7.3.2015

10 faktaa minusta

Taas tiedossa 10 faktan postausta! :) Oon huomannut, että näitä te tykkäätte lukea ja näitä on itsekin mukava raapustella. :)

1. Mulla on pieniä arpia mun poskessa, jotka on tullut siitä kun päiväkoti-ikäisenä kaaduin pahasti pyörällä. Lähdin ajamaan hiekkaista alamäkeä pitkin kun kaaduin ja laskin sitten poskellani pari metriä hiekkamäkeä alas :D Mitään vammoja ei tullut, pelkästään toinen puoli kasvoistani oli haavoilla ja asfaltti-ihottumalla. Mun isä luuli kotona, että olin jäänyt auton alle kun mulla oli toinen puoli kasvoista ihan veressä :D

2. Multa on nyt muutaman kerran lähiaikoina kysytty, että mitä oikeudenalaa opiskelen. Yleisen käsityksen vastaisesti kaikki juristit eivät siis erikoistu rikosoikeuteen, eikä meistä kaikki päädy tuomioistuimiin murhaajien puolustajiksi tai syyttäjiksi, vaan eri oikeudenalojahan on valittavana kymmeniä. Itse pääsin tänne yliopistolleni yhtiö- ja kauppaoikeuden puolelle, mutta pääaineenani on yrityskauppa- ja rahoitus sekä finanssilainsäädäntö ja sivuaineenani on immateriaalioikeus (eli tekijänoikeudet, patentit etc).


3. Mä oon vähän sellainen hammasfriikki. Pesen hampaita joka aamu ja ilta useita minuutteja ja tarkastelen mun hampaita taskulampun avulla pari kertaa viikossa. :'DD Ja tämä ei siis johdu esteettisistä syistä, vaan yritän tarkastella että onko mulle tullut reikiä, miltä viisaudenhampaiden puhkeaminen näyttää, miten ikenet voi.. :D Mä oon menossa kahden viikon päästä hammaslääkäriin, ja oon tästä jopa innoissani! Oon varma, että mulla on ylähampaassa yksi reikä, ja haluan käydä paikkaamassa sen. Ja aina hammaslääkärissä ollessani keskustelen hammaslääkärin kanssa kaikkea "joo siellä ylä-vitosessa on reikä, siinä tokan kruunun kohdalla.. Niin ja varmaan muovipaikalla? Joo varmaan se ala-visuri pitäis poistaa, siinä on aika isot juuret sitten että varmaan suukirurgille pitää mennä?" Ja tämä siis siksi koska oon googlannut hampaista kaikenlaista.. :D 

4. Katottiin Juuson kanssa muutama päivä sitten se 50 Shades of Grey. Mun oma mielipide siitä oli valitettavasti että järkyin leffa pitkään aikaan. Mua oikeasti kuvotti se mies ja muutenkin mun verenpaine oli aika usein korkealla sen aikana. :D Juuso myös oli jatkuvasti että "mitä?? Voi elämä! Joooohh.. Hei ihan oikeesti!" Ensinnäkin, siis 27-vuotias komea miljardööri, jolla on menestyvä multimiljoona-bisnes, osaa soittaa sujuvasti flyygeliä ja lentää helikopterilla? Sanokaa pliis että teitäkin vähän nauratti tää yhtälö :D


5. Oon huomannut, että mitä enemmän mulle tulee vuosia, sitä enemmän mä viihdyn yksin. Parhaimpia ystäviäni voisin nähdä useastikin ja tykkään nähdä heitä monia tunteja ja päiviäkin putkeen, mutta rehellisesti sanottuna jos oon ollut koko päivän sosialisoimassa yliopistokavereiden kanssa, mun mielestä on ihan täydellistä jos saan olla loppuillan yksin kotona rauhassa. Yöt tai arkipäivät ja -illat yksin eivät ahdista yhtään. Tarvitsen jotain sosiaalista joka viikko, esimerkiksi koulun lisäksi ilta tai kaksi jotain sosiaalista tapahtumaa viikossa, mutta muuten oon ihan fine. Tykkään olla kotona, katsoa leffoja ja opiskella paljon, ja rauhassa. :D Onko siellä muita yksin viihtyviä tyyppejä??

