12.6.2015

Minä yläasteella ja lukiossa

Moikka! :) Apua, ekaa kertaa blogia kirjottaessani naurattaa ihan hirveästi julkaista tämä postaus :D Tässä postauksessa on siis liki 50 kuvaa nuoruudestani, ensiksi yläasteajoilta ja sitten lukioajoilta. Yritin valkata paljon sellaisia kuvia, mitkä olisivat mahdollisimman hauskoja ja myös sellaisia kuvia missä en poseeraa vaan kuvat on otettu myös ilman "varoitusta". Noniin, aloitetaas! :D

Yläasteajat

Yläasteella olin niin sellainen hälläväliä-tyyppi, ihan kaiken suhteen. Mua ei oikeasti silloin kiinnostanut yhtään mitä ihmiset ajatteli musta, mun vaatteista, mielipiteistä tai ulkonäöstä ylipäätään. Ainoa mistä välitin oli mun kaverit ja meidän viestinnänryhmä, jolla järkättiin kaikkia hauskoja näytelmiä ja esityksiä mistä kukaan muu ei ymmärtänyt yhtään mitään. Olin ihan ok oppilas yläasteella, keskiarvo pyöri siinä 8-8.5 välissä.

Yläasteajoilta jäi parhaiten mieleen yksi leirikoulu, ripari ja yökoulu, jossa siis yövyttiin koulussa yksi yö. Mä join ensimmäisen kerran silloin elämässäni kahvia (ja sillä kerralla aika paljonkin) koska haluttiin valvoa ja muistan vaan kuinka pihalla olin siellä :DD Opettajat kesti meitä johonkin klo 5 asti aamulla jolloin he sitten passittivat meidät hermostuneina kotiin.

Yläasteelta oli tosi haikea lähteä, muistan vaan kun itkettiin kavereiden kanssa koulun pihalla. Haettiin samaan lukioon mun kahden parhaan kaverin kanssa mutta päästiinkin kaikki eri kouluihin! :D Toisaalta jälkeenpäin ollaan mietitty että se oli vaan hyvä, koska voi olla että oltaisiin ajauduttu jotenkin lukiossa sitten erilleen. Nykyään ollaan edelleen tosi läheinen trio.

No mutta NYT, niitä kamalia kamaaaalia kuvia yläasteajoilta! :D 

Konfis-kuva 2006

Irc-galleriaan oli "muodikasta" ottaa tällänen mukamas itku kuva.. Ja sitten jotkut suomiräp-nyyhkybiisin lyricsit perään. Voi jestas



Siis tätä tyyliä tätä tyyliä... :D Huomaatteko mitä tarkoitin tällä "ei vois vähempää kiinnostaa"-jutulla?? :D


Taas kotibileissä edustamassa! :D Vaikka ilme onkin erikoinen niin noi oli oikeasti tosi hauskat bileet. Muistaakseni 2004 tai 2005 otettu kuva.

Eka värjäys ruskeisiin hiuksiin, muistaakseni 2005




Ahahha tää oli paras reissu. Lähdettiin 15-vuotiaina mun kaverin ja meidän isien kanssa Tukholman risteilylle. Koska ei voitu juoda alkoholia, vedettiin Teho-kännit ja juotiin niitä tölkkejä oikeesti varmaan 30. Me oltiin luvattu mennä nukkumaan klo 1 jolloin isät soittivat meille hyttiin, ja oltiin ihan että "joojoo, ollaan menossa just nukkuun.." Mutta oikeasti meininki oli aika villiä klo 5 asti yöllä ja seuraavana päivänä Tukholmassa oli sitten hyvä esittää pirteää isille. 


Lukioaika

Lukioaika oli aika villiä. En tykännyt hirveästi lukiostani ja keskityinkin ekat pari vuotta vähän muihin juttuihin kun kouluun. Harrastin silloin ahkerasti tanssia ja lukion alkuajoilta kivoja muistoja liittyi siihen. Tyhmimmät nuoruuden virheet tuli myös tehtyä siinä lukion ekoilla kahdella vuodella. Tykkäsin lukiossa englannista, psykasta, filosofiasta ja musiikista. Kuvaamataito oli inhokkini sillä siellä pakotettiin piirtämään ja maalaamaan ja kaikkea sellaista mistä en ole ikinä pitänyt. Psyka oli jotain niin mieletöntä, mulla oli mielenkiintoisia keskusteluita meidän opettajan kanssa ja hän näyttikin mun psykan ylioppilaskoetta seuraavien vuosien oppilaille koska kirjoitin siitä parhaat pisteet meidän koulussa. Tykkäsin myös filosofiasta koska opettaja haastoi aina kaikkien mielipiteitä ja aina kun sanoi jotain niin hän kysyi "miksi? miksi ajattelet noin?". Nämä psykologian ja filosofian kurssit voisin käydä uudestaan koska vain.

