2.6.2017

Epäsuositut/negatiiviset mielipiteeni x 10

Monet ovat varmaan törmänneet blogeissa näihin epäsuositut mielipiteet -postauksiin, missä kerrotaan omia mielipiteitä, joihin kaikki eivät varmasti varsinaisesti yhdy. Aloin miettimään tuota sanaa "epäsuosittu", koska kuka on määrittelemään mikä on epäsuosittu ja mikä taas yleinen mielipide? Noniiin mutta joka tapauksessa tässä tulee mun 10 mielipidettäni, jotka ovat negatiivissävytteisyydessään mahdollisesti epäsuosittuja. :)




1) Suomalainen arkkitehtuuri on nykyään todella tylsää. Mä en voi ymmärtää, miten joku pitää esimerkiksi Kiasmaa kauniimpana kuin vaikka jotain Eiran vanhoja jugend-taloja. 70-80 -luvuilla rakennetut laatikkotalot eivät olleet silloin kauniita eivätkä ole nytkään, mutta miksi esimerkiksi juuri jugend-talot jotka rakennettiin 1800-luvun lopulla olivat silloin kauniita ja ovat edelleen..?

2) En pidä Suits-ohjelmasarjasta. Tämä saattaa johtua siitä, että olen itsekin lakipuolella, mutta valitettavasti sarja on mielestäni epärealistinen kuvaus juristin työstä, yliluonnollisista taidoista ja muistista. Muutenkin sellainen päähenkilöiden muka-nokkela viisastelu ärsyttää tietyissä tv-sarjoissa.

3) Raakasuklaa on ihan älyttömän pahaa. En muutenkaan ymmärrä mitään "terveellistä herkuttelua". Jos sun tekee mieli herkutella, niin herkuttele ihan oikeasti.

4) Ihmiset ostavat ihan liikaa uutena. Kirppareita ja kierrättämistä ei hyödynnetä mun mielestä tarpeeksi. Aina kun tarvitaan uusi kevättakki, juhlamekko tai uudet sukset, niin marssitaan kauppaan, eikä vaivauduta edes vilkaisemaan jos sama löytyisi käytettynä. Enkä varsinkaan ymmärrä, että tuhansien eurojen merkkilaukkuja ostetaan uutena, vaikka niitä on Zadaat ja Torit täynnä 80-90% halvemmalla. Multa on kaveri kerran kysynyt, että miten oon raaskinut ostaa LV:n laukun. Uutena en todellakaan, mutta nettikirppikseltä hyvällä diilillä raaskin.

5) Pitkät suippo-malliset kynnet eivät ole kauniit. Ja todella epäkäytännöllisen näköisetkin. Onko siellä ketään, joka osaisi kertoa miten niillä kirjoitetaan tietokoneella? :D

6) En tykkää aikuisten värityskirjoista. En ymmärrä miten joku saa niihin kulumaan pari tuntia päivässä, vaikuttaa aika tylsältä. Oon kylläkin aina miettinyt, että ne sopisivat hienosti vaikka terapeutin vastaanotolle.

7) Helsingissä on liikaa fine dining-paikkoja. Me tarvitaan enemmän sellaisia bistro-tyyppisiä ravintoloita, eikä että jokaisessa korttelissa on yksi valkopöytäliinallinen 18-ruokalajin menun ravintola. Fine dining ei yleensäkään ole ihan niin tajunnan räjäyttävää, että siitä viitsisi maksaa niin paljon. Rennot normaalit ravintolat ovat parempia.

8) Kahvi ja olut ovat pahaa, enkä juo kumpaakaan ikinä.

9) Kaikki pienet vauvat ja vastasyntyneet näyttävät ihan samoilta. En ymmärrä miten joku näkee jossain 2-päiväisessä lapsessa "isin nenän" ja "ihan äidin korvat". Vastasyntyneet on kaikki ihan ruttuisia, vaikka suloisia ovatkin.

