3.8.2016

Yksi rikas mies, kiitos.


Muutkin teistä saattoivat törmätä viime viikolla Hesarin nettisivuilla mielenkiintoiseen kolumniin, jonka otsikko kuuluu näin "Naiset haluavat hyvätuloisen miehen - eikä siinä ole mitään vikaa". Kolumnisti kirjoittaa, että vaikkeivät sitä myöntäisikään, naiset kyllä etsivät hyvätuloista miestä. Siinä ei ole mitään väärää, mutta kolumnisti toivoisi, että rehellisyyden nimissä tämän voisivat naiset edes myöntää.

Todella kiinnostava aihe, eikö? Koska tämä kolumnisti, niin kuin en minäkään, voi puhua naisten puolesta - kysynkin teiltä, tahdotteko te hyvätuloisen miehen?

 
Voin vastata omalta kohdaltani. Olen ehkä hieman huono esimerkki tähän, sillä olen viimeiset 7 vuotta ollut parisuhteessa enkä etsi miestä. Aloitimme seurustelun Juuson kanssa kun olimme vasta teinejä, ja silloin kummankaan rahatilanne ei ollut edes alitajunteisesti mielessä. Koko seurustelumme ajan, meillä on ollut sama tulotaso. Samat opintotuet ja melkein samat palkat kesätyöpaikoissa. Jopa nyt, kun olemme valmistuneet, tienaamme eri työpaikoissa kuukausittain noin satasen brutto-heitolla saman verran. Musta on ihan mahtavaa, että tulotasomme ovat olleet ja ovat nytkin näin samanlaiset. On niin helppo suunnitella elämistä, matkoja ja säästämistä kun molemmat ovat samalla viivalla.

Nyt joku teistä saattaa ajatella, että ollaanpas Vilma nyt rehellisiä. Jos etsisit nyt miestä itsellesi, haluaisitko hyvätuloisen miehen? Vastaus on, että haluaisin, että hän saisi suhteellisen samantasoista palkkaa kuin minä. Voin tähän väliin kertoa, että mun palkka ei ole mitenkään mahdoton saavuttaa. Entä haluaisinko miehen, joka tienaisi monta kertaa enemmän kuin minä? Mulle on rehellisesti sanottuna ihan sama. Tärkeämpää on kuitenkin se, että miehellä on inhimilliset työajat (mitkä eivät usein toteudu paljon tienaavilla) eikä palkkataso ole hurahtanut hänen päähänsä. Jos nämä asiat ovat kunnossa, niin hei mahtava juttu hänelle!

Varmasti tulee olemaan aikoja, kun jompikumpi meistä suhteessamme tienaa enemmän tai vähemmän kuin toinen. Haluan kuitenkin aina pitää huolen siitä, että molemmilla meistä on tarpeeksi vapaa-aikaa eikä stressi käy liian suureksi. Otan aina mieluummin hyväntuulisen normaalituloisen kumppanin, jolla on mulle ja ystävilleen aikaa, kuin kärttyisen ja stressaantuneen tyypin, joka tulee kotiin vain nukkumaan.


Toki myönnän, että toivon kumppanini olevan tulevaisuudessakin "hyvätuloinen". Tämä lainausmerkeissä, sillä tämähän tarkoittaa monille eri asioita. Mulle tämä tarkoittaa sitä, että voitaisiin matkustella vuosittain, voitaisiin jossain vaiheessa ostaa oma kämppä ja jos joskus hankittaisiin perhe, olisi niitä säästöjä pahan päivän varalle.

Elättäjää en kuitenkaan tahdo. Mulle on ehdottoman tärkeää ostaa omat asiat omalla rahallani. Mulle voi ostaa vaikka huivin synttärilahjaksi, mutta mä ostan tarvitsemani asiat itse. Mä en myöskään ymmärrä niitä miehiä, jotka ottavat itselleen elätettävän. Olen itse sen verran romantikko, että suhteessa ollaan rakkauden takia, ei hyödyn. Toki, mistäs minä tiedän vaikka tämä järkiratkaisuna alkanut suhde muuttuisi rakkaudeksi ajan kuluessa.

Mitä mieltä te olette? Tahdotteko te hyvin tienaavan kumppanin? Miksi haluatte, miksi ette?
Onko siinä mitään väärää, jos haluaa rikkaan miehen?