Olin lukiossa vähän aikaa myös sellainen poikatyttö. Ajoin viritetyllä skootterilla kouluun ja vaatteetkin oli vähän mitä sattui päälle löytämään. Ainiin tuo skootteri, mulla oli tarkat säännöt että kouluun ei saisi ajaa skodulla jos tiet alkoivat olemaan jo kohmeessa tai jäässä. No, silti ajoin ja mä kaaduin sillä skootterilla niin monta kertaa! Yksi kerta kaaduin liikenneympyrässä joskus lokakuussa ja housut repesi polven kohdalta ja polveen tuli haavat ja se turposi tennispallon kokoiseksi. Kun pääsin kotiin, vein skootterin nopeasti takapihalle piiloon ja vaihdoin verkkarit päälle peittääkseni pikku onnettomuuden. Mä muistan niin monia kertoja kun oon koulun jälkeen piilottanut skootterin johonkin ja mennyt paikkailemaan haavereita. Ja silti sillä oli pakko ajaa haha! Muistan kun isä alkoi pistämään skootteria myyntiin lukion loppupuolella ja se katsoi sitä pitkästä aikaa kunnolla. Toinen peili puuttui, takavalo oli rikki, hirveät naarmut sivuilla. No selväähän se oli, ettei sitä skootteria saatu sitten myytyä..

Lukiosta parhaat muistot liittyivät varmaan noihin yllä mainittuihin psykan ja filosofian tunteihin, penkkareihin ja vanhojen jatkoille. Luulen kuitenkin, että ne parhaat muistot tehtiin kyllä koulun ulkopuolella. Alettiin Juuson kanssa seurustelemaan kun olin abi, ja noista ajoista varmaan se abi-vuosi on ollut mieleenpainuvin kaikkien asioiden suhteen. <3 Noniin, nyt niitä kuvia!

Tallinnan risteilyllä

Mökillä 






Mökillä

Katinkullassa Sotkamossa

Ihme yö-sekoilut Tuomiokirkon portailla.



Mä muistan kuinka niin monet ihailivat mun tuolloista tukkaa :D Se oli siis aika klassinen pissiskampaus siihen aikaan. Hiukset puoliksi vedettynä naaman edestä, päältä kellertävän vaalea ja alta musta. Nyt näin vuosien jälkeen katsoo että voi kunpa olisin ollut vähän luonnollisempi.. :D Mutta se oli sitä aikaa, ja tärkeintä että itse koki itsensä silloin nätiksi. 











Onnellinen päivä! Olin tyytyväinen todistukseeni, sain 2 stipendiä ja juhlat sekä jatkot menivät loistavasti. Sain myös jakaa tämän spesiaalin päivän perheeni, sukulaisteni ja Juuson kanssa, enkä varmana unohda tätä päivää ikinä. 


Siltä näyttivät yleisesti 6 vuotta mun nuoruudesta. <3

Tuli muuten mieleen näitä kuvia katsoessa pari asiaa. Monet sanovat, että nuorena on hirveän epävarma itsestään eikä ole ikinä tyytyväinen ulkonäköönsä. Mulla tää on mennyt ihan toisin päin. Teininä olin tosi varma itsestäni, en välittänyt p:n vertaa mitä ihmiset musta ajattelivat ja pidin itseäni tosi upeana ja hurmaavana ilmestyksenä. :D On mulla nytkin päiviä kun pidän itseäni kauniina mutta olin ehdottomasti itsevarmempi ja tyytyväisempi itseeni tuolloin nuorempana. 
Toinen juttu mitä tuli mieleeni, on sanonta että "nainen on kauneimmillaan 17-kesäisenä". Noh, tätä en voi ainakaan itseni kohdalla allekirjoittaa.. :DD Koen nimittäin olevani esimerkiksi nyt kauniimpi kuin tuolloin 6 vuotta sitten. 

Onko kellään muulla tälläisiä fiiliksiä omista nuoruusajoistaan? Ja mitä tykkäsitte postauksesta? :D

31 kommenttia:

  1. omg ihan sairaan hyvä :DD tämmösiä lisää!

    VastaaPoista
  2. Haha ihana postaus :D Voisit tehä sellaisen missä vertailisit sun tyylejä eri vuosilta, esim jotain juhlatyyliä vuosilta 2010,2011,2012,2013 -->.. ja ihan perus tyylejäkin :) miltä tää kuulostais?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jeee :) Hei hyvä idis! Toteutettavissa on :) <3

      Poista
  3. Sä oot ollut niin söpö yläasteella! :D jotenkin ihanan oma itsesi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Ulla, kiva kuulla <3

      Poista
  4. Vitsi sun kroppa on muuttunu ihan täysin kyllä noista ajoista :D Ihan ku olis koko ruumiinrakenne muuttunu aikuistuessa, vaikka tietysti vaatteetkin ehkä vähän hämää noissa kuvissa ja sekin näyttää hassulta kun oot nykyisin niin rintava ja noissa kuvissa vielä tosi paljon pienempi rintanen: D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sitä muutost yleensä kutsutaan aikuistumiseksi :D tais jäädä sult pari terveystiedon tuntia välistä :P

      Poista
    2. Vitsi mitä neropatteja täällä kun tossahan just lukee että AIKUISTUESSA muuttanut ihan erinäköiseksi

