19.5.2017

5 ammattia joihin en sopisi ja 5 ammattia joita voisin tehdä





Maailma on pullollaan erilaisia ammatteja ja meillä kaikilla on varmasti ne työt mitä ihailemme ja ihmettelemme. Tässä postauksessa luettelen ja perustelen viisi ammattia, joita en voisi tehdä ja viisi ammattia joita taas voisin.


AMMATIT, JOIHIN MINUSTA EI OLISI
- lastenhoitaja. Vierastan lapsia, varsinkin sellaisia alle taapero-ikäisiä. Pidän pieniä lapsia usein enemmänkin ärsyttävinä kuin söpöinä, eikä mulla ole sellaista luontaista hoivaviettiä.
- rahankerääjä/puhelinliittymien kauppaaja kadulla. Mä olen todella huono lähestymään tuntemattomia ihmisiä ja tyrkyttämään asioita, mitä he eivät välttämättä tarvitse. Arvostan kyllä niitä hyväntekeväisyys-rahankerääjiä, mutta musta ei vaan olisi siihen työhön. Kokisin jatkuvasti, että häiritsen ja ärsytän ihmisiä.
- baarimikko. Asiakaskunta koostuu känniläisistä, usein huonokäytöksistä ja vaikeista ihmisistä. Musa pauhaa ja yötyö, ei tarvitse varmaan sen enempää selittää...
- kapteeni/laivatyöntekijä. Mä kärsin nykyään helposti matkapahoinvoinnista nimenomaan (ja ainoastaan) laivassa, eli joutua olemaan laivalla harva se päivä ei ole ihan mun juttu.
- fitnesskisaaja. Jos elämä pyörisi pelkän treenaamisen ja tietyllä tavalla syömisen ympärillä, kuulostaisi se mun korvaan aika ilottomalta ja tylsältä. Olen nautiskelija ja tykkään mennä fiilis-pohjalla, enkä haluaisi pakottaa itseäni salille niinä päivinä kun ei huvita. 


AMMATIT JOITA VOISIN TEHDÄ
- psykologi. Ammatti, josta olen haaveillutkin. Olen aina ollut erittäin kiinnostunut psykologiasta, kirjoitin siitä aikoinaan lukioni parhaat pisteet yo-kokeissa. Olen miettinyt, että joskus vielä jos elämä antaa myöden menen sitä opiskelemaan. Nyt psykologian opiskelu on ollut enemmänkin sellaista itsenäistä omalla vapaa-ajalla.
- lääkäri. Lääkäri on toinen, jonka ammattia ihailen ja olisin varmaan sinne puolelle hakenutkin opiskelemaan, jos mulla yhtään olisi siihen kapasiteettia.
- poliisi/tutkija. Poliisi on mun vanha unelma-ammattini lapsuudesta. Olen kokemukseta huomannut, että pystyn tiukan paikan tullen pysymään yllättävän rauhallisena enkä järkyty mistään väkivallasta tai rikoksista ylipäätään. Tutkijalla tarkoitan esimerkiksi huumeainerikostutkijan tai väkivaltarikostutkijan työtä, jotka olisivat todella mielenkiintoisia ja niissäkin vaadittaisiin sellaista kylmähermoisuutta, mitä monet ovat sanoneet multa löytyvän.
- valokuvaaja. Musta olisi niin hienoa olla taitava ammattivalokuvaaja. Pitäisin paljon enemmän valokuvaajan työstä kuin esimerkiksi mallina olemisesta.
- opettaja. Tämä ehdotus tuli siskoltani kun en meinannut keksiä viimeistä ammattia. Mun mielestä voisi olla mielenkiintoista toimia esimerkiksi jonkun amk:n maikkana. Olisi hienoa keksiä erilaisia tapoja opettaa, keksiä ryhmätöitä, päästää ihmiset kehittämään ja innovoimaan...


No, mitäs sanotte? Mitkä on sellaisia ammatteja mitä te voisitte tehdä ja mitkä taas eivät kiinnosta?