10) On ärsyttävää kun hyvän päivän tutut pyytävät apua. Ja tällä en tarkoita mitään pieniä työpaikkasuositteluja, hakukirjeapua tai vinkkejä hyvistä ravintoloista Lontoossa, vaan esimerkiksi sitä, kun ihminen jonka kanssa et ole puhunut vuosiin, pyytää, että voisiko tulla majailemaan luoksesi vaikka festareiden ajaksi. Mä en ikinä kehtaisi käyttää hyväksi jotain tuttua, jonka kuulumisia olisin kysynyt viimeksi viisi vuotta sitten. :D

Mitäs te olette mieltä? Ettehän pahoittaneet nyt kovasti mieltänne? ;) <3

28 kommenttia:

  1. Toi fine dining!!! Just yks päivä juteltiin miehen kanssa tosta, että missä on ne rennot ruokamestat. Itse en ainakaan ole niitä, jotka edes jaksaa syödä kivenmurun-kokoisia mini ruokapaloja 18:ta kappaletta :D

    VastaaPoista
  2. Anonyymi2/6/17 21:09

    Samaa mieltä 1, 3, 6 ja 10.
    Eri mieltä 5, pitkät kynnet on ihania :D

    VastaaPoista
  3. Anonyymi2/6/17 22:32

    Samoilla linjoilla ollaan, varsinkin kohdat 1,3,7 ja 8 kolahti ihan täysin :D Jännä muuten toi kahvijuttu, musta tuntuu että sitä joutuu aina selittelemään juhlissa yms jotenkin... Aina kun kieltäytyy kahvista niin kysellään että miksen juo ja mitäs mä sitten joisin, kun taas muista juomista kieltäytyminen ei aiheuta semmoista hämminkiä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis niin totta! Mä saan aina osakseni vielä maailman ärsyttävintä läppää eli "oot varmaan ainoa juristi joka EI juo kahvia" hehheh, en ookaan tota kuullut ennen. :D Toi on ihan totta, että jos sanoo ettei juo kokista, niin ei kukaan kysele asiasta mutta kahvista kyllä joka kerta.

      Poista
  4. Hehe, odotin että provosoituisin, mutta oon sun kanssa kyllä melkein kaikesta samaa mieltä. Tosin kahvi on taivaallista! En lue hirveesti blogeja, mutta googlasin nyt pari saman aihepiirin postausta ja sauhu nousee päästä.... :D

    Silloin kun aikuisten värityskirjat nousi suosioon, kokeilin kerran ja menetin hermoni, oli liian pikkutarkkaa :D Sitten ostin lasten prinsessavärityskirjan, mikä oli tosi hauska.

    Osaisitko muuten suositella jotain hyvää kirpparia Helsingissä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noniin hyvä kuulla! :D Aa totta, noi lasten voi olla muuten hauskempia kun niissä on isompia alueita joita värittää eikä niitä 2mmx1mm.

      Kirpparit vaihtelee niin kovasti aina siitä, että millaista porukkaa siellä on myymässä. Käyn itse Kampin kirppiksellä (Runebergikatu) ja Hietalahden torin kirppiksellä. Facebook-kirpparit ja tori.fi ovat myös tuttuja :)

      Poista
  5. Mä olen kyllä ihan samaa mieltä kaikkien kanssa, paitsi että kahvi on hyvää :) varsinkin noita 1,2,4,5,7 ja 9 kohtia on itsekin tullut mietittyä ja olen täysin samaa mieltä 😀 hauska postaus :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon toisaalta tosi kateellinen teille kahvinjuojille, kun siitä saisi päivään vähän extra-energiaa. Kiitos, kiva kun tykkäsit :)

      Poista
  6. Anonyymi3/6/17 10:34

    Niin samaa mieltä!! Varsinkin toi "terveellinen herkuttelu" = 99% kaikista fitness-ihmisistä ja bloggaajista :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, mun mielestä terveellinen ja herkuttelu ei oikein sovi samaan lauseeseen... :D

      Poista
  7. Anonyymi3/6/17 10:52

    Mä olen JOKA kohdasta samaa mieltä,tosin tohon uutena ostamiseen sorrun itsekin liikaa. Jotenkin vaan helpompi mennä kauppaan ja maksaa vähän ekstraa kun käyttää hirveästi aikaa kirppareiden selaamiseen. Pitäis petrata tossa kyllä :D vaikutat niin mahtavalta tyypiltä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeeee jes <3 Toi on kyllä ihan totta. Tiettyjen juttujen kanssa ei jaksa taiteilla, kun on niin tuurista kiinni, että löytäisi vaikka istuvat farkut kirppikseltä. Mutta tietyt vaatteet löytää kyllä tosi helposti, esim takin ja laukut ja juhla-asut!

