29.9.2015

Syksyn suomalainen tv-tarjonta

Tänä syksynä oon ensimmäistä kertaa varmaan neljään vuoteen päässyt ihmettelemään Suomen tv-tarjontaa. Kesäisin kun oon ollut Suomessa niin ei oikein oo tullut mitään, ja nyt onkin alkanut paljon uusia suomalaisia sarjoja joita oon hieman seuraillut. Halusin vähän kirjoitella omia mielipiteitäni sekä kysellä teidän mielipiteitä näistä uutuus-sarjoista!

kuvat ruutu.fi ja mtv.fi

- Pakko aloittaa näistä kaikista eniten ihmetystä ja myötähäpeää herättävästä. Hottikset. Sanokaa jooko, että tää on vaan läppää, provoa tai jotain painajaista?! Mä jotenkin luulin nähdessäni näiden mainoksia, että tää on joku näytelty sarja tai komedia. Rehellisesti sanottuna mua ei kiinnosta miten monta kymmentä kauneusoperaatiota kaksikymppiselle mimmille on tehty tai jonkun porvoolaisen tyhjäpään itsekehu tai paidattomana pullistelu. Mutta se mikä mua rassaa, on se että valitettavasti tätä sarjaa katsoo nuoret tytöt ja pojat. (Hottikset tulee klo 8 illalla ja sen katsomiseen ei ole ikärajoitteita, eli sarja on "Sallittu" = S). Me kaikki varmaan tiedetään millaiset ulkonäköpaineet nuorilla on jo muutenkin. Tekeekö teidän mielestä hyvää nuorille tytöille kuulla, kuinka joku mies arvostelee telkkarissa täysin normaalipainoista, jopa hoikkaa, treffikumppaniaan "pikkuisen pyöreäksi" ja sanoo kuinka "perseestä voisi ottaa kerroksen läskiä pois niin hyvä tulee"? Entä nuoren pojan kuulla kuinka nätti tyttö painottaa moneen otteeseen kuinka lyhyet miehet ovat pelottavia ja ällöttäviä. Katsoin kaksi jaksoa ja siihen se jäikin. Arvosana 1/5.

- Voitolla yöhön. Maikkarin uusi jättisatsaus alkoi juuri, kuinka moni katsoi ensimmäisen jakson? Pientä sekoiluahan oli ilmassa ja olin kyllä yllättynyt juontaja-näyttelijä-konkarin Mikko Leppilammen mokailuista, mutta hei kuka meistä ei välillä unohtaisi sanojaan. Luonnollisesti suora lähetys tuo varmasti omat sfäärit nohin tilanteisiin. Idea tässä sarjassa on jokatapauksessa tosi hauska, ja mun mielestä ehdottomasti juuri sunnuntai-illoille tarvitaan kivoja viihdeohjelmia. Oonko mä muuten ainut, jonka mielestä Viivi Pumpanen näyttää vähän siltä kivikautisen Nanny-sarjan Nannyltä? :DD Petri Nygård on ainakin melko yllättävä ja hauska lisä tähän showhun. No mutta joo, aion kyllä katsoa tulevaisuudessakin :) Arvosana 3/5.

kuvat katsomo.fi ja mtv.fi

- Posse! Mä katsoin muistaakseni ruutu.fista tai katsomosta tätä aika monta jaksoa viime vuonna ja tää huumori iskee kyllä muhun ihan täysillä! Ehdottomat lempparit Possesta on Suihkuralli- ja Sätkynukke-sketsit. Nauroin oikeesti silmät päästäni viime kauden Aku Hirviniemelle, joka laitettiin sätkynukeksi Stadiumiin ja sinne huutamaan "ettekö te tiiä kuka mä oon!? Vaadin palvelua!" :DD Mä en ehtinyt vielä näkemään tota avausjaksoa mutta pakko katsastaa sekin pian ja seurata taas tätä kautta. Kun Duudsonit ja Aku Hirviniemi ovat messissä, niin naurut on taattu! Arvosana (edelliselle kaudelle) 4/5.

