4.11.2014

10 faktaa minusta

Pitkästä aikaa fakta-postausta! :) Nää on ollut aika pidettyjä postauksia ja tykkään tälläisiä itsekin lueskella muiden blogeista. Tarkoitus on siis kertoa sellaisia faktoja, joita te ette välttämättä musta vielä tiedä, eikä siis sellaisia "mulla on siniset silmät"-tyyppisiä perusjuttuja. Toivottavasti tykkäätte! :) Kuvat on viime sunnuntailta. 


1. Mulla turpoaa nilkat ihan hirveästi lentokoneessa. Siis ne turpoavat ihan yhtä paksuiksi kuin mun pohkeet. :D Kun tultiin Dominikaanisesta tasavallasta (11h lento) mun sisko ja Juuso nauroi mun nilkoille niin paljon ja osoitteli niitä. :D

2. Mä olen todella huono kaikissa lakoissa. En ikinä voisi aloittaa esim. puolen vuoden karkkilakkoa, koska jos tietäisin että puoleen vuoteen en saa syödä yhtäkään karkkia, alkaisi mun tekemään sitä mieli vielä enemmän. Tallinnassa mulla oli pari kuukautta shoppailulakko, ja se teki aivan älyttömän vaikeaa ja mun teki koko ajan mieli mennä sekoilemaan Viru-keskukseen ja taisin sortuakin pari kertaa. Nyt täällä Lontoossa en shoppaile melkein lainkaan (paitsi sukkia tai esim Halloween-meikit...) eikä tunnu missään, vaikken ole itseltäni sitä kieltänytkään.

3. Rakastan Fazeria. Mun makuun täällä Lontoossa ei ole mitään muita hyviä karkkia kuin M&Ms ja Kinder Bueno. Mun suomalaisia lempparikarkkeja on Fazerin suklaat ja Missä Äx, kaatissäkki, irtokarkit, Sisu Hornat.... <3 Kun tuun Suomeen niin aion syödä mun vatsan kipeäksi noista ja tuoda muutaman säkin mukanani Lontooseen takaisin.


4. En pidä yhtään ompelemisesta tai virkkaamisesta, vaikka käsilläni tykkäänkin työskennellä. Se johtuu varmaan siitä, että ala-asteellta saakka olin koko peruskoulun ajan teknisen käsityön ryhmässä - ainoana tyttönä tietty. Siellä tuli sitten opittua kaikkea puutöistä sähköjuttuihin. Aina kun mökillä pitää kaataa puu tai sahata, oon siellä pää kolmantena jalkana sitä jo puuhaamassa. Se on piristävää hommaa, kun muuten mun arki on opiskelun suhteen aika teoreettista.

5. Muutenkin mökkeily on mulle tärkeetä. Vaikka tässä on asuttukin jo yli kolme vuotta ulkomailla, on mökille pakko päästä kesällä monta kertaa ja talvellakin vähintään kerran. Unelmani olisi, että omistaisin jossain vaiheessa elämääni mökin järven tai meren rannalta. Siellä voisin sitten sahailla puita mielin määrin haha!

6. Mulla on korvissa lävistykset, mutta en ikinä käytä niissä korvakoruja. Mulla on siitä tosi paha mieli, koska mun sisko tavallaan osti mulle ne lävärit synttärilahjaksi pari vuotta sitten. En vaan osaa käyttää niissä koruja, en oo yhtään korvakoruihmisiä vaikka ne muilla näteiltä näyttävätkin.. Anteeks Ella <3

7. Siitä tulikin mieleeni, mullahan on melko iso tekstitatuointi kyljessä. Jostain kumman syystä monet ihmiset ovat tästä tosi yllättyneitä eivätkä ikinä voisi kuvitella, että mulla olisi tatuointi.


8. Mulla oli teininä akne ja muutenkin tosi huono iho. Se haittasi mun elämää aika paljon siinä mielessä, etten voinut olla sinut itseni kanssa ilman meikkiä. Esim kun olimme Brasiliassa lomamatkalla, oli mun sielläkin meikattava, jopa välillä päivisin rannalle <- ei varmaan helpottanut asiaa! Kerran olin näyttämässä ihoani lääkärille ja minun oli oltava sitä varten ilman meikkiä, niin lääkärin jälkeen äitini tuli hakemaan minut ja odotin häntä tyyliin jossain puun takana piilossa. :D voivoi...