25 kommenttia:

  1. Anonyymi3/8/16 11:00

    Tosi hyvä teksti :) mä haluan että mies on hyvätuloinen, mutta tärkeintä on ettei ole tuhlaileva :) itse oon tosi säästeliäs ja mua kauhistuttaisi katsoa vierestä jos toinen elisi ylivarojensa. Hienoin tilannehan olisi että voisi elää mukavaa elämää eikä tarvitsisi stressata aina laskujen maksamista. Oma palkkani yksikseen tulee tuskin siihen ikinä riittämään, mutta hyvätuloisen kumppanin kanssa varmasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! :) Mulla on ihan sama homma!! Oon itse myös säästeliäs ja se olisi kauheeta stressata toisen tuhlailusta :D

      Poista
  2. Anonyymi3/8/16 11:20

    Oma mieheni on erittäin hyvin tienaava, ja mua hieman vanhempi. :) En häpeile sitä, ja vaikka se ei ollu tärkein juttu miksi hänen kanssaan seurustelen, on se kuitenkin tärkeä. Ihanaa kun toinen hemmottelee, vie lomille ja illallisille. Ja rakastamme toisiamme ihan oikeasti :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kun kommentoit! :) hienoa että teillä on rakastava suhde ja nautitte toistenne seurasta :)

      Poista
  3. Anonyymi3/8/16 11:31

    Aitoa rakkautta ei ole enää olemassa. Parempi valita kumppani jonka kanssa voi elää hyvän elämän ja toteuttaa muita haaveitaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tossa oot väärässä! Mun parisuhde on elävä esimerkki aidosta rakkaudesta :)

      Poista
  4. Anonyymi3/8/16 11:36

    moikkaa hyvä postaus:)<3 mun poikaystävän kanssa ollaan oltu yhessä 3 vuotta. se opiskelee sellast alaa et ei luultavasti tuu tienaa ikinä hirveesti. oon kyl miettiny tulevaisuutta ja mitä haluun siltä. vaikka rakastankin mun poikaystävää, niin se ei oo sellanen tyyppi jonka kans voin toteuttaa tiettyi haaveit mitä mul on. haluun omistaa ison talon, matkustella paljon ja vaikka oman mökin. jos mulla ois kumppani tulevaisuudessa joka tienais saman verran tai vähän enemmän ku mä, niin tää kaikki ois mahollista. tän hetkisen poikaystävän tulevilla tuloilla ei valitettavasti voi hirveen mukavaa elämää yhessä viettää :/
    harmittaa kun tiiän et jossain vaiheessa tää pitää pistää poikki mut nyt en halua, kun kaikki menee viel hyvin. en haluu olla sydämmetön mut jotkut asiat pitää vaan miettii järkevästi. hyvää loppukesää sulle vilma!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anonyymi4/8/16 19:38

      Pakko kommentoida. Miten sä voit edes ajatella noin? Saatika pukea sen sanoiksi? Jos oikeasti rakastat, olet sen ihmisen kanssa niin hyvien kuin huonojenkin puolien takia. Kuulostaa kauheelta lukea sun tekstiä, miten hukkaat poikaystäväsi elämää olemalla hänen kanssaan, koska tiedät että tulevaisuudessa pistät jokatapauksessa poikki? Katsohan peiliin ja mieti vähän. Kerro hänelle rehellisesti ajatuksistasi tai näytä tämä viesti, niin ehkä hän ymmärtää jättää sinut ennenkuin sinä itsekkyydessäsi pääset sen tekemään.

      Poista
    2. Hei Anonyymi 3/8 ja kiitos kommentistasi <3 Onpa harmillinen tilanne sulla. Onko teidän suhteessa kaikki muut asiat kunnossa? Ikävää, jos tulevaisuuden tuloerot on ainoa syy miksi ero joskus koittaisi. Mielestäni näistä huolistasi kannattaa ehdottomasti puhua poikaystäväsi kanssa, mikäli et ole näin jo tehnyt.
      Kuitenkin elämme elämäämme ensisijaisesti itseämme varten, ja sinulla on oikeus tehdä niin kuin parhaaksi näet :) Hyvää loppukesää sinullekin!<3

