4.7.2016

5 facts about me

Postauksen kuvat ovat häistä Virosta, jossa olimme viime viikonloppuna! :)


1. Uskon horoskooppeihin. Tämä johtuu siitä, että olen itse marraskuussa syntyneenä täysin sellainen, miten skorpionit yleensä kuvataan. Tässä eräs esimerkki: "Skorpioni on ehdottomasti lähempänä kyynikkoa kuin idealistia. Vaikka tunteiden ilmaiseminen on skorpionille hyvinkin vaikeaa, hän on erittäin voimakastahtoinen, ylpeä ja rohkea rämäpää, joka tekee juuri niin kuin itse haluaa – ja saa yleensä myös muut ihmiset ympärillään noudattamaan tahtoaan. Skorpionit ovat tarmokkaita, spontaaneita, hyökkääviä ja tunteiden osoittamisessa varsin varauksettomia – oli tuo tunne sitten rakkautta tai inhoa." (linkki) Vaikka välillä skorpionit kuvataankin koviksi ja röyhkeiksi, niin silti koen edustavani moniakin skorppareiden piirteitä - niin hyvässä kuin pahassa. Uskotteko te omiin horoskooppeihinne?


2. Rakastan tehdä taulukoita ja listoja. En esimerkiksi  oikeastaan ikinä pakkaa ilman pakkauslistaa. Erilaisten taulukoiden tekeminen Exceliin on ihan mun lempipuuhaa, esimerkiksi budjetointi ja säästämisen suunnittelu. Omassa työssäni saan silloin tällöin tehdä Exceleitä, ja muiden kirotessa niitä mä oon ihan innoissani. :D 


3. Edellisestä tulikin mieleeni, suunnittelen melko tarkasti rahankäyttöäni. Säästän kuukausittain palkastani tietyn osan omistusasuntoa, matkailua ja äkillisiä tarpeita varten. Mua helposti ahdistaa laittaa yhtäkkiä iso summa johonkin, esimerkiksi vaikka matkaan, ja mulle tulee muutamaksi päiväksi siitä morkkis. Tähän morkkikseen auttaa kuitenkin läheiset, jotka aina kannustavat matkusteluun eivätkä tuomitse valintojani. Omasta pussistanihan nämä jutut aina menee.


4. Olemme lähdössä tuossa kolmen viikon päästä Juuson kanssa Roomaan! <3 Olemme molemmat olleet siellä joskus teineinä, eli suurinpiirtein jotkut asiat ovat vielä muistissa. Saatiin super edullinen diili ja Rooma on kyllä täydellinen pidennetyn viikonloppureissun kohteeksi :) Joten hoi te Roomassa käyneet: onko teillä jotain vinkkejä mitä haluaisitte antaa?


5. Olen aika herkkä valittamaan ja reklamoimaan ostamistani palveluista ja tuotteista. En tee sitä missään nimessä ilkeilläkseni, vaan itse koen, että esimerkiksi yritys ei voi ikinä tietää miten voisi toimintaansa parantaa jos siitä ei sano. Mun mielestä me suomalaiset ollaan vähän liian ujoja sanomaan omia mielipiteitämme suoraan, vaan helposti sitä mennään sitten jonnekin keskustelupalstalle anonyymisti mesoamaan. Ehdottomasti paras tapa reklamoida esimerkiksi jonkun ravintolan ruuista ja kampaamon palveluista on suoraan yritykselle itselleen.
Tähän vielä lisäyksenä: olen kuitenkin myös todella herkkä antamaan kehuja ja hyvää palautetta, varsinkin suoraan esimerkiksi myyjälle tai tarjoilijalle.


Nyt pitää siirtyä pakkailemaan, meillä lähtee nimittäin huomenna aamulla lento Lontooseen! :)
Oikein mukavaa viikkoa kaikille! <3

14 kommenttia:

  1. Samanlaisia faktoja löytyy minustakin:) Paitsi tuo Rooma juttu ;)

    VastaaPoista
  2. Anonyymi5/7/16 19:37

    Mäkin olen skorpioni ja allekirjoitan luonnekuvauksen kyllä täysin! :D hankaliahan me ollaan mutta palkitsevia ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha totta, haluan ainakin ajatella myös noin ;D

      Poista
    2. Ja mie kans skorpioni, ja allekirjoitan luonnekuvaukset skorppareist melkeen joka kerta, kun ne osuu 99% aina nappiin.

      Nii ja se sama vanha Anna täs. En vaa pääse kirjautumaan entiselle bloggerin tilille. Et täällä yhä ollaa siis:)

      Poista
  3. Anonyymi6/7/16 00:16

    Hauskaa (ja lohduttavaa) lukea, että joku muukin on neuroottinen listojen tekijä :D siis ei millään pahalla, muidenhan mielestä tuo sitä neuroottista puuhaa on. :D mä teen muistilistoja ihan kaikesta, se auttaa mua muistamaan ja rentoutumaan niin että muistan varmasti kaiken :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on toi ihan sama, että se rentouttaa mua ja sen takia niitä teenkin :D Varmistaa itselleen että muistaa kaiken.

      Poista
  4. Anonyymi6/7/16 00:23

    Mikä olikaan se sun kehuma pullapaikka missä kävit aina Lontoossa asuessasi? (:

    VastaaPoista
  5. Anonyymi6/7/16 11:00

    Ei vitsit siis mä kans oon ihan samanlainen, kun mun horoskooppi sanoo, että oon, kaksonen siis! Joskus tuntuu ihan liianki hullulta miten täydellinen kuvaus se vaan on musta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha vähän hauskaa :D En tajuu miten ne sattuu osuukkin niin kohdilleen.

      Poista
  6. Anonyymi6/7/16 11:00

    Ei vitsit siis mä kans oon ihan samanlainen, kun mun horoskooppi sanoo, että oon, kaksonen siis! Joskus tuntuu ihan liianki hullulta miten täydellinen kuvaus se vaan on musta :D

    VastaaPoista
  7. Anonyymi6/7/16 12:03

    Roomassa ehdottomia nähtävyyksiä on kyllä Vatikaani ja Colosseum! Ihanaa että menette sinne, ehdottomasti yksi mun lempparikaupungeista koko maailmassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vatikaaniin varattiin jo liput, Colosseumia vielä mietitään :) oii, se on kyllä upea kaupunki, ei voi muuta sanoa! :)

      Poista

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...