9. Meillä on välillä tosi hämäriä juttuja täällä kotona Juuson kanssa. Kiusataan toisiamme ja kutitetaan, saatetaan kokeilla jotain että "saaks sä tehtyä kyykkyjä jos mä oon sun sylissä" tai että mä laitan jalat Juuson selän ympäri ja kokeillaan saanko tehtyä vatsoja kun Juuso istuu sängyn reunalla.. Meillä on myös kaikkia tosi outoja inside-juttuja, esimerkiksi yhdessä niistä mun nimi on Lilli tai Miu. Saatetaan myös jutella välillä aika hölmöistäkin asioista ja sanoa toisillemme jotain tosi outoa, ja oon joskus miettinyt että voisin kasata niitä teille tänne blogiinkin luettavaksi! :DD


10. Mun yliopiston vieressä on koju, jossa eräs vanhempi herrasmies myy hänen perheensä omalta tilalta vihanneksia, marjoja ja joitakin hedelmiä. Hinnat on aika halvat ja se mies on niin suloinen, että ostan pari kertaa viikossa siltä mustikoita, vadelmia, omenoita jne. Mun mielestä on ihana saada älyttömän hyviä herkkuja häneltä hyvään hintaan ja samalla tukea hänen toimintaansa. Ja varsinkin kun hän aina perään huutaa että "have a good day love!" 

Toivottavasti tykkäsitte tästä postauksesta! 
Ja hei kanssabloggaajat, tehkää tekin faktapostaus!! <3

27 kommenttia:

  1. Näitä on niin kiva lukea! =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiva että tykkäsit!! :)

      Poista
  2. Mä tiiän että tää on vaan mun mielipide, mut mun mielestä sä oot ehottomasti suomen kaunein nainen :) toi ensimmäinenkin kuva, wou!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voieiii, ihanasti sanottu kiitos paljon :'o <3

      Poista
  3. Ei vitsi mä en varmaan pärjäis ilman fazerin suklaata ;D oon niin koukussa.. Ja hei ihana toi koju, josta kerroit <3 Oot kyllä kaunotar :-*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se on niiiiin namia!! Suomessa aion herkutella sillä ihan kybällä :)
      Kiitos ihana! <3

      Poista
  4. Ihania faktoja, tosi erilaisia :) Mullakin oli teininä huono iho ja vieläkin siloin tällöin kun tulee tosi huonoja vaiheita ihon kanssa niin häpeen sitä edelleen.. :// Mä en edelleenkään voi mennä mihinkään, siis mihinkään edes lähi-alepassa käymään ilman meikkiä :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voieii toi on niin surullista.. Tunnistan kyllä entisen itseni tosta.. Toivon että pääset tosta joskus eroon, koska oon varma että sulla ei oo mitään syytä hävetä sun ihoa! <3

      Poista
  5. Munkin nilkat turpoaa lentokoneessa ihan hervottomiksi :DD ja välillä myös muuten vaan jos esim oon pitkän päivän töissä ja istun koko päivän :S Hyh!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahah se on niin hassun näköstä :D Joo mulla turpos kans kesällä töissä! :D

      Poista
  6. Miten sait hoidettua aknesi? Eikö sulle ole jäänyt siitä arpia? Jos jäi miten hoisit ne? Kiitos tuhannesti vastauksesta:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla auttoi siihen sitten viimein apteekin aineet, meikittömyys ja e-pillerit. Mulla on kasvoissa pieniä arpia, jotka on hälvennyt ajan kanssa. Kannattaa ostaa sellaista ihoöljyä kuin Bio-Oil, se on tarkoitettu juuri arpien sävyerojen vähentämiseen :)

      Poista
  7. Eikä muru! Ihan paras ♥♥ ihana oppia susta lisää ja niin hauskoja juttuja ♥ noita herkkuja luetelessa tuli kyllä kauhee herkkuhimo! Mulla on muuuten samoja lemppareita ; D huippuja tuollaiset sun ja juuson omat hauskat jutut :Dpitistää arkea kummasti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah voi eii, meidän täytyy joskus nähdä ja ostaa noita yhdessä!! ;D <3

      Poista
  8. Voisitko tehdä sellaisen postauksen jossa kerrot tämänhetkisestä opiskelusta ja etenkin millaista se on juuri englannissa. Sellaisia sinun henkilökohtaisia kokemuksia opiskelusta siellä joita ei voi muuten netistä etsiä. Olen saanut sinulta tosi paljon opiskelumotivaatiota kun olet saavuttanut niin paljon ja olen miettinyt uskaltaisinko minäkin lähteä ulkomaille opiskelemaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uusin postaus kertoo mun fiiliksistä ulkomailla opiskelusta, mutta tsekkaa myös tuo About London -kohta bannerin alapuolelta, sieltä löytyy kaikenlaista tietoa :) Ja ihana että olet saanut täältä motivaatiota, todsi kiva kuulla!

