28.2.2015

Tulevaisuus mietityttää

Moikka kaikki!<3 Höpöttelypostaus tulossa! :) 

Täällä on tälläiset melkein-nahkatakki-kelit. Eli sellaiset missä lyhyemmät matkat ulkona voi helposti vetää nahkatakissa ja neuleessa. Ja siis paljonhan täällä on näkynyt jo pidempään kevät-takkeja ihmisillä, mutta itse en kykene vielä luopumaan kokonaan talvitakeista. Nää oli muuten viimeiset asukuvat mitä pystyttiin järkkärillä ottamaan ennen kuin saan laturin! Akussa on vielä eloa mutta en usko että se riittäisi enää uuteen settiin kuvia. 


Helmikuun viimeistä päivää viedään ja toivotaan että ensi kuussa alkaa kevät. Oon lähiaikoina miettinyt paljon tulevaisuutta, ihan jo pelkästään tätä kevättä ja tulevia tenttejä, sekä kesää jolloin pitäisi pamauttaa maailmaan omalla nimelläni varustettu gradu. Syksyllä tarkoitus olisi siirtyä uusia haasteita päin oikeustieteiden maisterina. 

Työllistyminen jännittää. Oma osaaminen ja valmius pohdituttaa. Vaikka hyvä yliopisto onkin takana ja intoa ja kunnianhimoa riittää, en voi olla miettimättä mitä ensi syksynä tuleekaan tapahtumaan. Olen vain 23-vuotias kun valmistun maisteriksi, otetaanko mua edes tosissaan? Oon tehnyt töitä koulun ohella 14-vuotiaasta asti ja kaikki kesät ollaan tehty töitä. Työkokemusta siis iästä huolimatta on, mutta tuntuu että työllistyminen vähän joka alalla on tällä hetkellä niin ja näin. Mutta mulla on niin kova palo jo oman alan töihin. 

Koko syksy on iso musta aukko. Mulla ei ole tietoa edes asuinmaasta, saatikka mistään muustakaan. Sanotaanko näin, että tuleva työpaikka tulee määrittämään tosi paljon, ihan lähtien siitä seuraavasta asuinkaupungista siihen, että kuinka kauan siellä tullaan olemaan. Mä en olisi lähtenyt tänne Lontooseen opiskelemaan jos ura ei olisi mulle tärkeä juttu, joten oon valmis yrittämään ja hakemaan sekä lähtemään minne vain mielenkiintoisen työkokemuksen perässä. 

Aika hassua että puhun jo työllistymisestä, vaikka ei ole mitenkään itsestäänselvää että pääsisin kaikista tenteistä ja gradusta läpi! :D Mä oon aina ollut sellainen hetkessä eläjä mutta tän vuoden aikana musta on tullut suunnitteleva ja tulevaisuutta pohtiva. Alun kankeuden jälkeen oon alkanut tykkäämään Lontoosta ihan hirveästi, enkä malta odottaa kesää täällä. Tää tulee olemaan muuten ensimmäinen kesäni moniin vuosiin etten ole kesätöissä, vaan opiskelen eli teen graduani. 

Suuri toiveeni siis syksyä ajatellen on se, että saisin töitä. Ystäväni sanovat mulle että kyllähän SÄ nyt saat töitä, mutta itse en osaa ottaa sitä niin itsestäänselvyytenä. Toinen juttu mikä olisi aivan ideaali, olisi että sitä seuraavaa paikkaa voisi nimittää kodiksi edes parin vuoden ajan. Ei mulla mitään pesänrakennusviettiä ole, mutta välillä tuntuu vähän sellaiselta matkalaukkuelämältä ja siltä, että idea "kodista" olisi pirstaloitunut parin maan välille. Kaipaan edelleen Tallinnaa ja elämää siellä, Helsinkiä tottakai ja muualla ollessani myös Lontoota. Tuntuu, että olen antanut palan itsestäni jokaiselle näille paikalle ja jatkuvasti on ikävä jotakin. 


Huhhuh, ihan älytöntä ajatuksenvirtaa! :D Anteeksi, en yhtään suunnitellut tätä tekstiä niin tästä tuli vähän tälläistä aiheesta A aiheeseen Z. Juuso on koko päivän soutukisoissa ja mä oon opiskellut ja skypetellyt ja sitten tuli ikävä tänne blogiin. Ajattelin lähteä tässä iltapäivällä lenkille ja illalla haluun kyllä herkutella kun Juuso tulee! Ajateltiin tilata pizzat todella pitkästä aikaa :) 

Toivottavasti teillä on meneillään ihana viikonloppu!<3 Mä oon ihan fiiliksissä kun pitkästä aikaa on näin rauhallinen viikonloppu ilman mitään sen kummempia suunnitelmia. Ensi viikonloppuna äitini onkin täällä ja lauantaina on mun tosi hyvän Lontoon kaverin synttärit, joita tosin juhlitaankin varmaan vasta sunnuntaina. Noniin, nyt päästän teidät tästä räpätädin höpöttelystä ja toivotan mukavaa viikonloppua!!!<3

26 kommenttia:

  1. Olipa mielenkiintoinen postaus :) Eiköhän kaikki asiat ajan kanssa selviä <3 Saanko kysyä muuten että mistä tuo ihana nahkatakki on? Onko viime aikoina ostettu? <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiva kun tykkäsit! <3 Se on NewYorkerista ostettu reilu vuosi sitten :)