17 kommenttia:

  1. Mä en pystys olemaan lääkäri,poliisi tai lentäjä. Saan tosi helposti pahan olon verestä, en pysty menemään ees sairaalaan/lääkäriin ilman lapsuudentraumoja, ja pelkään hiukan lentämistä ja tulee paha olo kun kuvakulma vaihtelee. Mitään ns haaveammatteja mulla taas ei ole, joskus halusin olla opettaja ihan vaan, että pääsee tekee kokeita :D looool. Mut en tiiä tosiaakaan, joku eläinten pelastaja? Se vois olla jees, koska käy sääliks sitä eläinten määrää, jotka kituu ja kärsii tuolla jossain huonoissa oloissa, kun ne on heitteille jätetty.
    Järjestäsin niille kodit ja pitäisin niistä huolta ni kauan kunnes joku huolis ne. Tai sit majoittaisin ne itse :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Awww, kuinka ihanaa :) Toi very on kyllä paha, monilla on siitä jotain kammoja tai ei vain yksinkertaisesti kestä sitä katsoa.

      Poista
  2. Mä oon miettinytkin että sopisit psykologiks ku oot täällä blogissa aina niin mietteliäs ja pohdiskeleva :D

    Me ollaan siitä vähän erilaisia että mä en ikinä voisi olla lääkäri tai poliisi koska oon aika herkkä verelle ja kaikille ikäville jutuille. Etkö sä yhtään vierasta verta..? Ammatteja jotka ois mielenkiintoisia olis lentäjä tai vaikka poliitikko.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah ihana, kiitos otan ton ehdottomasti komplimenttina :)
      Aa, toi veriherkkyys on kyllä tosi yleistä! Ei, mua ei veri kammota yhtään. Lukeudun varmaan niihin ihmisiin, jotka ei saa siitä oikeastaan mitään reaktiota.

      Poista
  3. Tosi kivasti yleistetty toi fitnesskisaaja... ihan ku kaikki olis tollasii...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mut niinhän se on kaikil fitness''urheilijoilla'' :D

      Poista
    2. Mutta eikös ne juuri jotka kisaa käy paljon salilla ja syövät tiukan ruokavalion mukaisesti? :)

      Poista
  4. Hauska postaus! :) mä voisin olla mielelläni hoitoalalla, silloin tuntisi omalla työllään olevan jotain merkitystä, toisin kuin nykyisessä työssäni.. En sopisi mihinkään sellaiseen työhön missä pitäisi yksin nysvätä jossain laboratoriossa, oon parempi ihmisläheisissä töissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Totta, hoitoalan työt ovat niiiin tärkeitä ja niissä voi kokea oikeasti tekevänsä merkityksellistä työtä. Joo tuo labranysväys ei toimisi välttämättä sosiaaliselle ihmiselle. :D

      Poista
  5. Todella mielenkiintoisia postauksia sulla ollut viime aikoina! Kivaa luettavaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti, kiva kuulla! <3

      Poista
  6. Mulla täysin sama lapsien kanssa :D!

    VastaaPoista
  7. Oon kyllä samoilla linjoilla sun kanssa :D Paitsi laivalla voisin olla töissä ja valokuvaus ei juurikaan kiinnosta, mutta muuten osui

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsit, eli sä olisit hyvä merenkävijä! :D

      Poista
  8. Mä haluisin olla poliisi, mutta siinä täytyy pystyä todistamaan uima taitoisuus ja mä en osaa uida, kun vasen käsen on vammautunu siihen malliin, että uiminen ei onnistu. Ja muutenkin toi vamma varmaan estää aika monia asioita poliisin työssä. :( Harmittaa, koska olin ihan tosissani jo hakemassa, mutta ei sitten :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai täytyy?! Mä en tiennytkään tosta uintikriteeristä. Aika kurjaa sinänsä, jos kävisikin sitten niin että haluaisi poliisikoulun jälkeen vaikka tutkijaksi tai hallinnollisiin töihin, joissa sitä uintitaitoa ei todellakaan tarvittaisi.

      Poista

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!

Tietoa, vinkkejä ja useiten kysyttyjä kysymyksiä liittyen Tallinnaan ja Lontooseen löydät koottuna bannerin alapuolelta About Tallinn- ja About London -kohdista.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...