      Poista
  9. olipa kiva postaus! toi viimeinen kohta oli ihana :) ja tee ihmeessä postaus sun ja juuson jutuista :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Mary <3 Haha haluisin tehä, en vaan tiiä saanko lupaa tolta toiselta.. :D

      Poista
  10. vaikutat todella sydämelliseltä ihmiseltä:)!

    VastaaPoista
  11. Ihana postaus Vilma! ♥ Tykkään kyllä hirveesti tämmösistä postauksista, ja nimenomaan sillon kun faktat ei oo luokkaa "moi mulla on kaks kättä", vaan tuollasta enempi knoppitietoutta, tätä et tiennyt minusta :) Voin samaistua kyllä varsinkin tuohon lakkohommaan, oon niin surullinen tapaus jos jotain vastaavaa yritän :D Karkkilakkoa en oo tosin koskaan edes yrittänyt, koska pissaisin omille nilkoilleni vaan siinä :D Ja nilkoista puheenollen, jos joskus tulevaisuudessa odottaisit lasta, niin voin kertoa..... :D Sillon kun itse olin ko. tilassa, mun jalat oli niinku kaks pölkkyä! Siis Samuli nauro niin paljon niille, mun nilkat yksinkertasesti hävis :DD Se haukkukin niitä mummojaloiksi... :( :D ONNEKSI nekin palautui normaaleiksi..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahhaa "moi mulla on kaks kättä" :DDD haha! Kiitos, kiva kun tykkäsit <3 Joo siis lakot on pahinta, en vaan itekkää pysty siihen. Se karkitta oleminen tulee jos se tulee, sitä ei voi pakottaa! :D
      Hahaha voi eii, niin se varmaan on yks raskauden sivuvaikutuksista. :D Onneksi ei vauvakuume tässä vaiheessa kolkuttele! Mutta joo niinhän ne palautuu ja se kaikki on todellakin sen arvoista in the end.. :) <3

      Poista
  12. Toi sun teini-aknesta pillitys kertoo kuinka pinnallinen voit olla. Usko tai älä, sulla olisi paljon enemmän syytä epävarmuuteen nyt kuin silloin kun sulla oli pari finniä. Ja toi sun tatskajuttu, kyllä kaikki arvaa heti että sulla on tatuointi, se sopii sun tohon halpaan venakkotyyliin. Ja kannattaa poistaa toi huulen yllä oleva luomi, näyttää tosi epähygieeniseltä et turha kuvitella et saisit tötä ku haastattelija näkee ton.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noh noh! Taas tulee Seinäjoelta palautetta..... :D
      Sun on pakko myöntää, että nyt oli hieman ristiriitainen kommentti. :D Aknella harvoin tarkoitetaan "paria finniä" ja on se sitten akne tai luomi niin kummassakaan ei ole mitään hävettävää. Se, että sun mielestä ihan normaali luomi on epähygieeninen, kertoo vain siitä että kuinka pinnallinen itse olet.
      Hanki jo joku harrastus jooko, käyt mun blogissa joku 7 kertaa päivässä. :D

      Poista
  13. Eikä ihana toi Seinäjoen anon kommentti! En tiedä yhen yhtään "halpaa venakkoa", jolla olis tatuointeja, ja venakoita kyllä riittää täällä Talsussa.. :D

    Vilma oot ihana, ja toivottavasti kaikki on hyvin siellä Lontoossa! Me ikävöidään sua täällä Tallinnassa, mutta onneks sulla on tää blogi, niin pysyy vähän edes kärryillä sun elämästä tän kautta. :)

    VastaaPoista
  14. Tälläsii on kiva lukea! :) Ja ite teenki tällä hetkellä faktapostausta. :)

    VastaaPoista
  15. Tälläsii on kiva lukea! :) Ja ite teenki tällä hetkellä faktapostausta. :)

    VastaaPoista

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...