      Poista
    3. Varsinainen Neropatti on ano joka ihmettelee sitä et ihmisen ruumiinrakenne muuttuu aikuistuessa :D

      Poista
    4. Haha jep. Hullua ajatella että näistä vanhimmat kuvat on otettu KYMMENEN vuotta sitten. Mulla tuli muodot vielä suhteellisen nopeesti siinä n. 19-20 vuotiaana, ennen sitä kehitys oli aika paljon hitaampaa. :D

      Poista
  5. Ihan mahtava postaus :)

    VastaaPoista
  6. Siis en kestä tätä :DDD Ihan huippu postaus! ♥ Musta tuntu tätä lukiessa, että oisin nauranu sun kans näille muistoille :D Siis tiedät varmaan mitä meinaan, en sulle, vaan ylipäätään kaikelle sille mitä sitä nuorempana on/on kuvitellut olevansa! Teinit on kyllä ihan parhaita, ei jestas! Löysin sitäpaitsi nuoresta itsestäsi paljon samaa, mitä mussa itsessäni on ollut silloin! Ja mulla tuli ihan sellanen fiilis, että me kaks voitais olla aikamoista kaaosta yhdessä, aivan oikeasti, oot varustautunut elämään tolla samalla mentaliteetilla mitä mulla on, "ei riemulla rajaa kun on päästänsä vajaa" :'D Kertoohan jo sekin, että kaks Vilmaa liikkeellä niin ei siitä paljoa muuta vois tullakkaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä mä oon sun blogia lukenut niin kuules voin sanoa että oltais oltu kunnon kaaos-kaksikko :'D Just toi, että luulee itestään kyllä niin liikoja, voivoi. Kiva kun tykkäsit tästä postauksesta <3 Ja jep, Vilmat on ylipäätään luonteeltaan aika hullua sorttia. :D

      Poista
  7. Omg ihan paras! :'DD <3

    VastaaPoista
  8. Paras tälläinen vanhojen kuvien esittelypostaus ikinä!! Oot niin hyvä bloggaaja kun toteutat tälläsiä tykättyjä postauksia ja kun vielä osaat kirjoittaa niin hyvin! Susta saa paljon enemmän irti kun monista muista bloggaajista ja se on ainakin mulle tärkeetä blogeissa mitä luen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äww mulle tuli niin ihana fiilis tästä kommentista.. :') kiitos kovasti ja kiva kun tykkäät!! <3

      Poista
  9. hahaha ei vitsi just pari päivää sit mietin et mikä ihme se muotivillitys oli ku piti laittaa vyö paidan päälle mut silti tos lantiol. Mul oli viel aina jotkut verkkarit jalassa ja pitkä toppi sit tommoen vyö =D Sit sen piti olla aina viel tosi paksu ja bligblig x)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apuaaaa Henna toi miten kuvasit tota tyyliä :'DD Ylipäätään toi "yhteensopivuus", esim just blingbling vyö ja verkkarit, tai hieno juhlamekko ja tennarit etc. :D

      Poista
  10. Haha oon lukenut sun blogia varmaan 1,5 vuotta ja tajusin vasta nyt että me oltiin samalla yläasteella :D! Hauska sattuma, sun blogisi on vielä mun lemppari :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitäää mahtavuutta! Huomasit varmaan noista ruokala-kuvista tms :D Oltiinko samaan aikaan, minkä ikänen oot?? :)

      Poista
    2. Joo juurikin noista kuvista huomasin ja katoin hetken et häh xD ja oon siis sua 2 vuotta nuorempi, et kerettiin olla vaan vuosi siellä samaan aikaan :)

      Poista
  11. Hahaa mulla oli kans vuosia sitten päältä blondit alta mustat hiukset! Kaikki ihaili mun hiuksia kun menin ekana päivänä kouluun mun uusilla hiuksilla:D noh sit kyllästyin siihen mustaan ja tehtiin parin kaverin kanssa mulle 2 värinpoistoo putkeen siihen mustaan osaan...kaverin kylppärissä sen vanhemmilta salassa?! Hahah:D lopputulos sinapinvärinen, purkkakasaa muistuttava hiusten alaosa...EI NÄIN!:D noh onneks nuoruuden virheistä opittu:) oot kyllä huimasti kaunistunu vuosien myötä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua, juuri nää nuoruuden hiuskokeilut. Ja tukka tykkäs! Äidiltä piilossa, tottakai ;D
      Voi kiitti, nätisti sanottu <3

      Poista
  12. olipa ihan super hauska postaus, tällasia vaan enemmän!!

    VastaaPoista
  13. Hihih, tää oli tosi kiva postaus! :)<3 Näitä lisää! :) Tai vastaavia :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos,kiva kun tykkäsit!<3

      Poista
  14. Hahaha eikä vilma!!! Tää oli ihan paras, voi jestas sentään :D Ihana!!!! <3<3<3 mulla oli hei sama tuo otsatukkamustablondi- hiusvillitys :D

    VastaaPoista

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...