      Poista
  5. Anonyymi3/8/16 12:58

    Erittäin mielenkiintoista! Mulla on vähän toisenlainen tarina. Mun exä ja mä oltiin yhdessä melkein neljä vuotta. Se sai tosi suuren perinnön, joka kusahti sen päähän ihan täysin. Aika pian tän jälkeen me erottiin, kun mun exä petti mua yhden tosi pinnallisen tytön kanssa. Olin ekana ihan murskana, varsinkin kun huomasin että ne alkoivat vielä seurustelemaan meidän eron jälkeen. Tätä on vaikea selittää, mutta en ees kaivannut sitä mun exää, vaan sitä ihmistä mikä se oli ennen tätä rikastumista. Kun tän viimein tajusin, pystyin pääsemään yli.
    Sen jälkeen tapasin pian mun nykyisen poikaystävän. Ollaan molemmat IT-alalla ja saadaan reilu pari tonnia kuussa. Matkustellaan ihan hirveästi, useita kertoja vuodessa, käydään syömässä ja tehdään kaikkea kivaa kavereiden kanssa. Oon niin onnellinen :) <3
    No, tuossa kesän alussa sain kuulla yhteiseltä tutultani että exäni on jo nyt tuhlannut kaikki rahansa (reilussa kolmessa vuodessa!) Tää sen tyttö lähti lätkimään, kun tapasi yhden siellä asuvan menestyneen yrittäjän pojan. Mun exä on viestitellyt mulle koko kesän ja pyytänyt kahville, ihan vaan "kuulumisia kysellääkseen". :D Arvaat varmaan kuinka paljon ollaan naureskeltu mun poikaystävän kanssa tälle.
    Ihanaa muuten huomata, että teilläkin on selkeästi aito rakastava suhde, pitäkää siitä kiinni :) toivon että jos jompikumpi teistä joskus oikein rikastuu, muistaa sen että se toinen on ollut rinnalla jo silloin kun ei ollut vielä mitään. Aitoa rakkautta saattaa olla rikastumisen jälkeen vaikea löytää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos todella paljon kommentistasi! :)
      Huhhuh mikä tarina, tosi mielenkiintoista! Aika järkyttävää varmaan, kun luulee tuntevansa jonkun, mutta sitten tyyppi muuttuu ihan täysin vain rahan takia? Sullehan oli loppujen lopuksi aivan järjetön onnenpotku, että erositte eksäsi kanssa ja löysit upean ihmisen rinnallesi. Uskon, että eksäsi teki virheen, mutta siitä ei toisaalta ole muuta syyttäminen kuin häntä itseään :)
      Kiitos kovasti kauniista sanoistasi. Sen voin kyllä sanoa, että olemme todellakin edelleenkin erittäin rakastuneita toisiimme. :) Ja ehdottomasti pidämme suhteestamme kiinni :)

      Poista
  6. Kirjoitit niin mahtavasti!<3

    VastaaPoista
  7. Anonyymi3/8/16 13:53

    Loistava kirjoitus! :) olen ehdottomasti samaa mieltä kolumnistin kanssa, suurin osa naisista haluaisi rikkaan miehen. Uskon että suurin osa naisista ylipäätään haaveilee siitä, että olisi se elättäjä, joka mahdollistaisi sen ettei tarvitsisi käydä töissä ollenkaan tai sitten tehdä vain jotain kivaa omaksi ajanvietokseen. Kuka nyt ei haaveilisi isosta talosta ja hienoista laukuista ja matkoista? Siinä ei ole mitään väärää, samanlaillahan miehetkin haaveilevat upeakroppaisesta naisesta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :) Näinhän se näyttäisi olevan, mitä nyt olen lueskellut kolumnin kommenttiosiota ja keskustelupalstoja. En kuitenkaan usko, että ihan suurin osa näin toivoisi. Toki raha tuo hienoja kokemuksia, mutta ei siihen välttämättä rikasta elättäjää tarvita. :)

      Poista
  8. Nyt ollaan mielenkiintoisten asioiden äärellä! :D Haluan kovasti vastata, mutta ois niin paljon asiaa, että pakko yrittää hillitä ettei tuu hullua maratoonia :D Mun mielestä tärkeintä on, että on tavallaan samalla "tasolla". Esim koulutuksella ei tavallaan oo väliä, mutta tavallaan jos toinen on esim lääkäri ja sieltä ystäväpiiriä, jotka tykkäävät käydä vaikkapa golffaamassa, matkustella ja vierailla museoissa, teattereissa yms ja toinen on raksamies, joka on pääsääntösesti vaan grillailee makkaraa ja kittaa kaljaa kavereiden kanssa. Eihän kumpikaan ole "oikein" tai parempi, mutta noita tasoja voi olla vaikeaa yhdistää, sillä ihmisillä saattaa vain olla niin erilainen elämä, elämänkäsitys ja kiinnostuksen kohteet. Vähän sama asia on ehkä rahan ja tienaamisen kanssa. Kyllä itse haluan ihmisen, kuka pystyy tekemään asioita joita itse haluan esim juurikin matkustelemaan ja ostamaan yhteisen kodin yms. Toki on eri asia jos toisella on jostain syystä melkeen ihan ylimääräistä rahaa niin saahan sitä käyttää miten lystää, mutta se ei oo hyvä jos toisen pitäisi normaaleista tuloistaan vielä elättää tai maksaa jatkuvasti toisenkin puolesta jos esim haluaa yhdessä reissuun.

