24.3.2017

Noita ratikassa





Olin tänään aamulla ratikassa matkalla töihin päin. Noin 2 pysäkkiä sen jälkeen kun olin itse astunut ratikkaan, astui sisään hieman erikoisen oloinen nainen. Nainen tuli seisomaan ihan siihen eteeni, vaikka pidin laukkuani sylissä ja hän olisi hyvin voinut istuakin viereeni. Huomasin naisen olevan päihtyneen oloinen (huom. kello 7 aamulla) ja tutkiskelevan minua katseellaan. Vaikka käänsin katseeni muualle, tunsin hänen tuijotuksen otsassani. Yhtäkkiä nainen sanoi aika kovaan ääneen "Mitä sä tuijotat? Mitä helvettiä sä tuijotat??" - siis silloin kun olin noin minuutin verran katsellut ikkunasta ulos. Tajusin hänen puhuvan minulle, enkä oikein osannut heti vastata mitään. Nainen jatkoi kovaan ääneen: "Mua v*tuttaa just te nuoret! Ette tee mitään ja aina vaan omissa maailmoissanne!" Mitä tällaiseen voi oikeasti vastata? Aikuinen nainen joka selkeästi päihtyneenä nyt vain päätti valita jonkun kohteekseen. Nainen jatkoi: "Kato nyt ittees! Hyi helvetti! Näytä nyt mitä helvettiä sä tuijotat!" Nää on just sellaisia tilanteita missä mua alkaa hymyilyttämään - ei sen takia että pitäisin ketään pilkkanani vaan tilanteen kummallisuuden takia. Käänsin katseeni naiseen ja ratikka lähti pysäkiltä liikkeelle. Koska nainen ei pitänyt seisoessaan mistään kiinni, hän horjahti muutaman askeleen taaksepäin. Kun nainen sai tasapainonsa korjattua, hän silmät järkytyksestä suurina katsoi minua ja sanoi: "Noita!!"


Tässä vaiheessa oli jo pienestä naurusta pidättelemistä. Nainen lähti heti kävelemään ihan ratikan takaosaan ja pälyili minua sieltä siihen asti, kun jäi hermostuneen oloisena seuraavalla pysäkillä. Luuliko hän todella mun aiheuttaneen hänen horjahtamisensa? Sanoko toi nainen mua just noidaksi? :D


En tällä todellakaan sitten tarkoita pilkata tai nauraa kellekään päihde- tai mielenterveysongelmaiselle, mutta tää oli jotenkin niin random tapaus, että oli pakko kertoa.

Toivotan teille mukavaa viikonloppua! Palataan ensi viikolla <3

14 kommenttia:

  1. Kamalaa käytöstä! Selvää tietenkin, ettei naisella välttämättä ollut mielenterveys ihan kohdillaan, mutta todella tahditonta ja ikävää sulle, että noin pääsi käymään. Hyvää viikonloppua sinnekin! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No on kyllä. Jotenkin kuitenkin näin keskustassa asuvana on jo ehtinyt tottua vaikka minkälaiseen kaduntallaajaan, että mikään ei enää yllätä. :D Toivottavasti sulla oli kiva viikonloppu! <3

      Poista
  2. Apua :D mä välillä niin inhoon käyttää julkisia just tollasten pelottavien ihmisten takia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiks ookin aika ikävää että julkisissa on välillä aika inhottavaa olla :(

      Poista
  3. Mitäh?! :DDDDD ihan hyvä ettet sanonu mitää! Vaikuttaa vähän pelottavalta..

    VastaaPoista
  4. Hyi kamala :(

    VastaaPoista
  5. Noita tollasia sattuu heti, jos vähänki erehtyy kattomaan jotakuta huumausaineen alaisena olevaa :D been there done that. Kerran yks mies alko raivoon mulle ruotsiks junassa, kaikkea miten nuorilla on helppoa ja niin hienona aina kuljetaan ja sitten lopuksi sano, että ei tarkoita loukata, kukaan ei meinaa kuunnella mielipiteitä niin pitää sitten karjua ne ulos ja varmisti vielä, etten loukkaantunu... What :D steissillä sitten vain hymyili leveesti. Ok!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valitetttavasti itsekin olen alkanut tehdä tätä, etten "uskalla" enää katsoa ketään tällaista tyyppiä silmiin. Ihan kuin välttääkseni sen, että mahdollinen kohtaus ei kohdistu sitten muhun. Mua harmittaa tää, koska kyseessä on kuitenkin sairas ihminen eikä ketään tulisi kuitenkaan pelätä..
      Tosi ikävä toi tapaus mikä sun kohdalle tapahtui. Kuinka surullista, että joku kokee ettei hänellä ole ketään jolle voi purkaa itseään tai kertoa mielipiteitään asiallisesti, niin ne täytyy karjua tuntemattomalle.

      Poista
  6. Aika surullista että joku on noin sekaisin aikaisin aamulla😞

    VastaaPoista
  7. Siis mitä ihmettä? :D Samaan aikaan hauska, mutta surullinen tapaus...

    http://inkanitta.fi

    VastaaPoista

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!

Tietoa, vinkkejä ja useiten kysyttyjä kysymyksiä liittyen Tallinnaan ja Lontooseen löydät koottuna bannerin alapuolelta About Tallinn- ja About London -kohdista.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...