- Ensitreffit alttarilla. Mä muistan kun joka puolella kehuttiin tätä sarjaa viime vuonna, mutta ulkomailla ollessani en tietenkään päässyt sarjaan tutustumaan. Mulle tuli tietty tosta nimestä automaattisesti mieleen joku bimbo-deittailusarja missä viedään hommat ihan kirkkoon saakka. Jo tämän kauden ensimmäisessä jaksossa mun ensiolettamat todettiin vääräksi ja uppouduin sarjaan täysin. Onpa kivaa ja virkistävää, että meillä on suosittu suomalainen sarja, mikä painottuu niin täysin psykologiaan. Olihan se jotenkin ihan hullua, että nää toisilleen tuntemattomat tyypit painelee avioon heti ensitapaamisellaan, mutta jotenkin sarja on todella koskettava ja käsittelee hienosti parisuhteita. Saa nähdä miten pareille käy, mitkä on teidän veikkaukset? Arvosana 3/5.


- Suomen täydelliset venäläisnaiset aka Väykkärit. :D Ensimmäinen fiilis oli, että miksi? Siis mikä tämänkin sarjan se lopullinen idea on? Parantaa suomalaisten kuvaa venäläisistä vai luoda uusia turhia julkkiksia? Mä katsoin Väykkäreitä sen pari jaksoa, mutta kyllästyin. Samaa taisi ajatella muutkin, nimittäin Iltalehti uutisoikin että sarjan katsojatilastot romahtivat ensimmäisen kahden jakson jälkeen. Mulla kiinnostuksen lopahtaminen johtui siitä, että odotin mainoksien ja trailereiden perusteella vahvojen ja itsenäisten naisten onnistumistarinoita sekä ajatuksia Suomesta, mutta sitten sarja alkoikin muistuttaa Gossip Girlia ja saatiin kuunnella teinityttömäistä kitinää. Sitä en kuitenkaan kiellä, etteikö osa naisista olisi menestyneitä ja itsenäisiä. Arvosana 2/5. 

- Martina ja hengenpelastajat. Ei tainnut viime kaudella ihan huonosti mennä, kun Martina poksautti ulos kakkos-kauden! :D Mun mielestä tässä sarjassa on moniakin viihdyttäviä piirteitä. Ensinnäkin se, että sarja näytetään Jimillä, joka yrittää muuten olla niiiin miesten kanavaa, että ei muusta tietoakaan. Toisaalta kun sarjan sisältöä seuraa niin ei ehkä olekaan niin ihme jos suurin osa sarjan seuraajista on miehiä. Sarjan kuvaajilla on ollut zoomi ja hidaste-efektit ahkerasti käytössä, kun kaikkien kilpailijoiden naiselliset paikat on täytyneet saada ikuistettua. 
Eniten mua kuitenkin naurettaa juurikin Martina tässä showssa! Ihan jatkuvaa läksyttämistä ja motkottamista samoista aiheista joillekin vuoden 2007 bimbo-tähtitytöille. Repeän joka kerta nauruun kun Martina ihmettelee ääneen "musta tuntuu, että tää tyttö... ei ehkä oikeasti edes haluakaan tulla hengenpelastajaksi?!" :DD Siis no shit, eikö ihan oikeasti dj-ex-playboymalli Suvi Pitkänen haluakaan hyppiä Hietsun rannalla ensi kesänä hengenpelastajana?? :// Ja hei mitä noi Hunksit tuolla tekee?? Väkisinkin yritetään tehdä sarjasta seksuaalisempaa.
Okei, ne jotka ette oo kattoneet sarjaa niin voin kertoa että se on: 80% peppuja ja tissejä, 10% hidastettuna rannalla juoksentelua, 5% Martinan motkotusta, 4% Hunksien jutuille hihittelyä ja 1% oikeiden hengenpelastustaitojen opettelua. Arvosana 2/5. 

- Katasrofian anatomia. Aivan järjettömän mielenkiintoinen sarja, en voi muuta sanoa. Todella koskettavaa ja kiinnostavaa oppia lisää näistä surullisista tapahtumista niin asiantuntijoilta kuin asianomaisiltakin. Suosittelen!! :) Arvosana 4,5/5.

kuva liv.fi

- Paratiisihotellihan ei ole ihan vielä alkanut mutta vaikuttaa mainoksien perusteella vähän kauniimmissa maisemissa tapahtuvalta Big Brotherilta. "Sinkkujen suhdepeli" joka tarkoittaa siis taistelua vuodepaikoista. Kaikki voi omien päiden sisällä miettiä mitä tämä mahtaa sitten tarkoittaa.. :D Mä olen kuitenkin sen verran mainoksien uhri, että pakkohan se ensimmäinen jakso on tarkastaa. Kuka muu on messissä? (lue: kuka muu kehtaa myöntää?)