    Tottakai haluaisin, että mun mies tienaisi hyvin, mutta se ei todellakaan ole mikään syy valita miestä :D Mielummin niin, että mies menestyy/tekee oikeita valintoja/saa palkankorotuksen tai muun tulonlähteen vasta seurustelun tasaannuttua ja pysyy edelleen omana itsenään. Enkä tarkoita mitenkään valtavia summia, vaan silleen kuitenkin "tavallisen" hyvin tai ehkä hitusen paremmin, mutta niin, että silti olisi sitä yhteistä aikaa ja rentoa elämistä, mistä sääkin kirjoitit :)

    Mua myös vähän huolettaisi kuinka paljon sielukkuutta ja syvyyttä todella rikkaasta ja sen puolesta helpolla selviävällä miehellä olisi, vai olisiko sitten helposti pinnallinen ja katselisiko muita naisia, jotka ovat sen rahan perään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anonyymi4/8/16 21:22

      Täysin samaa mieltä annin kanssa! Ehdottomasti pitää olla samalla tasolla, et sä haluu kattoo sun poika- tai tyttöystävää alaspäin.

      Poista
    2. Me ollaan annieveliina ja anonyymi aika samoilla linjoilla tässä hommassa. :) Ehdottoman tärkeää suhteessa on jakaa jonkinnäköiset samat arvot, tulevaisuuden suunnitelmat ja mielenkiinnon kohteet. Mulla on myös haaveena elämässä matkustella paljon, omistaa oma koti ja tehdä kivoja juttuja. Voisinko olla ihmisen kanssa joka tyytyy pelkkään kotona hengailuun ja tv:n katsomiseen kaikilla lomillaan? En. Mäkään en haluaisi, että mies olisi rikkaan perheensä puolesta rikas, vaan omalla työllä ja kunnianhimolla ansaittu elanto on ehdottomasti parasta. Sanoit Anni myös hyvin, että toki kaikki käyttää rahansa haluamallaan tavalla, mutta se ei ole reilua, että toisen täytyisi elättää ja maksaa toinen reissuun, koska hänellä itsellään ei tähän ole varaa. Ja tämähän sääntö koskee niin miestä kuin naistakin.

      Kiitos paljon kommenteistanne :) <3

      Poista
  9. Anonyymi3/8/16 20:37

    Musta tämä rikas mies -juttu on aina ollut hieman kummallinen, kun itse en koskaan ole välittänyt mahdollisen kumppanini tulotasosta. Rutiköyhä tai upporikas, aivan sama. Tahdon luoda itse itselleni riittävän hyvän elintason, ja kokisin hirveän alentavana, jos joku olettaisi minun etsivän elättäjää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi! :) Jep, mäkään en voi ymmärtää jos haluu itselleen elättäjän taikka elätettävän.

      Poista
  10. Mä itse olin työssä, kun tapasin nykyisen avomieheni, enkä tiennyt mitään hänen tuloistaan. Myöhemmin kun otin loparit ja jäin työttömäksi surkeiden työntuntien takia (olin töissä kuukaudessa siis 2h, koko kuukauden aikana mulla oli tasan yks iltavuoro puolen vuoden ajan ja työmäärä väheni heti sen jälkeen, kun kerroin liittyneeni ammattiliittoon).
    Varmistin vielä mieheltä moneen otteeseen, että onko OK jos lopetan ja etsin uuden paremman työn, ja hänelle se oli ok. Mietin rahaa vasta sillon ensimmäisen kerran, vuoden seurustelun jälkeen, kun hän hämmästeli miten halvalla oli päässyt ruokakuluissa.
    Nykysin olen itsekin onneksi työllistynyt, mutta jos olisin sinkku, en mä ettis miestä rahan perusteella. Toki miehen pitää pystyä elättämään ITSENSÄ, mutta en mä vois olla lusmuilijan kanssa. Eli ei, mulle ei ole tärkeää se mitä toinen tienaa, kunhan pystyy elämään "normaali elämää" = ei tarvitse pelätä ettei ole rahaa ruokaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi ja mielipiteesi jakamisesta! :) Juuri näinhän se pitääkin olla, että toinen voi auttaa jos tilapäisesti on hankala hetki mutta kumppania ei pitäisi valita sen perusteella, että nyt joku elättää mut. Mäkään en haluaisi lusmuilijaa, enkä myöskään halua olla itse sellainen :)

      Poista
  11. Anonyymi9/8/16 13:15

    Mitäs jos kumppani jää yhtäkkiä työttömäksi ? Eikä saa töitä helposti?

    VastaaPoista
  12. Hei Vilma!

    Jostain syystä löysin vasta nyt blogisi ja luin kertaheitolla paljon postauksia. Meni heti suosikkeihin. Tämä on mielestäni tosi hyvä kirjoitus tästä aina ajankohtaisesta aiheesta. Olen sivunnut samaa omassa blogissanikin: https://sarkasmiajashampanjaa.com/2016/09/28/voisinko-elaa-jonkun-toisen-piikkiin/

    VastaaPoista

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...