21.6.2015

Brighton trip

Heippa!<3 Lähdettiin siis perjantaina aamulla tyttöjen kanssa junalla Brightoniin. Suosittelen ehdottomasti käymään Brightonissa jos tulette Lontooseen piipahtamaan, junalla ei mennyt kuin tunti ja junalippu maksoi n. 10 puntaa per suunta. Brightonia sanotaan Englannin kesä-pääkaupungiksi sekä homo-pääkaupungiksi, ja nämä molemmat näkyivät aika selkeästi vierailullamme. :D

Yövyimme Brighton Hotelissa joka sijaitsi rantakadulla. Halusimme ehdottomasti majapaikkamme olevan rannan lähettyvillä ja lyhyiden kävelymatkojen päästä kaikesta. Hotelli oli kyllä ihan nappivalinta, saimme huoneen jossa oli kolme sänkyä ja huone maksoi yöltä 100 puntaa, jonka sitten jaoimme kolmeen pekkaan.

Lyhyen hotelli-tsekkauksen jälkeen lähdimme kävelemään rantakatua pitkin ja etsimään lounaspaikkaa.

Oli ihan uskomatonta, miten kauniin väristä tuo meren vesi oli Brightonissa, ihan turkoosia! Tosin olin odottanut että ranta olisi ollut hiekkainen, ei kivinen, mutta toisaalta tuolla kivirannalla oli helppo kävellä ja mukava makoillakin hetki.

Pienen Brightonin suurin nähtävyys on varmaankin tuo Brighton Pier, eli iso laituri, jonka päälle on tuotu pieniä huvipuistolaitteita, pelihalli ja ravintoloita. Tuolla meillä vierähtikin pari tuntia.

Ystäväni S ja minä olemme ihan hulluina kaikkiin tuollaisiin peleihin, joten saatiinkin tuonne kulumaan muutamia puntia. :D Kokeiltiin auto- ja moottoripyörä-pelejä, erilaisia rahapelejä ja niitä missä pitää yrittää saada pehmolelu sellaisilla pihdeillä sieltä laitteesta ulos.. Ei jestas siinä meni hermot, ne laitteet on ihan ohjelmoitu niin ettei paraskaan insinööri saa sitä pehmopupua ulos sieltä!!

Naurettiin niin paljon tuossa Horror Hotel-kauhujunassa. :D Se oli kuin parodia huonoimmasta kauhutalosta ikinä.

Lounaan ja pienen rannalla istuskelun jälkeen lähdetiin takaisin hotellille. Freesattiin itseämme vähän, vaihdettiin vaatteet ja googlattiin lähin sushiravintola. Sushi Garden sijaitsi 5 minuutin päässä, joten lähdettiin sitten sinne.

Sushi-paikka osoittautuikin tosi hyväksi ja maisteltiin kaikkia erilaisia susheja. Syömisen jälkeen käytiin kaupassa ostamassa vähän aloittelujuomia ja pieniä herkkuja hotelliin.

Taas pientä vaatteiden vaihtoa, laittautumista ja viiniä. Lähdettiin klo 23 aikaan kävelemään rantakatua pitkin ja löydettiin aika hauskan näköinen homoklubi jossa soitettiin tosi hyvää musaa. En oo kyllä ikinä ollut ihan tuollaisella homoklubilla, missä pojat olivat tyylillä korkkareissa ja 5 sentin tekoripsissä, ihan mahtavia tyyppejä ja viihdyttävää seuraa! :D
Jossain vaiheessa yötä viereinen baari yhdistettiin klubin kanssa, mikä oli sinänsä mielenkiintoinen valinta sillä tämä toinen kyseinen paikka ei ollut ihan samaa tyyliä tämän homoklubimme kanssa. Tällä homoklubilla soitettiin sellaista aika kevyttä dancea ja housea ja viereinen paikka oli enemmän r'n'b ja rap-tyylinen paikka. Porukka tällä rap-baarin puolella oli aika sellaista paikallista Geordie Shorea, tai oikeastaan niin että baarin r'n'b -puoli oli sellaista white trash-meininkiä ja rap-puolella oltiin kaverini kanssa ainoat vaaleaihoiset, ja voin sanoa että meitä katottu siellä hirveen hyvällä. Nojoo, viihdyttiin tällä r'n'b puolella kyllä hyvän musiikin puolesta.