      Poista
  2. Tykkään sun tälläisistä kirjoituksista ihan hirveän paljon! Sulla on kiva tapa kirjoittaa ja ootan aina sun postauksia innolla <3 mitä ikinä teetkään syksyllä niin toivon että viet blogisi mukanasi niin voin jatkaa sun elämän seuraamista tätä kautta! (: <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi kuinka ihana kuulla, tälläiset kommentit kyllä niin tsemppaa ja motivoi postailemaan! <3

      Poista
  3. Itselläni on vähän samanlaisia fiiliksiä tulevaisuuden suhteen. Olen päättänyt, että annan päivien vain näyttää mihin tieni vie. Valmistun jouluna ja haluan kovasti ulkomaille töihin. Sitä minnepäin maailmaa haluan muuttaa en tiedä. Minua ei onneksi sairaanhoitajana työllistyminen pelota, mutta sitä vastoin jännittää olenko oikealla alalla. Mullakin on vähän samanlainen matkalaukkuelämä-fiilis, kun ei oikein osaa asettua aloilleen. Eli I feel ya, terveisin vertaistuki. :D

    http://kukapelkaapallinaamaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kyllä kuulla että sieltä tulee vertaistukea :D Sä oot kyllä ainakin sellaisen alan valinnut että varmasti löytyy töitä ja vaikka mistä! Tsemppiä kovasti tulevaisuuteen <3
      Ja by the way, tykkään tosta sun blogin nimestä :DDD

      Poista
  4. Kyllä on hyvä pohtia mitä tulevaisuudelta tahtoo, muttei liia tarkkaan, kun ei tiedä mitä elämä tullessaan tuo! :)
    Ihanaa viikonloppua teille! <3 Täälläkin aiotaan tänään herkutella vähän tapaksilla! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinhän se juuri on!! Kiitos paljon Anna <3 Hitsi kun tapakset kuulosti hyvältä!!!

      Poista
  5. Jotenkin määkin oon saanut susta sellaisen kuvan, että pääset kyllä ihan minne itse vain haluat ja varmasti saat jotain töitä! Toki mielummin olla pessimistinen tässä asiassa ja tehdä kovasti töitä asian eteen niin ei varmasti jää mistään kiinni :) Vaikutat kyllä tosi motivoituneelta tuon alan suhteen! Onko se muuten alakohtainen juttu, vai ootko yleisesti niin motivoitunut opiskelusta yms? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Anni, ihana että sulla on tullut sellainen kuva musta! :)) <3
      Hmm en osaa sanoa, mulla on kavereita molempiin suuntiin tällä alalla, jotkut ovat opiskelemassa tätä vain hienon työn toivossa ja toiset ovat aidosti kiinnostuneita oppimaan! Mä oon aina ollut melko "hyvä" tai ainakin ahkera opiskelemaan, mutta kyllä se vasta yliopistossa se motivaatio oikeesti nosti päätään! :)

      Poista
  6. Hyvä kirjoitus! Mutta älä huoli, ei sulla mitään hätää tuu olemaan :) oot niin fiksu ja susta on saanu bloginkin perusteella niin upeen kuvan että et sä ilman töitä jää!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitokset kovasti, ihana tsemppaus! <3

      Poista
  7. Siis ootko sä '92? Oon aina luullu et oot paljon vanhempi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Millä perusteella sait kuvan että olisin 92? Oon 91 :)

      Poista
  8. Tämmöiset kuulumispostaukset on parhaita sinulta <3 Puhut aidosti kuulumisista ja tuntemuksistasi :) Arvostan kovasti <3 Mää oon saanut susta myös sellaisen kuvan, että pääset kyllä ihan minne vaan ja susta on ihan mihin vaan <3 Tsemppiä sulle, muista että kaikella on tarkoitus<3 hali :*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos murunen, sä oot niin hyvä tsemppaan mua aina! <3 No mutta sä tiesitkin nää kaikki jo sähköpostien perusteella.. :D Mutta kiitos ihana, vastaien muuten sun meiliin taas pian! <3

      Poista
  9. Anonyymi2/3/15 02:14

    Ihan mielenkiinnosta haluaisin udella, että mihin oikeudenalaan olet erikoistumassa? Eli siis minkä "linjan" LL.M olet suorittamassa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Utele pois! Mulla on kaksi pääainetta ja sivuaine, mutta siis yrityskauppa, pankki- ja rahoituspuoli! :)

      Poista
  10. Anonyymi2/3/15 17:26

    Ihan varmasti saat töitä! Asioilla on tapana järjestyä niin ärsyttävältä kun kuulostaakin :)

    VastaaPoista
  11. Tsempit tulevaisuuden mietintöihin. Niinkuin itsekin olen todennut, asioilla on tapana järjestyä ja yksi aika siisti oivallus on, että elämä kantaa. Siis jos edes vähän yrittää :D Ja sä olet määrätietoinen tyyppi jolla on jo työkokemusta. Sä pääset vielä pitkälle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Ansku, iso kiitos !! Ihana tsemppaava kommentti <3

      Poista
  12. vitsi sulle sopii toi blondi tukka niin hyvin!<3 lenkki ja pitsa kuulosti tosi hyviltä ;D sä vaikutat just sellaselta ihmiseltä kuka saa töitä<3 kaikki aikanaan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voii kiitti Mary! <3 ja kiitos paljon tsempeistä, näinhän se on että kaikki ajallaan! :)

      Poista
  13. Samanlaista mietintää täälläkin, teidän opiskelut sielä kuulostaa huikeilta! Tsemppiä! :)

    - Miia/Talsu

    VastaaPoista

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!

Tietoa, vinkkejä ja useiten kysyttyjä kysymyksiä liittyen Tallinnaan ja Lontooseen löydät koottuna bannerin alapuolelta About Tallinn- ja About London -kohdista.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...