15.4.2015

Apua kuiville ja katkeileville hiuksille???

Nonniin! Juuri viime postauksessa kerroin teille, että oon vähän tälläinen hiustuote-friikki. Ennenhän mä en oo oikein välittänyt hiusten hoidosta, koska niinkuin monet teistä tietävät, olin reilut 5 vuotta brunette. Ruskea hiusväri on paljon hellävaraisempi ja luonnollisempi mun omalle tukalle. No, syksyllä Lontooseen muutettaessa jotain alkoi tapahtumaan.. Mun ruskea väri alkoi haalistua ihan hirveästi, siis tuntui että jokaisen pesukerran jälkeen se oli taas yhden asteen haaleampi ja ns. värittömämpi. Mä oon aina tykännyt mun ruskeasta väristä lämpimänä, jopa punertavana, ja mua alkoi ärsyttämään mun ei-minkään-värinen tukka. 

Olin jo pari vuotta miettinyt että haluisin tehdä jotain suht radikaalia muutosta värin suhteen. Tuo haalistunut harmaan ruskea ei ihan ollut sitä.. :D Joten siskoni rohkaisusta uskalsin lähteä tavoittelemaan blondia hiusväriä.


Olin tosi yllättynyt miten hyvin hius loppujen lopuksi vaaleni! Olin Suomessa 3 viikkoa jonka aikana värjäsin tukan 2 kertaa Garnierin Truly Blonde-hiusvärillä, jonka oli tarkoitus vaalentaa 6-8 sävyä, ja niin se tekikin. Leikattiin myös mun huonoja latvoja pois ja tukka näytti voivan ihan yhtä hyvin kuin ennenkin. 

Pari kuukautta sen jälkeen kun palattiin takaisin Lontooseen, alkoi hiuksissa taas tapahtua jotain. Tukka alkoi korvien alapuolta olla tosi kuiva, katkeileva ja tuntui että se märkänä jos sitä haroi sormilla, se venyi kuin purkka. Kaikki mun kaverit valittaa tästä Lontoon vesijohtovedestä, mutta tiedän kyllä itse että ihan sillä omalla kotona tehdyllä vaalentamisella oon oman tukkani ajanut tähän korppuiseen kuntoon. 






Mun latvoja leikattiin viimeksi tammikuussa ja taas uudelleen tuossa pari päivää sitten. Oon yrittänyt käyttää erilaisia maskeja ja olla tukalle tosi hellävarainen, mutta tuntuu että mikään ei auta tarpeeksi tehokkaasti. Nyt monen kampaajan suosituksien lukemisten jälkeen tilasin viime perjantaina Joicon K-PAK setin, missä on siis rakennepaikkaavia hoitoaineita, maskeja ja syväpuhdistavia shampoita. 

Haluisin nyt kuitenkin kuulla teidän vinkkejänne!! Mitkä on teidän luottotuotteenne? Ootteko olleet samassa tilanteessa kuin mä ja mistä tuotteista on ollut paras apu? Eli vinkkejä kuivien ja huonokuntoisten hiusten hoitoon otetaan vastaan! <3

Mä lupaan kertoa omat kokemukseni noista Joicon tuotteista sitten kun oon niitä vähän testaillut. Voin siinä postauksessa kertoa sitten myös muut omat luottotuotteeni! 

Mä alan tästä nyt pakkailla kamoja kasaan, oon lähdössä ystävän kesäasunnolle muutamaksi päiväksi noin 100 kilometrin päähän Lontoosta! Oon tosi innoissani, ihanaa päästä tälläiselle tyttöjen reissulle ja päästä pois hetkeksi Lontoon vilinästä :) Mukavaa keskiviikkoa kaikille!! <3

35 kommenttia:

  1. Ei sun tukka kyllä näissä kuvissa mitenkään huonokuntoiselta näytä, mutta itsehän aina huomaa noi jutut paremmin kuin kukaan muu. Mä uskoisin että noi Joicon tuotteet on hyviä, mutta mä painottaisin vielä hiusöljyn käyttämistä, se on auttanut mulla tosi hyvin aina. Voit myös kokeilla oliiviöljyhoitoa, eli laitat päähän oliiviöljyä ja annat vaikuttaa vaikka puoli tuntia ennen ku meet suihkuun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ei ne näytäkään kuvissa tai mitään, ite vaan tuntee sen kun harjaa hiuksia jne :/ Mulla on yks hiusöljy mutta se ei jotenkaan vaikuta auttavan. Täytyy katsoa jos löytäisin jonkun toisen hyvän! Kiitos myös tosta oliiviöljyvinkistä! <3

      Poista
  2. Käytä kunnon hoitaineita ja shampoita jotka ei sisällä silikonia. Mut siis kuolleen hiuksen voi pelastaa vaan leikkaamalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Kunnon" hoitoaineita? Esimerkkejä?

      Poista
    2. Joo toi silikonihomma mun täytyy kyllä kattoa!