      Kiitos kovasti, ihanasti sanottu!! <3

      Poista
  8. Anonyymi3/6/17 11:19

    Tykkäsin tästä! Sulla on niin paras blogi ❤️

    VastaaPoista
  9. Raakasuklaa on hyvää! Varsinkin minttusuklaa! ;) Ja ehkä vauvoissa näkee yhtäläisyyksiä, kun itse kokee vanhemmuuden, että ton asian ymmärtämisessä ei oo kiire ;) Ja värityskirjoihin jää koukkuun! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heihei nyt taidettiin olla muutamasta kohdasta vähän eri mieltä ;) Mun täytyy maistaa tota minttusuklaata, se saattaisi jopa toimiakin. Ja uskon todella ton, että äitinä näkee monetkin asiat todella eri tavalla kuin tällä tavalla lapsellisena lapsettomana. ;)

      Poista
    2. Heheh ;D Joo, mut noilla asioilla ei onneks tosiaa kiire oo! :) Se oli oikeesti tosi hyvä se minttusuklaa! Muista en itekää nii välitä :) Tuli kokeiltua viime kesänä tavallisen tumman suklaan tilalla, että oli positiivinen yllätys! Kalliitaha ne on, että mulla sen takia jääny siihe yhteen pötköön. Nuuka, kun olen! :p

      Poista
  10. Anonyymi3/6/17 18:17

    Oikeastaan kaikista oon samaa mieltä paitsi kahvi ja olut, koska ne on just mun makuun! :D en ymmärrä tosiaan niitä överi pitkiä tekokynsiä, ihan karseita ja mietin usein että miten niillä voi pyyhkiä wc:ssä käynnin jälkeen....
    Kirppareilla voisin kyllä useammin käydä mutta aina unohtaa että nekin on olemassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyii kamala, en ollu ees miettinyt mutta nyt.. yök :DD
      Sepä just, ite yritän aina muistutella kirppiksistä aika ajoin!

      Poista
  11. Anonyymi3/6/17 18:55

    Onpa kiva kun tänne tulee viikottain näin mielenkiintosia postauksia! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitoksia. Ihana kuulla <3

      Poista
  12. Anonyymi4/6/17 16:11

    Hyi että mä vihaan kahvia ja olutta! :D Tykkään muuten melki kaikesta niin en tajua miten joku oikeesti voi tykätä kahvista tai oluesta.

    VastaaPoista
  13. Anonyymi4/6/17 16:24

    Mä olin ennen ihan samaa mieltä tosta, että vastasyntyneet näyttää ihan samalta ja en ymmärtäny myöskää sitä, että miten ihmiset näkee niissä jotain ''piirteitä'', mut nyt on vasta ihan viime aikoina oon oppinu näkemään ne erilaiset piirteet, ja enää vastasyntyneet ei mun mielestä näytä kaikki samalta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm. Oot varmasti ihan oikeassa. Mun täytyisi hengailla enemmän vastasyntyneiden lähettyvillä. Toisaalta ilman pätevää syytä se vois alkaa näyttämään hieman oudolta. :D

      Poista
  14. Anonyymi6/6/17 19:22

    3 - protskupatukoita kulu joskus ihan liikaa ja aattelin et kokeillaan nyt kun "kaikki" hehkuttaa, otin yhden haukun ja hyvä ettei tullu samalla sekunnilla ulos. Ihan hirveetä! :D
    5 - ihan karmeita ja epäkäytännölliset, en kans ymmärrä.
    8 - kahvi on nam mut olut menee samaa kastiin ku toi raakasuklaa, hyhhyh :D oon mielummin ilman juotavaa ku joisin olutta

    Ja kiva postaus taas! Mä tykkään niin paljon tämmösistä erilaisista :)

    -Miia

    VastaaPoista

I'M HAPPY TO HEAR YOUR COMMENTS!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...