30.6.2014

Onnen jalo taito

Voi himputti, kun elämä on nyt ihanaa. Työ on ihanaa! Kaverit on ihania! Juuso on ihana! Koko Suomi on ihana!

Mä voin sanoa ihan suoraan, että oon todella onnellinen ja innostunut nyt. Sitä ei oo vaikeaa myöntää, ainakaan mun. Oon huomannut, että mussa on välillä sellaisia vähättelijän piirteitä, en jotenkaan uskalla sanoa jos kaikki on oikeasti ihan täydellisellä mallilla. Mä en vaan uskalla myöntää onnellisuuttani, ja tajusin tänään aamulla kello 6.50 bussissa sen johtuvan kahdesta asiasta.
a) Pelkään sitä, että jos tajuan kaiken olevan ihanasti, niin kohta kulman takaa tulee jokin ikävä juttu joka lassoaa mut mun vaaleanpunaiselta pilven reunalta pois.
b) En tietenkään halua antaa itsestäni rehentelijän kuvaa, ja oikeastaan vain parhaimmille kavereilleni uskallan hehkuttaa. Oikeat hyvät ystävät osaavat olla aidosti onnellisia toisen puolesta, ja oonkin huomannut ettei näin ole välttämättä kaikkien kanssa.


Tämän takia tosi usein huomaan, että jotta en kuulostaisi liian onnelliselta, täytyy mun vähätellä paria juttua jotten kuulostaisi ylimieliseltä tai ärsyttävältä. Musta välillä tuntuu, että suomalaiset näkevät toisensa peileinä, jolloin toista ihmistä peilataan aina itseensä ja sillä mitataan se kuinka onnellinen saa olla.

Ja kun sanon etten "uskalla myöntää jos kaikki on oikeasti täydellisellä mallilla", haluan muistuttaa, että tietenkään, TIETENKÄÄN kenenkään elämä ei ole päivästä toiseen täydellistä. Jollain tavalla tää aihe on niin ristiriitainen: kaikkihan tietää että sosiaalista mediaa käytetään paljonkin jotta saadaan oma elämä näyttämään mahdollisimman täydelliseltä. Joten oon tullut siihen johtopäätökseen, että someen on tosi helppo tyrkyttää kiiltokuvaa, mutta monella - kuten itselläni - ei ole pokkaa myöntää elämän pienia ja suuria iloja myös livenä.

Siksi oonkin päättänyt yrittää tsempata tässä. En tarkoita siis sitä, että koska blogi on osa somea, pitäisi mun alkaa valittaa jokaikisestä pikkujutusta täällä tai sitten vaihtoehtoisesti huonoinakin päivinä keksiä jotain kivaa pumpulista rallattelua. Haluan, että blogi jatkaa - mutta myös parantaa - rehellistä linjaansa, ja että tää on paikka jossa voin sanoa avoimesti asiani. Oon saanut täällä usein kuittailua siitä, kun oon välillä hehkuttanut jotain asiaa liikaa tai valittanut jostain toisesta asiasta, mutta haluan että mitä ikinä luettekin mun kirjoittavan, on se sitä todellista totta ja mun fiilis tällä hetkellä.




Joten aloitetaan. 2013 oli mulle hieman epäonnen vuosi, henkisesti rankka. Vaikka tulin kyynisemmäksi, opin kuitenkin ihan hirveästi. Tää vuosi alkoi ihanasti ja uudella asenteella. Tajusin sen, että jokainen on vastuussa omasta onnestaan ja välillä sen onnen eteen täytyy tehdä töitä. Vaikka silti monet itkut on tänäkin vuonna jo itketty, niin en vaan vaihtaisi päivääkään pois.

Oon niin onnellinen siitä, että mulla on maailman ihanimmat, hassuimmat ja luotettavimmat parhaat kaverit. Oon niin onnellinen, että oon tasa-arvoisessa ja tasapainoisessa suhteessa fiksun ja komean miehen kanssa, jota en olisi ikinä uskonut että löytäisin. Mulla on älyttömän kiva työ, jossa mua kohdellaan oikein ja mua arvostetaan - tämäkin juuri sellainen juttu jota en olisi ikinä uskonut löytäväni ;) On onni olla Suomessa, on tää vaan niin maailman rakkain maa kylmästä kesästään ja kärttyisistä bussikuskeistaan huolimatta.