6. Vaikka oma tuleva ammattini on unelma-ammattini, niin maailmassa on silti monia töitä joita olisi kiva kokeilla vaikka viikon verran! Arvostan ihan hirveästi ihmisiä jotka ovat luovissa ammateissa tai osaavat käsillään tehdä vaikka mitä. Oma tuleva ammattini tulee olemaan suhteellisen teoreettista, siistiä toimistotyötä, että voi vitsi olisi siistiä joskus kokeilla vaikka puutarhurin, metsurin, lääkärin, poliisin tai päiväkotitädin töitä. Nämä edellämainitut työt ovat töitä mitä itse arvostan paljon enkä tiedä olisiko minusta niihin. Mitkä ammatit teidän mielestänne ovat mielenkiintoisia?


7. Olen välillä vähän tylsä mielikuvitukseton realisti. En oikein tykkää katsoa fantasia-elokuvia tai lukea fiktiivisiä kirjoja. Katson paljon dokumentteja koska niistä oppii paljon ja mua välillä ärsyttää katsoa jotain muita elokuvia ja ajatella että "ei näin voisi käydä". Poikkeuksena tästä on psykologiset kauhuelokuvat, kaippa mä sitten uskon johonkin sellaiseen yliluonnolliseen kun niitä voin kuiteskin mukisematta katsoa. :D

8. Juon todella paljon vettä. Mulla on joka paikassa vesipullo aina mukana enkä voisi syödä mitään ilman juomaa. Valitettavasti mulle tulee myös aika helposti nestehukka ja huono olo, koska kehoni on tottunut juomaan näin paljon vettä. :D


9. Meidän kotikadulla on meneillään joku remppa, ja käytännössä siinä on jatkuvasti työmiehiä. Jokainen kerta kun mä (tai siis kuka tahansa muu naispuolinen henkilö) menee siitä ohi, alkaa jatkuva vislailu ja "wuuhuu, waauu, oohhh!!" huutelu, mikä saa mut raivon partaalle. :D Ja sillä ei siis ole mitään merkitystä että oletko pieruverkkareissa vai minihameessa. Tänään mulla meni sitten täysin hermot. Kävelin sitä katua pitkin ja ne ääliöt sitten tuijottivat siinä. Heti kun menin ohi niin alkoi tää vislailu ja huutelu. Pysähdyin ja käännyin ympäri katsomaan niitä. Hillitsin itseni etten sanoisi mitään, katsoin vain kyllästyneellä ilmeellä. Miehet vain katsoivat minua melkein pelästyneinä ja jatkoivat hiljaa heti hommiaan. :D Ihan hullua tollanen "äijjäporukalla" huutelu missä ei ole mitään pointtia?!?! Ärsyttääkö teitä tälläinen huutelu ja vislailu?

10. Miehistä puheenollen :D Olin vähän yllättynyt tuohon äskeiseen postaukseeni tulleista vastauksistanne! En mä osaa oikein edes sanoa että mitä olisin odottanut mutta jostain syystä olin silti aika yllättynyt. Ehkä sitä aina olettaa, että varmaan muillakin on samanlaiset mielipiteet kuin itsellään. Jos ette ole vielä katsoneet muiden vastauksia tai vastanneet itse, niin käykää ihmeessä tsekkaamassa tuo alempi postaus! :)

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!! <3

21 kommenttia:

  1. Anonyymi7/3/15 18:04

    Nää on niin kivoja! :) Toinen vesi-addikti täällä kanssa! ;D

    VastaaPoista
  2. Anonyymi7/3/15 18:23

    Moikka! Olisin kommentoinut tuonne Lontoo osion alle, mutta en tiedä huomaatko sinne tulevat kommentit, heh :D Minun elinikäinen unelmani on päästä opiskelemaan Lontooseen. Kysyisin sinulta, että olitko hyvä englannissa koulussa, vai otitko riskin ja lähdit sinne ilman mitään erikoisen hyvää kielipohjaa? Toiseksi, vaikuttivatko lukion päättötodistus/ylioppilaskirjoitukset paljon siihen pääsitkö sisään?
    Kiitos paljon jos kerkeät vastata kommentiini!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! :) Hmm mulla on varmaan vähä eri tilanne kuin sulla. Lähdin siis lukion jälkeen opiskelemaan englanniksi Tallinnaan, jossa siis kolme vuotta kerrytti omaa kielitaitoani tosi hyväksi. Lukion todistuksia ei tänne Lontooseen enää kyselty, koska olin siis kandi jo. Sen voin kyllä sanoa, että en olisi voinut lähteä sillä kielipohjalla mitä mulla oli 19-vuotiaana tänne Lontooseen, en olisi oikeasti pärjännyt :D Eli tosiaankin Tallinna valmensi mun tosi hyvin tätä varten.