      Poista
  3. Leikkaa latvoja tyyliin kerran kuussa sentti pari kerrallaan :) kasvaakin nopeemmin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei se nopeuta kasvua, hius kasvaa juuresta joten latvojen leikkaaminen ei auta ;)

      Poista
    2. apuaaa sä oot niin fiksu!! kuka ois tiennyt että hius kasvaa juuresta ?? onneks tulit kertomaan tän <333

      Poista
    3. Joo se on tässä nyt suunnitelmissa, kiitos vinkistä! :)

      Hmm miksiköhän kaikki kampaajatkin aina sanoo että kannattaa leikata huonoja latvoja pois jotta hiuks kasvaa paremmin? :D

      Poista
    4. Ei ole perää siinä, että hiukset kasvaisi leikkaamalla nopeammin. Tällainen olettamus on kulkenut pitkään vanhan kansan suussa, mutta ei sille ole mitään totuusperää. Leikatut hiukset vain näyttävät terveemmiltä ja usein siten myös pidemmiltä, toteaa kampaamoalan yritys Goldwell Academyn koulutuspäällikkö Jaakko Saransalmi. (yle)

      Poista
    5. Hius on kuollutta kudosta joten mites sen toisessa päässä oleva karvatuppi, joka sitä hiusta siis puskee, sais hiustenleikkuun jälkeen tiedon kuollutta ainesta myöten että hei btw, lisää tukkaa kun se leikattiin? :DD

      Poista
    6. Kampaajien sanonta, että "hiukset kasvavat nopeammin kun latvoista leikkaa huonot pois" ei tarkoita tietenkään hiusten kasvun nopeutumista, vaan kun huono, haarautuva latva on leikattu, se ei pääse jatkamaan haarautumistaan pidemmälle, lähemmäs tyveä, jolloin hius ei katkea niin pitkältä matkalta.

      Poista
  4. Nyt on sellanen uus Olaplex-hoito myös tullu markkinoille, joka lupaa ihmeitä ja näyttää myös tekevän niitä! :O Kannattaa kattoo esim. instagramista ja googlailla, ite en oo vielä kokeillu mut aion kyllä. Uskoisin et siellä sitä tehdään, jos se kert on tänne tuppukyläänki jo rantautunu. :)

    http://xoxosarita.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jooo oon nähnyt jotain kuvia instagramissa!! Näyttää ihan unelmalta :o Tekisi mieli kyllä testata, nopealla googlettelulla en löytänyt kyllä mitään Lontoosta :/ kiitos vinkistä <3

      Poista
  5. Kannattaa tutustua olaplex hoitoon :) se estää hiuksen rikkisiltojen katkeamista ja myös korjaa katkenneita rikkisiltoja.

    VastaaPoista
  6. Argan öljy ja/tai arganöljyä sisältävä shamppoo :)

    VastaaPoista
  7. ite oon kans käyny läpi ties millasia hiusvärejä, nyt oon puol vuotta kasvattanu omaa väriäni takasin. suosittelen moroccan argain oilia (tmv, se turkoosi etiketti:D) käytettäväks suihkun jälkeen, ite käytän myös glissin hiusöljyä (pumppupullo) latvoihin. kampaajalla kävin joskus viime vuoden syksynä ja selitin hänelle sitten kaikki mitä tullu tehtyä 1kk aikana hiuksille kesällä ja hän ihmetteli et kui mun hiukset on selvinny kahdesta värinpoistosta yms. selitin sitte tosta glissistä ja totes samaa, että öljyt on parhaaks hiuksille :) hoitoaineena käytän bonacuren hiuksiin jätettävää suihketta :) muuta en osaa sanoa. dove oli aikoinaa paras mun hiuksille (pehmeät!!) mut se silikoni teki vaa näppylöitä päänahkaan :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nähtävästi toi argaaniöljy on aika suosittu monilla muillakin! Kiitos ihan hirveästi näistä kaikista tuotevinkeistä!! :) <3

      Poista
  8. Mulla sama ongelma kun blondasin! Tiedostin kyllä sen ku päätin värjää vaaleeks mut mut nii.. mä oon käyttäny jotain hiuksiin jätettävää kakstehosta hoitosuihketta ja hoitoöljyä. Mäkin oon kuullu tosta olaplex-hoidosta, pitäs tutustua siihen!

    -Miia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin sepä just, kyllähän sitä tajuaa että ei tukka tuu blondauksesta tykkäämään... Täytyy muuten hankkia tuollainen hiuksiin jätettävä hoitoaine! :)