- Toisenlaiset äidit on mun mielestä tosi suloinen sarja. Vaikka en voikaan samaistua näiden naisten elämään, on mun mielestä niin hienoa että tälläisiä ohjelmia tehdään. Pieni vilkaisu vauva.fille tai kaksplussaan kertoo jo tarvittavan: naisia ja etenkin äitejä arvostellaan todella julmasti netissä. Mun mielestä tää ohjelma kertoo hienosti sen, että vaikka tulisi mistä lähtökohdista, niin se ei tarkoita etteikö hänestä voisi tulla loistava äiti. Oon katsonut tätä nyt kaksi jaksoa, joista toinen kertoi kahden naisen kaksosten saamisesta, mikä olikin tosi ihana ja valaiseva jakso. Vilkaiskaa tekin vaikka vauva-jutut eivät välttämättä teitä(kään) niin hirveästi kiinnostaisikaan :) Arvosana 4/5.

Tähän postaukseen olisi varmasti saanut montakin muuta suomalaista tv-sarjaa, mutta nämä tulivat nyt itselleni mieleen. Löytyikö jotain teidän lemppparia tai inhokkia? Entä minkä sarjan olisitte vielä lisänneet listaan? :)

7 kommenttia:

  1. Mua suututtaa kans toi Hottikset :s kyllä pitäis nuoria miettiä enemmän. Mulla on 9v pikkusisko ja 12v pikkuveli ja molempien koulussa puhutaan jatkuvasti hottiksista!! Inhottaa ihan tuollaisten ihmisten ihailu :s

    VastaaPoista
  2. Haha nauroin tälle postaukselle, niin hauska :'D mun on kans pakko alkaa kattoa tota Paratiisi hotellia! :'DD

    VastaaPoista
  3. nyt puhut asiaa!:D:D niin hyviä kommentteja :D

    VastaaPoista
  4. Tosi jees postaus! En ymmärrä hottiksia, en nyt ala ulkonäköä arvostelemaan tässä, mutta on sitä kyllä parempaakin nähty :-D Eniten ärsyttää se danin "saan kyllä kenet vaan" ....................no words. En sitten tiedä missä se vika on, kun on itseluottamukset ja kaikki noin korkeella :-D muistan ku katoin bb:tä sillon joskus ku tommi oli siinä ja sillon mietin että vaikuttaa mukavalta tyypiltä, nykysin mun silmissä sen miehen pisteet on pyöreä 0. En kyllä mielelläni näkis ketään noita kadulla :) ihan jäätävää, jos nykysin jo 8v tytöt meikkaa, ni mitäs sitten ku tota sarjaa kattoo tarpeeks monta kertaa..

    VastaaPoista
  5. Sairaan hauska postaus ;D Martina ja hengenpelastajat on niiin läppä! ;D nauroin niin paljon tolle sun arvostelulle. Se martina on tosiaan niin naurettavan vakavissaan siitä. Kuitenki jos joskus jotain käy jollekin ihmisille esim rannalla nii nehän juoksee varmaa vaan karkuun ettei vaan tarvii koskee kehenkää randomii ellei kyseessä oo joku hunksi ;D

    VastaaPoista
  6. Hahahahah ei piru tää oli hyvä!! Suurin osa sarjoista oli kyllä sellaisia, etten oo koskaan nähny jaksoakaan saati kuullukaan :D Possea oon pari kertaa ja se on kyllä hyvä. Aku Hirviniemen huumori uppoaa kyllä muhun ihan täysin vaikka moni vaikuttaakin olevan jotenkin ärtynyt siihen :DD Määki nauran monesti veet silmissä niille jutuille, mutta en vaan osaa kattoa näköjään mitään sarjoja, jotka ei oo netflixissä... Kiitos siis tästä muistutuksesta! Possen lisäksi oon nähny muutaman sekalaisen pätkän hengenpelastajista tyyliin jostain huoltoaseman telkkarista ja tuo kuvaus Martinan vakavasta suhtautumisesta oli kyllä niiiiin hyvä :DDD Hottiksista on toki tullu fb:n kautta kuultua vaikka ja mitä, mutta pätkääkään en oo nähny.. Tuskin tarvii ees kertoa omaa mielipidettä vastaavanlaisista sarjoista..

    VastaaPoista
  7. Ahhahahah mä nauraa räkätin ihan ääneeen :D voi hyväpäivä :DD

    VastaaPoista

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!

Tietoa, vinkkejä ja useiten kysyttyjä kysymyksiä liittyen Tallinnaan ja Lontooseen löydät koottuna bannerin alapuolelta About Tallinn- ja About London -kohdista.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...