      Poista
  3. Anonyymi7/3/15 22:25

    Tosi kiva postaus! just kiva kun nää on vähän tälläisii erikoisempia faktoi ja mielipiteitä eikä vaan semmosia perusjuttuja :) oot tosi kaunis!<3 ja olin muuten samaa mieltä tosta leffasta, ihan kuraa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiva kuulla, ihana! Kiitos paljon <3

      Poista
  4. voiii rakas oot niin ihana!!<33 munkin pitäs alkaa juomaan enemmän vettä! oon onneksi tässä vähän skarpannut! Ja sama mulla, että kaikki fantasialeffat on joten niin emt turhia :DDD Ihanaa loppu viikonloppua ja naistenpäivää kaunokaiseni<33

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aww ihana kommentti sulta muru! <3 hahah joo ;DD samoin sulle vielä <33

      Poista
  5. Anonyymi8/3/15 10:02

    Tää oli niin kiva!! :) ihailen sua jotenki iha hirveesti ku oot noin nuori ja kaunis ja oot noin haastavalla alalla! Saanko kysyy mitä tarkottaa käytännössä yrityskauppa?? Kiitos ihanasta blogista, tää on ihan paras!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voii, tää oli aivan ihana kommentti sulta! Kiitos oikein kovasti <3 Yrityskauppa tarkoittaa oikeastaan juuri sitä miltä se kuulostaakin, eli toinen firma ostaa toisen firman tai osan siitä esimerkiksi :)

      Poista
  6. eikä, tosi ärsyttäviä noi miehet ketkä huutelee! :S mutta kiva postaus ja tosi kauniita kuvia susta<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiks ookin -,- Kiitos paljon Mary <3

      Poista
  7. Hahhaahah tuo hammashomma :DDD Ihan huippua! Ja siis ärsyttää tollaset miesten huutelut.. Tiettyyn pisteeseen asti ihan hauskaa ja kivaa, mutta sitten taas ei, ei, ei.

    VastaaPoista
  8. Oot kyllä niin kaunis <3 Pystyin kyl muutamaankin faktaan samaistuun, varsinkin toi yksinolo on alkanu itellekin maistuun yhä enemmän ja enemmän just esim. koulupäivän jälkeen :) Äh, tollanen huutelu on kyllä niin ärsyttävää :s

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon Catrih! <3 Joo, koulupäivän jälkeen se on ihan parasta! :)

      Poista
  9. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, laitoin blogiini linkin jalka/pakara-treenistä, toivottavasti ei haittaa =)

      ~ ela-nauti-rakasta.blogspot.com

      Poista
    2. Ei haittaa, kiitos kun ilmoitit! :)

      Poista
  10. Jotenkin hymyilyttää huomata, että olet yllättävän samanlainen kuin minä, kun tänne aluksi päädyin oletin jotenkin, että tämä on taas yksi blogi monien joukossa, mutta nauratti lukea tämä postaus ja todeta, että yllättävän samoja mielipiteitä olikin :D Hirmunätti olet, ja ihailen aivan älyttömästi sun päätöstä lähteä ulkomaille opiskelemaan oikeustieteitä, tällä hetkellä vääntelehdin itsekin Suomen ja ulkomaiden välillä, kun pitäisi päättää missä tuota samaista alaa haluaisin opiskella :)

    VastaaPoista
  11. Haha, tiiän niin ton kuinka ärsyttää kun huudellaan ja vislaillaan. Joka päivä kun täällä Maltalla kävelen töihin tai ihan mihin vaan, niin tosi moni auto tööttää ja just tollaset remppamiehet huutelee ja vislailee. En tiiä ärsyttävämpää. Nyt oon kyllä joka kerta yrittänyt ottaa kuulokkeet mukaan ja kuunnella musiikkia kävelymatkoilla, koska se tosiaan auttaa. Suosittelen :D

    VastaaPoista

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!

Tietoa, vinkkejä ja useiten kysyttyjä kysymyksiä liittyen Tallinnaan ja Lontooseen löydät koottuna bannerin alapuolelta About Tallinn- ja About London -kohdista.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...