Onnelliseksi teki mut tänään myös se, että sain tosi hyvää äidin tekemää ruokaa töihin lounaaksi. Ja se, että kaverini veti mulle eilen niin tappotreenin että niitä lihaksia joita en ees tiennyt että mulla oli, särkee edelleen mutta silleen ihanasti. Oli myös tosi onnellista herätä 6.15 ilman että edes ärsytti lähteä töihin.




Nää postauksen kuvat on otettu viikonlopulta, kun ulkoiltiin, lenkkeiltiin ja kuvailtiin Juuson kanssa. Viikonloppukin oli muuten myös aivan ihana, perjantaina vietettiin tyttöjen iltaa ja käytiin baarissa, lauantaina saatiin nauttia auringosta ja stadista Juuson kanssa, ja sunnuntaina koittikin syy tähän mainioon koko kropan lihassärkyyn. Tää kesä on niin ihana! :)

Toivottavasti teilläkin oli kiva viikonloppu!

Ihanaa alkavaa heinäkuuta kaikille! <3



25 kommenttia:

  1. Ihana postaus<3 oot niin kaunis!

    VastaaPoista
  2. Hyvä kirjoitus!<3

    VastaaPoista
  3. Super hyvä postaus Vilma! :) Ihana olet<3

    VastaaPoista
  4. Jestas, täähän kolahti! Mullakin on kaikki hyvin. Mutta se joka onnen löytää, sen kätketöön ei ole ihan turha sanonta.. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Toisaalta niin typerä sanonta, aika perussuomalaista ajattelutapaa että jos on onnellinen niin parasta olla hiljaa asiasta :D

      Poista
  5. Aww ihana postaus Vilma! Tästä tuli itekin superhyvälle tuulelle:)!

    VastaaPoista
  6. sulla on täydelline kroppa!<3

    VastaaPoista
  7. Anonyymi1/7/14 00:01

    onko nää kuvat espoon kivenlahesta? :)

    VastaaPoista
  8. Anonyymi1/7/14 00:26

    Vilma oot aivan ihana!! Tää kirjotus kuvastaa just miks rakastan sun blogia, se on niinku sinä. Rehellinen ja aito. Monen blogin postaukset on nykyää tosi tiivistettyjä, niissä ei kerrota/avauduta oikeen mistään eikä niistä saa oikeestaan mitään irti. Sun blogi todellakin erottuu joukosta. Maailman ihanimpaa kesää sulle ja Juusolle!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. awwww voi että!! Kiitos ihan miljoonasti ihanasta kommentista <3 Tästä tuli superhyvä fiilis :)) Ihanaa kesää myös sulle! <33

      Poista
  9. tälläisiä postauksia on ihana lukea, tulee itsellekin hyvä mieli!<3

    VastaaPoista
  10. oot kyl nii aito ja ihana et siks jäinkin sillo seuraa blogias! =) jaksa samaa malliii!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voii ihanasti sanottu :) Kiitos paljon <3

      Poista
  11. Anonyymi3/7/14 13:49

    Pakko kysyy onks sul silarit? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anonyymi3/7/14 14:20

      OH MY GOD! kuinka mones miljoona kerta tätä paskaa on kysyttä!
      Ei vittu ei vilmalla ole silareita!

      Poista
  12. Sinä niin ihana ja aito ! Just siks jäinkin sillo jo pari vuotta sitten blogias seuraamaan ♡ jatka samaa malliii!♡ oot parhain. Pus :*

    VastaaPoista
  13. Hyvä teksti! :) Tosi usein huomaa ihmisistä ja jopa omassa kaveripiirissäni tuota toisten ihmisten elämään peilaamista.. Toki täytyy myöntää että joskus itsekin on sortunut vertaamaan omaa elämää ja onnellisuutta jonkun toisen elämään, mutta olen oppinut siitä sen verran, että mikään ulkopuolinen asia ei pysty määrittelemään mun onnellisuutta, se lähtee ihan omasta itsestäni..:)

    Sulla on mielenkiintoinen blogi, ja oot valtavan kaunis! :) Taisit saada minusta uuden lukijan..;)

    Oon suht tuore bloggaaja, jos haluat, niin käy kurkkaa mun blogiin ja kerro mielipiteesi..;)
    Mystyleofliving-bymaria.blogspot.com

    VastaaPoista

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...