      Poista
  9. Tässä pari vinkkiä multa, joka onnistui värjäämään mustasta omaan väriin takaisin: macadamia deep repair mask, tää pelasti mun hiukset. Sisältää paljon luonnonöljyjä, jotka kosteuttaa ja ravitsee. Moroccanoil deep hydration mask: syväkosteuttava! Hius tarvitsee sekä rakennepaikkausta että kosteutusta. Shampoota mulla juurikin tuo k-pak, mutta niiden sisältämä keratiini ei juuri kosteita hiuksia ollenkaan, joten vastapainoksi suosittelen kosteuttamaan tukkaa kunnolla:) lisäks kannattaa leikata reippaasti, vaikka ei haluais pituudesta luopua: mun hiusten oheneminen ja katkeilu loppu siihen, kun leikkasin yli 10cm pois. Pahimpaan purkkatukkaan ei auta kun sakset, ja se kannattaa tehdä että hiusten halkeaminen latvasta ja sitä kautta oheneminen ei jatku! Joten korjaus+Kosteutus+leikkaus ja hiuksiin jätettävä hoitoöljy pesun jälkeen pelasti mun hiukset. Huh miten pitkä kommentti, mutta toivottavasti oli jotain hyödyllistä vinkkiä:)!
    Kiitokset ihanasta blogista ja mukavaa kevättä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon kaikista vinkeistä ja pitkästä kommentista!! :) <3 Tota Macademiaa on nyt niin moni suositellut että pakko tutustua siihen. Tuosta K-pakista mulla on shampoiden lisäksi hoitoaineet ja maskit niin niitä täytyy nyt ihan reippaasti käyttää. Ja oikeassa oot, pitää vaan nyt reippaasti näitä leikellä, kyllä mulla tätä pituutta tukassa löytyy ettei se siitä oo kiinni ettäkö ihan lyhyeksi pitäisi kuiteskaan leikata :)

      Kiitos paljon vielä kommentista ja ihanaa kevättä sinnekin! <3

      Poista
  10. Moroccon oil on pelastus, sitä suihkun jälkeen ja sit oon viel suihkutellu jätettävää hoitoainetta päähän :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi tosta oon kuullut ennenkin! Pistetään korvan taakse, kiitos vinkistä <3

      Poista
    2. Pakko viel kertoo sellasest tuotteest ku Imedeen, mä ite olin iha blondi (valkoset hiukset) ja ne oli maailman surkeimmas kunnos mut sit aloin syömää tota Imedenin hair&nails mun omat hiukset on ainaki super hyväs kunnos nyt, se just korjaa sisältä päin ku on kapselimuodossa :)

      Poista
    3. Kiitos Maria tosi paljon tästä!! Tää tuote on kyllä pakko saada! :)

      Poista
  11. Schwarzkopfin repair rescue on tosi hyvä aine kuiville latvoille! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Googlasin tämän heti ja painoin putelin mieleen, kiitos vinkistä! :)

      Poista
  12. Fakta on se, että sä et voi parantaa sun hiusta sisältä, mutta erilaisilla tuotteilla voi saada hiukset näyttämään terveemmiltä. Kannattaa välttää hopeashampoita, sillä ne kuivatti itsellä ainakin tosi paljon ja hiuksista tuli käytön jälkeen kuivat. Voisin suositella redkeniä, itselläni toimi ainakin paremmin kuin joicon tuotteet. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu siis näinhän se on, vähän tälläistä huijaamistahan tällänen jälkipaikkaus on. :D Mä oon käyttänyt kyllä nyt kuivashampoota, vitsi se on kyllä varmaan kuivattanut mun tukkaa entisestään. Kiitos vinkistä ton Redkenin suhteen, mä itseasiassa arvoin noiden kahden välillä että kumman rakennepaikkaavan otan, jostain syystä päädyin sitten tuohon Joicoon.. Katsotaan mitä tapahtuu :)

      Poista
  13. Hei, aloin tässä taannoin lukea sun blogia ja tää on siis aivan ihana! Löysin tän kun etin missä ottaa geelikynnet Tallinnan matkallla ja luin sun postauksen cherie ilusalongista, ja kyllä olin muuten super tyytyväinen! Mutta niin näin uutena lukijana en tiedä ootko jo aiheesta aiemmin kirjotellut, mutta musta ois kiva tietää sun ja Juuson tarina :) Tiiän, että aihe on henkilökohtanen ja ymmärrän jos et sitä halua koko maailmalle jakaa, mutta mua on mietityttänyt esim, että olitteko jo yhdessä kun lähdit Tallinnaan, missä tapasitte jne. Mutta joo vielä pakko sanoa, ihanan pirteä blogi, aion ihan varmasti jatkaa lukemista!! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voiii kiitos ihan hirveästi, aivan ihana kuulla! piristit kuule mun iltaa niin kovasti tällä!<33 Tervetuloa mukaan ja toivottavasti pysyt messissä pitkään! :) <3
      Tässä linkki postaukseen jossa oon kertonut meidän tarinan: http://highwaytosun.blogspot.co.uk/2012/12/meidan-tarina.html

      Kiitos vielä kerran ihanasta kommentista!<3

      Poista
  14. Kannattaa kokeilla kookosoljya siten etta illalla laitat hiuksiin reilusti ja aamulla normaalisti pesu. Ja pyyhe tyynyn suojaks :) Ite varjailin mustasta blondiks kuukaudessa ja hiukset ihan tuhotut mutta nopeesti autto sen verran etta uskals sentaan harjata markana :)

    VastaaPoista

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!

Tietoa, vinkkejä ja useiten kysyttyjä kysymyksiä liittyen Tallinnaan ja Lontooseen löydät koottuna bannerin alapuolelta About Tallinn- ja About London -kohdista.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...