Oltiin hotellillamme joskus neljän jälkeen ja painuimme pehkuihin. Huoneen luovutus oli klo 11 aamulla, ja kaverini heräsivät jo 9.30. No meikäläinen heräsi tietty vasta 10.15 aikaan, pesin hampaat, vaihdoin vaatteet, heitin kamat kassiin ja aurinkolasit silmille - siinä mun pävän laittautuminen. Olin valmis klo 10.45 ja muut tytöt vasta 11.15, joten otin vielä pienet torkut odotellessani. :D Luovutettiin huone ja lähdettiin kahvilaan aamupalalle ja sen jälkeen junalla kohti Lontoota.

Oli kyllä ehdottomasti paras tekemäni reissu Englannissa, meillä oli niiin hauskaa. Nämä ystäväni ovat lähimmät kaverini täällä Lontoossa, joten heidän kanssaan oli helppoa ja hauskaa viettää aikaa. Tajusin vasta silloin perjantaina että hei tänäänhän on juhannus-aatto, eli vähän erilaisempi jussi tänä vuonna. Eilen lauantaina sitten rentoiltiin Juuson kanssa ilta kotona, ja nyt lähdetään käymään Science Museumissa, johon ollaan haluttu mennä käymään jo syksystä asti.

Toivottavasti teillä oli ihana Juhannus, rentouttavaa sunnuntaita!<3

1. Olipa kiva postaus ja ihania kuvia <3

2. Tosi kivoja kuvia! :)

3. tosi ihana pitkä postaus =) oot tosi kaunis! minkämaalaisia nää sun kaverit on?

1. kiitän! <3 enkku ja toinen Georgiasta :)

4. Ootteko enää juuson kanssa yhdessä kun ette viettänyt juhannustakaan yhdessä??

1. Ollaan tietenkin :) Ei se että oon yhden yön muualla tarkoita että ollaan erottu senkin hönö.

5. Haha hauska kuulla, että joku muukin suurinpiirtein unohti juhannuksen, ite oon brysselissä ja kävi samanlaiten, erilainen juhannus siis täälläkin :Dd mukavaa, että sulla oli ihana matka ja tää oli ihanan hauska ja piristävä postaus! :)

1. Oi, oliko kiva reissu Brysselissä vai ootko vielä siellä? :) Kiitos kovasti, kiva kuulla että tykkäsit <3

2. Brysselissä en enää oo, mutta matka jatkuu edelleen, amsterdamissa meinaan :) ja kiitos kysymästä, nyt täytyy sanoa, että ihanin reissu pitkään aikaan! Bryssel, ja etenkin amsterdam on aivan ihania tsekkaamisen arvoisia paikkoja, jos et jo ole käynyt. Ja taitaa muuten lontoosta päästä junalla suoraan molempiin ja vieläpä aika halvalla :)

6. Ooo vitsi ihastelin näitä kuvia jo instagramistakin <3 näyttää ja kuulostaa niin hyvältä!!<33

1. Kiitos ihana Emppu!! ihana kun kommentoit, tulin hyvälle fiilikselle <33

7. Lovely<33

8. Oi että näyttää ihanalta! Mun Englanti-kuume vaan kasvaa näitä kuvia katellessa, pakko päästä kyllä vähintään Lontooseen syksyllä. :)

1. Jee, ehdottomasti lentoja vaan varailemaan! :)

9. Herran jumala,mitä kuvia! Ja toi vesi! Minkä väristä! ♥.♥ Oon kateellinen! :D

1. Voi kiitti paljon Jaana, ihana kun tykkäsit <3 ^^

10. Ompas kivan olonen paikka! :)

11. Upeita kuvia wau! <3 Ei edes näytä että oisitte Englannissa ollut haha, tottunu niin moniin sateisiin kuviin vaikka totta kai sää sielläkin on hyvä ja välillä niin paljo parempi ku Suomessa :D
    Mulla taas jäänyt täysin kommentoiminen vaikka kaiken luenki, koitan tsemppaa haha :)

-Miia

1. Jee ihana Miia, kiva kun kommentoit :) Joo tuli kyllä kieltämättä aika sellaiset ulkomaa-vibat! :)

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!