikseltä :3 tsemppiä siihen leikkaukseen♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti ihana Inka<3!

      Poista
  8. Anonyymi6/2/14 00:36

    hahah tunnistan itteni tosta shoppailutauosta :D Mulla on tällä hetkellä meneillään biletön helmikuu ja aaa ku tanssijalka vipattais :D pitäkää hauskaa pikussa! ;)<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha voi eii ;D no tohon mä voisin jopa pystyä mutta ai että tää shoppailulakko ottaa koville ;D<3

      Poista
  9. Tsemppiä leikkaukseen ♥ mulla on poistettu kans kaikki viisaudenhampaat ja ei se oo paha juttu :) tosi kiva asukokonaisuus, nuo farkut on tosi kivat! Hyvä siis että löysit noi. :)♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aww kiitos Emilia ihanasta kommentista! <3 (:

      Poista
  10. Anonyymi6/2/14 13:32

    Mulla ihan sama edessä. Hammaslääkäri huudahti iloisesti: "oot onnekas, kaikki neljä viisaudenhammasta pitää leikata!" ..Oi, mahtavaa, tosi onnekas :D oon nyt puol vuotta pitkitellyt leikkaukseen menoa. Ehkä kesällä.. Tehdäänkö leikkaus Suomessa sulle? Tsemppiä! Mä oon kuullut sekä hyviä että huonoja kokemuksia. Huonoimmat isältäni, joka pitkitti leikkausta 30 vuotta, niin että tilanne ehti pahentua. Meillä pikkusilla ei pitäis olla nauloilla hakattu ne hampaat sinne :D -Riikka

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaaaa oot siis yhtä ONNEKAS kuin minä!! :D Joo Suomessa tehdään, sain lähetteen ja ehkä kivempi Suomessa kuiteskin.. Ja ihan totta, ihmisillä on erilaisia kokemuksia. Tsemppiä sullekin leikkaukseen kun sen aika koittaa! (:

      Poista
  11. Anonyymi6/2/14 13:40

    Hei, mulla ois vähän erikoisempi kysymys. Mitä yhdistäisit mustan korkeavyötäröisen peplumhameen yläosaksi? Valkoinen tuubitoppi-musta korkeavyötäröinen hame on nimittäin jo kulutettu puhki. Minkälaisen yläosan yhdistäisit? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että voisin kysyy kuule samaa sulta!! :D Musta peplum-hame on tavallaan niin helppo vaate mutta tavallaan niin vaikea. Oon ite yhdistänyt sitä eri värisiin tuubitoppeihin, tavallisiin toppeihin, yksihihaisiin paitoihin, t-paitoihin ja pelkkään bandeu-liiviin, se saattaa kylläkin olla hieman liian kylmä näissä ilmoissa nyt.

      Poista
  12. Multa on leikattu kaks viisaudenhammasta ja toisesta leikkauksesta ei oo kun reilu viikko aikaa. Leikkaus meni molemmilla kerroilla ihan hyvin, eikä kestänyt kovin kauaa. Leikkauksen jälkeen laitettiin tikit ja määrättiin antibioottikuuri ja kipulääkkeet. Se leikkauksen jälkeinen turvotus ja kivut on sit kyllä jotain ihan kamalaa. Kannattaa varautua siihen, et poski turpoo tosi paljon. Mulla kävi niin, että kun se pahin turvotus alko olla ohi niin sen jälkeen poskeen ilmesty vielä ihan jäätävän kokonen mustelma. Ei ollu kovin nätin näköstä :D Mulla on edelleen leukaluu kipee ja muutkin hampaat aika arat siltä leikatulta puolelta. Nukkuminen ja kaikki muukin oli tosi vaikeeta, koska ne jälkisäryt oli niin pahat. Jätskii tuli syötyy parina ekana päivänä paljon, koska mitään muuta en pystyny syömään.

    Näähän on oikeesti niin yksilöllisiä juttuja et miten kenenkin kohdalla käy, mut toivotaan et sulla menee kaikki hyvin ja säästyt niiltä pahimmilta jutuilta. Tsemppiä!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sanna tosi paljon että jaoit sun kokemukses!! :) Musta tuntuu että melkein kaikki sanoo että se ite leikkaus ei oo mitään, mutta jälkivaikutukset on sitten ne ikävimmät. Niinkuin sanoit niin kaikki on erilaisia ja reagoivat eri tavoin! :) Kiitos kovasti!

      Poista
  13. Vilma olet upea! Tsemppi hali täältä leikkaukseen♥ Mullakin on edessä 4 viisaudenhampaan poisto, mutta tässä joutuu ensiksi odotteleen, että ne kasvaa tarpeeksi, joten jännitys on kanssa päällä täällä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ihana Jenna<3 Äh, eli samassa veneessä ollaan. Tsemppiä sullekin sitten kun niiden poiston aika koittaa<3

      Poista

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...